Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...
Redaktør: Moderatorer
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248 Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
#1
Indlæg
af m power » 10 maj 2010, 10:41
jeg regner ikke med at den standart pumpe der sidder i min benzintank kan følge med til de hk jeg kommer til at lave på min agz(t)e motor.
så jeg har købt en extern walbro 255L pumpe.
jeg har set der er mange der monterer den på trykslangen fra den originale pumpe, er det hot or not
jeg syntes ikke selv det kan være sagen, og planen var derfor at montere en svirvelpotte.
men hvad siger i til det
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480 Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
#2
Indlæg
af K-FINN » 10 maj 2010, 18:38
Hvorfor har du ikke bare købt en til og montere i tank ?
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248 Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
#3
Indlæg
af m power » 10 maj 2010, 18:44
Supra MK4 skrev: Hvorfor har du ikke bare købt en til og montere i tank ?
ja hvorfor har jeg ikke det.
nu er det så >BARE< ikke lige den nemmeste tank at afmontere/montere, så derfor er der købt en extern pumpe.
men hvis vi forholder os til spørgsmålet, er det så ok at montere den pumpe i serie men den originale eller
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480 Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
#4
Indlæg
af K-FINN » 10 maj 2010, 19:47
Det forudsætter, at den der sidder i tanken kan føde din walbro.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340 Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens
#5
Indlæg
af Captain Slow » 10 maj 2010, 23:28
arh, så er det da heller ikke værre at pille den tank ned,
faktisk mener jeg at jeg har pillet den ned på din bil ikke mindre end 2 gange
køb en intern og sælg din externe til mig
I love everything thats fast enough to do something stupid with
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248 Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
#6
Indlæg
af m power » 11 maj 2010, 18:34
Captain Slow skrev: arh, så er det da heller ikke værre at pille den tank ned,
faktisk mener jeg at jeg har pillet den ned på din bil ikke mindre end 2 gange
køb en intern og sælg din externe til mig
det er muligt, men jeg har da læst på mr2 drivers at folk piver over at det er en lorte tank at afmontere/montere.
jeg ville såmænd også helst have den i tanken, men har ikke lige tiden til det pt.
extern pumpe havde jeg på lager, så derfor bliver den også monteret, det er så lige om det bliver med eller uden svirvlpotte.
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480 Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
#7
Indlæg
af K-FINN » 11 maj 2010, 18:53
Da vi tilbage i 2004 lavede starlet turbo, kørte vi med extern pumpe i motorrum, virkede fint til de 465hk den lavede..
Men hvis din externe suger mere end hvad den i tanken levere, og der dannes 0,7 bar vacum, kan der dannes luft bobler i benzin..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248 Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
#8
Indlæg
af m power » 28 maj 2010, 21:11
hej.
så har jeg monteret en sprit ny walbro 255L pumpe sammen med en 1,8L benzin catstank.
så nu føder den originale pumpe cats tanken og walbro 255L får så benzin fra catstanken som så cirkulerer mellem dysebro og catstank.
det er jo meget godt, men nu er benzin trykket steget ca 0,5 bar, er det normalt eller
lidt træls da jeg lige har fået kørt ms ind til standart benzintryk.
Senest rettet af
m power 29 maj 2010, 00:33, rettet i alt 1 gang.
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568 Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
#9
Indlæg
af Lars PH » 28 maj 2010, 21:39
det kunne godt tænkes de retur tryk tilbage til din tank er for stor din gamle pumpe giver jo noget mere benzin nu hvor den ikke skal lave tryk så du skal nok havde en større retur slange tilbage til den originale tank på bilen
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248 Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
#10
Indlæg
af m power » 29 maj 2010, 00:37
Lars PH skrev: det kunne godt tænkes de retur tryk tilbage til din tank er for stor din gamle pumpe giver jo noget mere benzin nu hvor den ikke skal lave tryk så du skal nok havde en større retur slange tilbage til den originale tank på bilen
jeg har også selv mistanke til returslangen, men det er nu mere den der går fra dysebro til catstanken.