Det er mange nye dele = mange dele der er nydesignet af mange forskellige mennesker, med mange forskellige agendaer.
Det er godt at søge erfaringer omkring feks rundhed på hovedlejeoverfald, fordi de jo kun er lavet til at være runde med std bolte og std moment. Sådan er det også med racerlejerne, plejlstængerne, og vi kan blive ved.
Cometic stålpakningen kræver en hel specifik planhed, overflade ruhed og ligeledes en ensartet stivhed i deckplanet for at performe optimalt. Det er et af de eksempler hvor mere klemkraft på topbolte ikke nødvendigvist giver noget der er mere robust end de std dele opel lavede.
Det skal ikke mystificeres, men der er lidt ekstra at tænke over med alle de dele der bliver skiftet.
Nok om det.
Hvilken tolerance regner du med at have i plejllejer og hovedlejer?
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!