Reduktionsventil i ABS-enhed?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Jack
Mester Medlem
Indlæg: 542
Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

Reduktionsventil i ABS-enhed?

#1 Indlæg af Jack »

Hey PP, i jagten på mere plads i mit motorrum(vil gøre det noget sjovere og få plads til anden turbo+manifold og extern wastegate) vil jeg fjerne min abs blok helt, da jeg alligevel har trukket sikringerne ud til den.
Bilen er en nissan 200sx s14. Og den har kun et bremse rør der går bagud, så planen var bare og montere det direkte i hovedcylinderen, og så lave et t-stykke til de foreste hjul fra hovedcylinderen.
Men så slog det mig: Mon der er nogen reduktionsventil i sådan en abs blok, eller det bare er "frit" flow ud til alle rør? Nogen der tør udtale sig om dette?

Mvh Jack
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#2 Indlæg af møffe »

på med sådan en reduktionsventil.

mener de billige fra wilwood er ok.

ellers har jeg da hørt om et par stykker der har bygget en budget løsning ud af en lastventil.

umildbart er det da bare at prøve. overbremser den på baghjulene er det jo bare at eftermontere.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#3 Indlæg af luske »

er det ikke opel af ældre årgang der bruger sådan nogle begrænsere der er skruet i hovedcylinderen ?? altså en dingenot der skrues i gevindet på hovedcylinderen og så får skruet bremserøret i den anden ende
mener de fåes med forskellig begrænsning af trykket

MVH Luske
Bufas
Senior Medlem
Indlæg: 332
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

#4 Indlæg af Bufas »

luske skrev:er det ikke opel af ældre årgang der bruger sådan nogle begrænsere der er skruet i hovedcylinderen ?? altså en dingenot der skrues i gevindet på hovedcylinderen og så får skruet bremserøret i den anden ende
mener de fåes med forskellig begrænsning af trykket

MVH Luske


Næsten rigtigt. Den sidder som ekstra ved siden af hovedcylinderen. Ikke skruet direkte i den. De kan fåes med forskellige begrænsninger, ihvertfald 40 og 45 bar. Men hvor hvad sidder og hvordan man ser forskel ved jeg ikke.
Skal du bruge en er det baghjustrækkerne du skal lede efter. Kadett C Manta/Ascona A/B Rekord E for at nævne nogle. Men generelt alle baghjulstrækkerne med de store motorer i. Jeg ved ikke om de findes på Kadett C 1.2.
Dog er jeg ret sikker på at ihvertfald Omega B er undtaget, og muligvis også A'eren.
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#5 Indlæg af luske »

Bufas skrev:
luske skrev:er det ikke opel af ældre årgang der bruger sådan nogle begrænsere der er skruet i hovedcylinderen ?? altså en dingenot der skrues i gevindet på hovedcylinderen og så får skruet bremserøret i den anden ende
mener de fåes med forskellig begrænsning af trykket

MVH Luske


Næsten rigtigt. Den sidder som ekstra ved siden af hovedcylinderen. Ikke skruet direkte i den. De kan fåes med forskellige begrænsninger, ihvertfald 40 og 45 bar. Men hvor hvad sidder og hvordan man ser forskel ved jeg ikke.
Skal du bruge en er det baghjustrækkerne du skal lede efter. Kadett C Manta/Ascona A/B Rekord E for at nævne nogle. Men generelt alle baghjulstrækkerne med de store motorer i. Jeg ved ikke om de findes på Kadett C 1.2.
Dog er jeg ret sikker på at ihvertfald Omega B er undtaget, og muligvis også A'eren.


mente nok det ikke var helt skævt , men rart med lidt ekspertviden til lige at korigere det værste :tooth:

MVH Luske
Jack
Mester Medlem
Indlæg: 542
Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

#6 Indlæg af Jack »

Mange tak for inputs:-)

Tror efter lidt google'ing valget lander på denne: http://www.rallyshop.dk/commodity/1269

Har rimelig fine bremser foran og den vil gerne "stå lidt på forhjul" så ville sgu være fint lige og justere den helt ind.
Ellers skulle der vel ikke være de store problemer i og fjerne den? Skal bare have fundet et t-stykke så. Nogen der kan komme i tanke om en ford der skulle køre med sådan et t-stykke?
Brugeravatar
needspeed
Mester Medlem
Indlæg: 786
Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Geografisk sted: Ribe

#7 Indlæg af needspeed »

Jack skrev:Mange tak for inputs:-)

Tror efter lidt google'ing valget lander på denne: http://www.rallyshop.dk/commodity/1269

Har rimelig fine bremser foran og den vil gerne "stå lidt på forhjul" så ville sgu være fint lige og justere den helt ind.
Ellers skulle der vel ikke være de store problemer i og fjerne den? Skal bare have fundet et t-stykke så. Nogen der kan komme i tanke om en ford der skulle køre med sådan et t-stykke?


Ford Sierra har et t-stykke siddende i bag, hvor bremserøret deles ud til hver baghjul.
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#8 Indlæg af møffe »

ford sierra med og uden abs køre med 2 krese til forhjul og en kres til baghjul med et T stykke mellem baghjulene.

hvis jeg ikke husker helt forkert. gider ikke lige gå ud og tjekke lige nu :wink:
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Brugeravatar
needspeed
Mester Medlem
Indlæg: 786
Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Geografisk sted: Ribe

#9 Indlæg af needspeed »

møffe skrev:ford sierra med og uden abs køre med 2 krese til forhjul og en kres til baghjul med et T stykke mellem baghjulene.

hvis jeg ikke husker helt forkert. gider ikke lige gå ud og tjekke lige nu :wink:


ha ha ha, jeg kom først :-)
(ps. det gør jeg hver gang siger hun :tooth: )
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#10 Indlæg af møffe »

needspeed skrev:
møffe skrev:ford sierra med og uden abs køre med 2 krese til forhjul og en kres til baghjul med et T stykke mellem baghjulene.

hvis jeg ikke husker helt forkert. gider ikke lige gå ud og tjekke lige nu :wink:


ha ha ha, jeg kom først :-)
(ps. det gør jeg hver gang siger hun :tooth: )

ren win win.. hellere først end sidst.

dog var jeg mere specifik med både non abs og abs modellen :grin:
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Besvar