Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 apr 2025, 13:09

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 18 sep 2010, 13:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55
Indlæg: 127
nu fik jeg endelig min turbo af ´på volvoen og den er helt smadret på udstødningssiden.....

så kommer spørgsmålet en org turbo koster ca 8500

det er jeg for nærig til

min er jo en b230fk og køre med 0.3bar org
b230ft kører med 0.6

kan jeg montere denne turbo istedet for en org http://powerpage.dk/node/65

da den jo er billigere og ligger på hylden trykken er forindstilt til 0.6bar


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 sep 2010, 20:52 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 maj 2005, 09:16
Indlæg: 365
Geografisk sted: Horsens
Jeg ville ikke have skrupler over det.
Jeg ville nok enda tage en, et nummer eller to større.

Ps. Har selv en 940Turbo, går faktisk næsten kun og venter på, det sker for mig også :grin:

_________________
! ! FRI BANE FULD HANE ! !

IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 sep 2010, 22:41 
Offline

Tilmeldt: 19 sep 2010, 22:39
Indlæg: 1
http://www.protune.dk/index.php/turbo/t ... en-wg.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 sep 2010, 16:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Den mølle Kewin linker til her bruger vi på en 2,3 volvo motor, og det eneste der holder den fra at lave over 246 heste er de originale dyser.. vi regner med i underkanten af 300, med noget finjustering af tænding og fuel..


ladetrykket kommer ved 2500 hvilket passer helt fint til sådan en maskine..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 sep 2010, 18:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55
Indlæg: 127
skulle helst være på org og std ecu


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 sep 2010, 10:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Jeg har en std 940 turbo på lager hvis det skulle være noget ?

fin stand. 1300kr.

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 sep 2010, 05:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55
Indlæg: 127
hej grydesvamp..

er det en højtryks eller lavtryks....?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 sep 2010, 09:46 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Jeg ved det faktisk ikke, Motoren er en B230FK fra 95, og med chance for at huske forkert står K'et hvis for komfort = lavtryk's turbo ?

Men er det ikke kun Wg-actuator der er anderledes, eller er turboen virkelig større ?


Jeg ligger også inde med en fin 940 manifold hvis det skulle være.

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 sep 2010, 15:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
TD04H 130. volvo. står der på typepladen.

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 sep 2010, 16:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55
Indlæg: 127
ok er du sikker på at der står 130 til sidst. min hedder nemlig 13C

hvor er du fra?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team