Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...
Redaktør: Moderatorer
-
TB206HDI
- Senior Medlem
- Indlæg: 483
- Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54
#1
Indlæg
af TB206HDI »
Motorstørrelse: 1998 ccm
Ventiler: 8
CommonRail generation: 1
Ladetryk: 1.65bar (Mitsubishi TF035)
92,07mm^3 diesel ved 3750 omdr/min
90mm^3 diesel ved 4.000 omdr/min
Udfra disse sparsomme oplysninger, hvad tror I så denne opsætning vil yde?
Lad gætterierne begynde

-
Excess
- Senior Medlem
- Indlæg: 334
- Tilmeldt: 07 mar 2006, 17:20
#2
Indlæg
af Excess »
210hk
353nm
-
Vax
- Junior Medlem
- Indlæg: 84
- Tilmeldt: 14 jan 2006, 21:21
- Geografisk sted: Fyns land
#3
Indlæg
af Vax »
209,1 hk / 419,3 Nm ca

Fuck dansk metal.. Pamperforegning !!
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
#4
Indlæg
af Runesm »
Diesel siger du? 55hk og 5-600nm

Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
TB206HDI
- Senior Medlem
- Indlæg: 483
- Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54
#5
Indlæg
af TB206HDI »
hehe gode bud - hvordan kommer I frem til 210hk ?
-
efterz
- Mester Medlem
- Indlæg: 601
- Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
- Geografisk sted: Herning, Midtjylland
-
Kontakt:
#6
Indlæg
af efterz »
TB206HDI skrev:hehe gode bud - hvordan kommer I frem til 210hk ?
Jeg gætter på at det er baseret på hvad folk tidligere har set på sådan en PSA 2 liters HDI kværn...
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
-
TB206HDI
- Senior Medlem
- Indlæg: 483
- Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54
#7
Indlæg
af TB206HDI »
efterz skrev:TB206HDI skrev:hehe gode bud - hvordan kommer I frem til 210hk ?
Jeg gætter på at det er baseret på hvad folk tidligere har set på sådan en PSA 2 liters HDI kværn...
..så der tages ikke højde for den mængde diesel der sprøjtes ind?
(Lars kørte med anden mængde, hvis det er ham du tænker på

)
-
TB206HDI
- Senior Medlem
- Indlæg: 483
- Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54
#8
Indlæg
af TB206HDI »
*Trommehvirvel* 191Hk ved 3600 rpm blev det til og 190Hk ved 3750 rpm.
-
Dinsen
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: 16 jun 2009, 20:16
#9
Indlæg
af Dinsen »
TB206HDI skrev:*Trommehvirvel* 191Hk ved 3600 rpm blev det til og 190Hk ved 3750 rpm.
Og momentet?

-
kbonde
- Medlem
- Indlæg: 120
- Tilmeldt: 02 mar 2005, 16:06
- Geografisk sted: Nord
#10
Indlæg
af kbonde »
Dinsen skrev:TB206HDI skrev:*Trommehvirvel* 191Hk ved 3600 rpm blev det til og 190Hk ved 3750 rpm.
Og momentet?

P = ω * M => M = P/(2*π*n/60)
M1 = (190*0,736*10^3)/(2*3,14*3750/60) = 356 Nm
M2 = (191*0,736*10^3)/(2*3,14*3600/60) = 373 Nm
Deromkring kunne man forestille sig
