Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 11:22

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 10 maj 2010, 09:41 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
jeg regner ikke med at den standart pumpe der sidder i min benzintank kan følge med til de hk jeg kommer til at lave på min agz(t)e motor.

så jeg har købt en extern walbro 255L pumpe.

jeg har set der er mange der monterer den på trykslangen fra den originale pumpe, er det hot or not :?:

jeg syntes ikke selv det kan være sagen, og planen var derfor at montere en svirvelpotte.

men hvad siger i til det :idea:


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 maj 2010, 17:38 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Hvorfor har du ikke bare købt en til og montere i tank ?

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 maj 2010, 17:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Supra MK4 skrev:
Hvorfor har du ikke bare købt en til og montere i tank ?


ja hvorfor har jeg ikke det.

nu er det så >BARE< ikke lige den nemmeste tank at afmontere/montere, så derfor er der købt en extern pumpe.

men hvis vi forholder os til spørgsmålet, er det så ok at montere den pumpe i serie men den originale eller :?:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 maj 2010, 18:47 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Det forudsætter, at den der sidder i tanken kan føde din walbro.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 maj 2010, 22:28 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
arh, så er det da heller ikke værre at pille den tank ned,

faktisk mener jeg at jeg har pillet den ned på din bil ikke mindre end 2 gange ;-)

køb en intern og sælg din externe til mig ;-)

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2010, 17:34 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Captain Slow skrev:
arh, så er det da heller ikke værre at pille den tank ned,

faktisk mener jeg at jeg har pillet den ned på din bil ikke mindre end 2 gange ;-)

køb en intern og sælg din externe til mig ;-)


det er muligt, men jeg har da læst på mr2 drivers at folk piver over at det er en lorte tank at afmontere/montere.

jeg ville såmænd også helst have den i tanken, men har ikke lige tiden til det pt.

extern pumpe havde jeg på lager, så derfor bliver den også monteret, det er så lige om det bliver med eller uden svirvlpotte.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2010, 17:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Da vi tilbage i 2004 lavede starlet turbo, kørte vi med extern pumpe i motorrum, virkede fint til de 465hk den lavede..

Men hvis din externe suger mere end hvad den i tanken levere, og der dannes 0,7 bar vacum, kan der dannes luft bobler i benzin..

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 maj 2010, 20:11 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
hej.

så har jeg monteret en sprit ny walbro 255L pumpe sammen med en 1,8L benzin catstank.

så nu føder den originale pumpe cats tanken og walbro 255L får så benzin fra catstanken som så cirkulerer mellem dysebro og catstank.

det er jo meget godt, men nu er benzin trykket steget ca 0,5 bar, er det normalt eller :?:

lidt træls da jeg lige har fået kørt ms ind til standart benzintryk.


Senest rettet af m power 28 maj 2010, 23:33, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 maj 2010, 20:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
det kunne godt tænkes de retur tryk tilbage til din tank er for stor din gamle pumpe giver jo noget mere benzin nu hvor den ikke skal lave tryk så du skal nok havde en større retur slange tilbage til den originale tank på bilen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 maj 2010, 23:37 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Lars PH skrev:
det kunne godt tænkes de retur tryk tilbage til din tank er for stor din gamle pumpe giver jo noget mere benzin nu hvor den ikke skal lave tryk så du skal nok havde en større retur slange tilbage til den originale tank på bilen


jeg har også selv mistanke til returslangen, men det er nu mere den der går fra dysebro til catstanken.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 46 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team