Bosch 7 benet tændingsmodul og tændspole

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Kuno
Medlem
Indlæg: 239
Tilmeldt: 14 sep 2009, 20:08

Bosch 7 benet tændingsmodul og tændspole

#1 Indlæg af Kuno »

Jeg har problemer med tændingsudsætter under tryk og høje rpm. Min første tanke var at min tændspole var for svag. Så fandt jeg dette indlæg.

http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=15 ... %E6ndspole

Er det rigtigt forstået at det er tændingsmodulet som bestemmer ladetiden og ikke det man stiller i MS? Og at tændingsmodul og spole skal passe sammen?
efterz
Mester Medlem
Indlæg: 601
Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Kontakt:

Re: Bosch 7 benet tændingsmodul og tændspole

#2 Indlæg af efterz »

Kuno skrev:Jeg har problemer med tændingsudsætter under tryk og høje rpm. Min første tanke var at min tændspole var for svag. Så fandt jeg dette indlæg.

http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=15 ... %E6ndspole

Er det rigtigt forstået at det er tændingsmodulet som bestemmer ladetiden og ikke det man stiller i MS? Og at tændingsmodul og spole skal passe sammen?


Nogle modeller af Bosch 7 benet kører med indbygget Dwell control, andre typer skal du selv styre dwell.

Har du overvejet at gappe tændrøret lidt mindre? Omkring 0.7mm plejer at være godt til højt tryk <2.2 bar :-)
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
Kuno
Medlem
Indlæg: 239
Tilmeldt: 14 sep 2009, 20:08

#3 Indlæg af Kuno »

OK, er det muligt at teste om den har fast ladetid eller ej. Vil gerne forsøge at løse problem den vej i første omgang. Hvor kan man finde et modul uden fast dwell?
efterz
Mester Medlem
Indlæg: 601
Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Kontakt:

#4 Indlæg af efterz »

Prøv at kom med bosch-nummeret, som står ovenpå den.. udfra det kan man slå op om det er den ene eller anden type..
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
Kuno
Medlem
Indlæg: 239
Tilmeldt: 14 sep 2009, 20:08

#5 Indlæg af Kuno »

Jeg laver det om til at kører med en FET Transistor, skulle være en bedre løsning, men tak for hjælpen :)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#6 Indlæg af HenrikGM »

Kuno skrev:Jeg laver det om til at kører med en FET Transistor, skulle være en bedre løsning, men tak for hjælpen :)


Af nysgerrighed; Hvor får du den oplysning fra?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Kuno
Medlem
Indlæg: 239
Tilmeldt: 14 sep 2009, 20:08

#7 Indlæg af Kuno »

Her, se under Bosch Ignition Modules, der står: Please note this is no longer the prefered method, the Direct drive method is prefered.

http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... htm#gm7hei
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#8 Indlæg af HenrikGM »

Ja, det kan jeg se, men bestemt ikke enig!

Bosch modulet kan give dig en kort strømvej for spolestrømmen. Ca. 1000 fordele(i runde tal).

Men der er mange veje at komme til rom på.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar