fordelerløs tænding

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

fordelerløs tænding

#1 Indlæg af m power »

hej.

ja så fik jeg min mr2 agz(t)e ud og køre,det var jo fedt :D

men desvære så sidder fordelerdækslet så tæt på manifold at den smelter, der er ca 3-4mm mellem manifold og fordeler :shock: ja sådan er det så når det er en kina manifold øvøv.

jeg har prøvet med powerwrap og powerblanket mellem fordeler og manifold men ingen af delene virker optimalt den smelter alligevel :(

så jeg vil så smide et fordelerløst (wastedspark) tænding på motoren

det er jo så lige hvilke spoler man skal bruge ?

jeg har 4 stk fra en vag 1,8t til at ligge men det er jo lige om de kan tåle at arbejde dobbelt.

nogen der har en god og holdbar løsning
saveit
Nyt Medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 03 nov 2008, 17:13

#2 Indlæg af saveit »

Der er en del der bruger den spole fra peugeots TU motorer. Det er en firkantet klods som kan sættes næsten alle steder, som fordeler 4 kabler ud til de 4 tændrør.
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#3 Indlæg af K-FINN »

Hvofor ikke tage det DLI fra en 4agze ?
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#4 Indlæg af m power »

Supra MK4 skrev:Hvofor ikke tage det DLI fra en 4agze ?


det har jeg også tænkt på , men det er så lige om dli modulet kan holde til varmen.
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#5 Indlæg af K-FINN »

Har efterhånden været med til og køre en del 4agte ind med kina manifold, aldrig stødt på det problem endnu..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#6 Indlæg af Captain Slow »

dli bliver også for varm,

luk hullet og sæt en krumtaps føler på.

sig til hvis du skal ha lavet en ordentlig manifold en dag, istedet for det kinapis, som er i vejen for både tænding og oliefilter ;-)
den revner inden længe, hvis du ikke stiver den godt af mellem flange og blok
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#7 Indlæg af Captain Slow »

du kan så bruge dli spoler, og tændørskabler, sammen med nogle ignitere,

evt. 2 fra 4afe, eller den simple løsning, bosch
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Brugeravatar
Heyer
Medlem
Indlæg: 103
Tilmeldt: 05 maj 2009, 10:13
Geografisk sted: vejle
Kontakt:

#8 Indlæg af Heyer »

m power

du ring bare vis du skal ha hjælpe :coffee:
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#9 Indlæg af m power »

Captain Slow skrev:dli bliver også for varm,

luk hullet og sæt en krumtaps føler på.

sig til hvis du skal ha lavet en ordentlig manifold en dag, istedet for det kinapis, som er i vejen for både tænding og oliefilter ;-)
den revner inden længe, hvis du ikke stiver den godt af mellem flange og blok



ahh mon ikke jeg selv magter at smede en ny manifold hvis det skulle komme der til :lol:

men kina manifold er understøttet, så jeg satser nu på at det holder :D

problemet ligger i at der kun er 3mm mellem manifold og fordeler, så der er ikke engang er plads til det originale varmeskjold.

så planen var at montere et 36-1 trikker hjul på remhjulet , bruge et bosch igniter-modul og et par passende dobbeltspoler.

så er jeg jo fri for at den fordeler en dag pludselig sætter fut i hele lortet :( for den stoler jeg sku ikke på
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#10 Indlæg af Captain Slow »

nemlig :-)

især i en mr2 får du aldrig varmen væk i forreste øvre den af motorrummet

sæt igang, hehe
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Besvar