Gæt peak effekt..

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

Gæt peak effekt..

#1 Indlæg af TB206HDI »

Motorstørrelse: 1998 ccm
Ventiler: 8
CommonRail generation: 1
Ladetryk: 1.65bar (Mitsubishi TF035)

92,07mm^3 diesel ved 3750 omdr/min
90mm^3 diesel ved 4.000 omdr/min

Udfra disse sparsomme oplysninger, hvad tror I så denne opsætning vil yde?

Lad gætterierne begynde :up:
Excess
Senior Medlem
Indlæg: 334
Tilmeldt: 07 mar 2006, 17:20

Re: Gæt peak effekt..

#2 Indlæg af Excess »

210hk
353nm
Brugeravatar
Vax
Junior Medlem
Indlæg: 84
Tilmeldt: 14 jan 2006, 21:21
Geografisk sted: Fyns land

#3 Indlæg af Vax »

209,1 hk / 419,3 Nm ca :tooth:
Fuck dansk metal.. Pamperforegning !!
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#4 Indlæg af Runesm »

Diesel siger du? 55hk og 5-600nm :P
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#5 Indlæg af TB206HDI »

hehe gode bud - hvordan kommer I frem til 210hk ?
efterz
Mester Medlem
Indlæg: 601
Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Kontakt:

#6 Indlæg af efterz »

TB206HDI skrev:hehe gode bud - hvordan kommer I frem til 210hk ?


Jeg gætter på at det er baseret på hvad folk tidligere har set på sådan en PSA 2 liters HDI kværn...
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#7 Indlæg af TB206HDI »

efterz skrev:
TB206HDI skrev:hehe gode bud - hvordan kommer I frem til 210hk ?


Jeg gætter på at det er baseret på hvad folk tidligere har set på sådan en PSA 2 liters HDI kværn...


..så der tages ikke højde for den mængde diesel der sprøjtes ind? ;)

(Lars kørte med anden mængde, hvis det er ham du tænker på :))
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#8 Indlæg af TB206HDI »

*Trommehvirvel* 191Hk ved 3600 rpm blev det til og 190Hk ved 3750 rpm.
Dinsen
Indlæg: 14
Tilmeldt: 16 jun 2009, 20:16

#9 Indlæg af Dinsen »

TB206HDI skrev:*Trommehvirvel* 191Hk ved 3600 rpm blev det til og 190Hk ved 3750 rpm.


Og momentet? 8)
kbonde
Medlem
Indlæg: 120
Tilmeldt: 02 mar 2005, 16:06
Geografisk sted: Nord

#10 Indlæg af kbonde »

Dinsen skrev:
TB206HDI skrev:*Trommehvirvel* 191Hk ved 3600 rpm blev det til og 190Hk ved 3750 rpm.


Og momentet? 8)


P = ω * M => M = P/(2*π*n/60)

M1 = (190*0,736*10^3)/(2*3,14*3750/60) = 356 Nm
M2 = (191*0,736*10^3)/(2*3,14*3600/60) = 373 Nm


Deromkring kunne man forestille sig :wink:
Besvar