Jeg har problemer med tændingsudsætter under tryk og høje rpm. Min første tanke var at min tændspole var for svag. Så fandt jeg dette indlæg.
http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=15 ... %E6ndspole
Er det rigtigt forstået at det er tændingsmodulet som bestemmer ladetiden og ikke det man stiller i MS? Og at tændingsmodul og spole skal passe sammen?
Bosch 7 benet tændingsmodul og tændspole
Redaktør: Moderatorer
-
efterz
- Mester Medlem
- Indlæg: 601
- Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
- Geografisk sted: Herning, Midtjylland
- Kontakt:
Re: Bosch 7 benet tændingsmodul og tændspole
Kuno skrev:Jeg har problemer med tændingsudsætter under tryk og høje rpm. Min første tanke var at min tændspole var for svag. Så fandt jeg dette indlæg.
http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=15 ... %E6ndspole
Er det rigtigt forstået at det er tændingsmodulet som bestemmer ladetiden og ikke det man stiller i MS? Og at tændingsmodul og spole skal passe sammen?
Nogle modeller af Bosch 7 benet kører med indbygget Dwell control, andre typer skal du selv styre dwell.
Har du overvejet at gappe tændrøret lidt mindre? Omkring 0.7mm plejer at være godt til højt tryk <2.2 bar
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
-
efterz
- Mester Medlem
- Indlæg: 601
- Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
- Geografisk sted: Herning, Midtjylland
- Kontakt:
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Kuno skrev:Jeg laver det om til at kører med en FET Transistor, skulle være en bedre løsning, men tak for hjælpen
Af nysgerrighed; Hvor får du den oplysning fra?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Kuno
- Medlem
- Indlæg: 239
- Tilmeldt: 14 sep 2009, 20:08
Her, se under Bosch Ignition Modules, der står: Please note this is no longer the prefered method, the Direct drive method is prefered.
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... htm#gm7hei
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... htm#gm7hei
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Ja, det kan jeg se, men bestemt ikke enig!
Bosch modulet kan give dig en kort strømvej for spolestrømmen. Ca. 1000 fordele(i runde tal).
Men der er mange veje at komme til rom på.
Bosch modulet kan give dig en kort strømvej for spolestrømmen. Ca. 1000 fordele(i runde tal).
Men der er mange veje at komme til rom på.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!