ang turboskifte på volvo 940

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
lassetn
Medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55

ang turboskifte på volvo 940

#1 Indlæg af lassetn »

nu fik jeg endelig min turbo af ´på volvoen og den er helt smadret på udstødningssiden.....

så kommer spørgsmålet en org turbo koster ca 8500

det er jeg for nærig til

min er jo en b230fk og køre med 0.3bar org
b230ft kører med 0.6

kan jeg montere denne turbo istedet for en org http://powerpage.dk/node/65

da den jo er billigere og ligger på hylden trykken er forindstilt til 0.6bar
Spirillen
Senior Medlem
Indlæg: 365
Tilmeldt: 24 maj 2005, 10:16
Geografisk sted: Horsens

#2 Indlæg af Spirillen »

Jeg ville ikke have skrupler over det.
Jeg ville nok enda tage en, et nummer eller to større.

Ps. Har selv en 940Turbo, går faktisk næsten kun og venter på, det sker for mig også :grin:
! ! FRI BANE FULD HANE ! !

IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!
kewin
Indlæg: 1
Tilmeldt: 19 sep 2010, 23:39

#3 Indlæg af kewin »

Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#4 Indlæg af grydesvamp »

Den mølle Kewin linker til her bruger vi på en 2,3 volvo motor, og det eneste der holder den fra at lave over 246 heste er de originale dyser.. vi regner med i underkanten af 300, med noget finjustering af tænding og fuel..


ladetrykket kommer ved 2500 hvilket passer helt fint til sådan en maskine..
Fri bane fuld hane! :-)
lassetn
Medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55

#5 Indlæg af lassetn »

skulle helst være på org og std ecu
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#6 Indlæg af grydesvamp »

Jeg har en std 940 turbo på lager hvis det skulle være noget ?

fin stand. 1300kr.
Fri bane fuld hane! :-)
lassetn
Medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55

#7 Indlæg af lassetn »

hej grydesvamp..

er det en højtryks eller lavtryks....?
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#8 Indlæg af grydesvamp »

Jeg ved det faktisk ikke, Motoren er en B230FK fra 95, og med chance for at huske forkert står K'et hvis for komfort = lavtryk's turbo ?

Men er det ikke kun Wg-actuator der er anderledes, eller er turboen virkelig større ?


Jeg ligger også inde med en fin 940 manifold hvis det skulle være.
Fri bane fuld hane! :-)
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#9 Indlæg af grydesvamp »

TD04H 130. volvo. står der på typepladen.
Fri bane fuld hane! :-)
lassetn
Medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55

#10 Indlæg af lassetn »

ok er du sikker på at der står 130 til sidst. min hedder nemlig 13C

hvor er du fra?
Besvar