Kan slettes
Redaktør: Moderatorer
- Mathias
- Junior Medlem
- Indlæg: 58
- Tilmeldt: 30 aug 2005, 18:45
Kan slettes
Ingen problemer længere.
Senest rettet af Mathias 21 jul 2010, 09:18, rettet i alt 3 gange.
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
-
michael f
- Medlem
- Indlæg: 240
- Tilmeldt: 26 jul 2005, 03:55
- Geografisk sted: kalundborg
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Det er mange nye dele = mange dele der er nydesignet af mange forskellige mennesker, med mange forskellige agendaer.
Det er godt at søge erfaringer omkring feks rundhed på hovedlejeoverfald, fordi de jo kun er lavet til at være runde med std bolte og std moment. Sådan er det også med racerlejerne, plejlstængerne, og vi kan blive ved.
Cometic stålpakningen kræver en hel specifik planhed, overflade ruhed og ligeledes en ensartet stivhed i deckplanet for at performe optimalt. Det er et af de eksempler hvor mere klemkraft på topbolte ikke nødvendigvist giver noget der er mere robust end de std dele opel lavede.
Det skal ikke mystificeres, men der er lidt ekstra at tænke over med alle de dele der bliver skiftet.
Nok om det.
Hvilken tolerance regner du med at have i plejllejer og hovedlejer?
Det er godt at søge erfaringer omkring feks rundhed på hovedlejeoverfald, fordi de jo kun er lavet til at være runde med std bolte og std moment. Sådan er det også med racerlejerne, plejlstængerne, og vi kan blive ved.
Cometic stålpakningen kræver en hel specifik planhed, overflade ruhed og ligeledes en ensartet stivhed i deckplanet for at performe optimalt. Det er et af de eksempler hvor mere klemkraft på topbolte ikke nødvendigvist giver noget der er mere robust end de std dele opel lavede.
Det skal ikke mystificeres, men der er lidt ekstra at tænke over med alle de dele der bliver skiftet.
Nok om det.
Hvilken tolerance regner du med at have i plejllejer og hovedlejer?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
1. prøv at læs HENRIK skriver om overflade ruhed. skulle ikke give problemer? det er nok bedst at vide...bla om en pakning er beregnet til klister.
2. stressplade... hvilken stivhed er det du efterspørger? prøv at sæt et billede ind af pladen.
3. racerlejer? er det en racer du laver? dvs et løb=en fuld adskillelse/kontrol eller er det noget der skal køre flere tusinde km per år?
4. bolte... hvad moment vil du spænde dem med? burde...skulle,, det er nok bedst at vide. mit gæt er noget i retning af at ARP og OPEL angiver to forskellige tilspændingsmomenter.
MVH søren
2. stressplade... hvilken stivhed er det du efterspørger? prøv at sæt et billede ind af pladen.
3. racerlejer? er det en racer du laver? dvs et løb=en fuld adskillelse/kontrol eller er det noget der skal køre flere tusinde km per år?
4. bolte... hvad moment vil du spænde dem med? burde...skulle,, det er nok bedst at vide. mit gæt er noget i retning af at ARP og OPEL angiver to forskellige tilspændingsmomenter.
MVH søren
- DorkVonWaterfall
- Mester Medlem
- Indlæg: 571
- Tilmeldt: 17 maj 2004, 23:19
- Geografisk sted: Ikast, verdens navle