Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 apr 2025, 12:46

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 22 sep 2010, 11:22 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
Motorstørrelse: 1998 ccm
Ventiler: 8
CommonRail generation: 1
Ladetryk: 1.65bar (Mitsubishi TF035)

92,07mm^3 diesel ved 3750 omdr/min
90mm^3 diesel ved 4.000 omdr/min

Udfra disse sparsomme oplysninger, hvad tror I så denne opsætning vil yde?

Lad gætterierne begynde :up:


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 sep 2010, 11:43 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 07 mar 2006, 17:20
Indlæg: 334
210hk
353nm


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 sep 2010, 16:42 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jan 2006, 21:21
Indlæg: 84
Geografisk sted: Fyns land
209,1 hk / 419,3 Nm ca :tooth:

_________________
Fuck dansk metal.. Pamperforegning !!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 sep 2010, 17:59 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Diesel siger du? 55hk og 5-600nm :P

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 sep 2010, 08:10 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
hehe gode bud - hvordan kommer I frem til 210hk ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 sep 2010, 09:07 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2006, 10:15
Indlæg: 601
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
TB206HDI skrev:
hehe gode bud - hvordan kommer I frem til 210hk ?


Jeg gætter på at det er baseret på hvad folk tidligere har set på sådan en PSA 2 liters HDI kværn...

_________________
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 sep 2010, 12:21 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
efterz skrev:
TB206HDI skrev:
hehe gode bud - hvordan kommer I frem til 210hk ?


Jeg gætter på at det er baseret på hvad folk tidligere har set på sådan en PSA 2 liters HDI kværn...


..så der tages ikke højde for den mængde diesel der sprøjtes ind? ;)

(Lars kørte med anden mængde, hvis det er ham du tænker på :))


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 sep 2010, 19:58 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
*Trommehvirvel* 191Hk ved 3600 rpm blev det til og 190Hk ved 3750 rpm.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 sep 2010, 20:54 
Offline

Tilmeldt: 16 jun 2009, 19:16
Indlæg: 14
TB206HDI skrev:
*Trommehvirvel* 191Hk ved 3600 rpm blev det til og 190Hk ved 3750 rpm.


Og momentet? 8)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 sep 2010, 21:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 mar 2005, 16:06
Indlæg: 120
Geografisk sted: Nord
Dinsen skrev:
TB206HDI skrev:
*Trommehvirvel* 191Hk ved 3600 rpm blev det til og 190Hk ved 3750 rpm.


Og momentet? 8)


P = ω * M => M = P/(2*π*n/60)

M1 = (190*0,736*10^3)/(2*3,14*3750/60) = 356 Nm
M2 = (191*0,736*10^3)/(2*3,14*3600/60) = 373 Nm


Deromkring kunne man forestille sig :wink:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team