Hej PP.
Først vil jeg lige sige jeg er lidt i tvivl om det rigtig postet, må gerne flyttes hvis det ikke er.
Har et lidt underligt problem, som min homie, også har haft med sin mk3'er. Begge var turbo og med megasquirt.
Omdrejningstælleren lever sin egen verden, som regel virker den de første par minutter, også hopper den lidt op og ned, også dør den. Slukker og starter jeg bilen, virker den nogen gange igen med det samme.
Nogle der ved hvad der kan være galt?
Megasquirt og omdrejningstæller supra
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
spikes på signal. Tændingstidspunkt hopper nok med skal du se 
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Punkt
1 hvor tages omdrejnings signalet fra?
Får omdrejnings tælleren det korrekte signal
2 har i spikes på omdrejnings signalet til MS?
3 Har de biler en svaghed i omdrejnings tælleren?
Selve coden er stabil.
Så enten er det lort ind i ms og den vil give lort ud.
Eller i lider af dårlige forbindelser.
En datalog, og et scope,eller en lysdiode kan give svar på problemet.
MVH
Morten
1 hvor tages omdrejnings signalet fra?
Får omdrejnings tælleren det korrekte signal
2 har i spikes på omdrejnings signalet til MS?
3 Har de biler en svaghed i omdrejnings tælleren?
Selve coden er stabil.
Så enten er det lort ind i ms og den vil give lort ud.
Eller i lider af dårlige forbindelser.
En datalog, og et scope,eller en lysdiode kan give svar på problemet.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
dinmor
- Medlem
- Indlæg: 214
- Tilmeldt: 08 okt 2008, 15:54
Morten VJ skrev:Punkt
1 hvor tages omdrejnings signalet fra?
Får omdrejnings tælleren det korrekte signal
2 har i spikes på omdrejnings signalet til MS?
3 Har de biler en svaghed i omdrejnings tælleren?
Selve coden er stabil.
Så enten er det lort ind i ms og den vil give lort ud.
Eller i lider af dårlige forbindelser.
En datalog, og et scope,eller en lysdiode kan give svar på problemet.
MVH
Morten
Du stiller nogle gode spørgsmål, desværre nogle jeg ikke kan svare på.
1. Ved faktisk ikke om signalet bliver taget i den originale motorstyring, eller i MS'en. Begge styringer sidder jo stadig i bilen.
2. Har ikke haft scope på endnu, så ved det ikke (kan spikes ses i loggen på MS eller skal der scope til)?
3. Som sagt, så er der noget med MS OG mk3 omdrejningstæller. Har før haft en supra uden ms, og kender andre der også har kørt med supraer uden ms, de har aldrig haft problemet, så umildbart nej.
Jeg må nok hellere få scope på, og se hvad det siger. Så vender jeg tilbage