Kan slettes

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Mathias
Junior Medlem
Indlæg: 58
Tilmeldt: 30 aug 2005, 18:45

Kan slettes

#1 Indlæg af Mathias »

Ingen problemer længere.
Senest rettet af Mathias 21 jul 2010, 09:18, rettet i alt 3 gange.
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#2 Indlæg af lqs »

på sådan en forholdsvis moderne motor, er der ingen grund til at gå ned i komp. om de standard er ok?
MVH søren
Brugeravatar
Mathias
Junior Medlem
Indlæg: 58
Tilmeldt: 30 aug 2005, 18:45

#3 Indlæg af Mathias »

:grin:
Senest rettet af Mathias 16 jul 2010, 22:36, rettet i alt 1 gang.
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#4 Indlæg af lqs »

det kan du forstå på to måder.
er dem du har i motoren pt, ok for videre brug?
er de standard (nye) som du måske køber, ok for merydelsen?
bare fordi noget skal yde 100% mere, er det ikke ensbetydende, at delene bliver belastet 100% mere...
MVH søren
michael f
Medlem
Indlæg: 240
Tilmeldt: 26 jul 2005, 03:55
Geografisk sted: kalundborg

#5 Indlæg af michael f »

jeg synes at have hørt rygter om at ved ret meget over 300hk begynder toppen at lette på den så den knalder toppakningen.. min kammerat har lige bålet hans 330hk's c20let'er af, delvist også pga indkøring, men toppen var ihvertfald blevet skæv på den..
Brugeravatar
Mathias
Junior Medlem
Indlæg: 58
Tilmeldt: 30 aug 2005, 18:45

#6 Indlæg af Mathias »

:coffee:
Senest rettet af Mathias 16 jul 2010, 22:36, rettet i alt 1 gang.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#7 Indlæg af HenrikGM »

Det er mange nye dele = mange dele der er nydesignet af mange forskellige mennesker, med mange forskellige agendaer.

Det er godt at søge erfaringer omkring feks rundhed på hovedlejeoverfald, fordi de jo kun er lavet til at være runde med std bolte og std moment. Sådan er det også med racerlejerne, plejlstængerne, og vi kan blive ved.

Cometic stålpakningen kræver en hel specifik planhed, overflade ruhed og ligeledes en ensartet stivhed i deckplanet for at performe optimalt. Det er et af de eksempler hvor mere klemkraft på topbolte ikke nødvendigvist giver noget der er mere robust end de std dele opel lavede.

Det skal ikke mystificeres, men der er lidt ekstra at tænke over med alle de dele der bliver skiftet.

Nok om det.

Hvilken tolerance regner du med at have i plejllejer og hovedlejer?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Mathias
Junior Medlem
Indlæg: 58
Tilmeldt: 30 aug 2005, 18:45

#8 Indlæg af Mathias »

:cooking:
Senest rettet af Mathias 16 jul 2010, 22:36, rettet i alt 1 gang.
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#9 Indlæg af lqs »

1. prøv at læs HENRIK skriver om overflade ruhed. skulle ikke give problemer? det er nok bedst at vide...bla om en pakning er beregnet til klister.
2. stressplade... hvilken stivhed er det du efterspørger? prøv at sæt et billede ind af pladen.
3. racerlejer? er det en racer du laver? dvs et løb=en fuld adskillelse/kontrol eller er det noget der skal køre flere tusinde km per år?
4. bolte... hvad moment vil du spænde dem med? burde...skulle,, det er nok bedst at vide. mit gæt er noget i retning af at ARP og OPEL angiver to forskellige tilspændingsmomenter.
MVH søren
Brugeravatar
DorkVonWaterfall
Mester Medlem
Indlæg: 571
Tilmeldt: 17 maj 2004, 23:19
Geografisk sted: Ikast, verdens navle

#10 Indlæg af DorkVonWaterfall »

hvorfor i alverden sletter man alle sine indlæg?? :roll:
pffftttt......
Låst