Megasquirt og omdrejningstæller supra

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
dinmor
Medlem
Indlæg: 214
Tilmeldt: 08 okt 2008, 15:54

Megasquirt og omdrejningstæller supra

#1 Indlæg af dinmor »

Hej PP.

Først vil jeg lige sige jeg er lidt i tvivl om det rigtig postet, må gerne flyttes hvis det ikke er.

Har et lidt underligt problem, som min homie, også har haft med sin mk3'er. Begge var turbo og med megasquirt.

Omdrejningstælleren lever sin egen verden, som regel virker den de første par minutter, også hopper den lidt op og ned, også dør den. Slukker og starter jeg bilen, virker den nogen gange igen med det samme.

Nogle der ved hvad der kan være galt?
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#2 Indlæg af HenrikGM »

spikes på signal. Tændingstidspunkt hopper nok med skal du se ;-)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
dinmor
Medlem
Indlæg: 214
Tilmeldt: 08 okt 2008, 15:54

#3 Indlæg af dinmor »

HenrikGM skrev:spikes på signal. Tændingstidspunkt hopper nok med skal du se ;-)


Den bliver du nød til at uddybe?

Min omdrejningstæller dør jo helt, og viser 0 rpm?
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#4 Indlæg af Morten VJ »

Punkt
1 hvor tages omdrejnings signalet fra?
Får omdrejnings tælleren det korrekte signal
2 har i spikes på omdrejnings signalet til MS?
3 Har de biler en svaghed i omdrejnings tælleren?

Selve coden er stabil.
Så enten er det lort ind i ms og den vil give lort ud.

Eller i lider af dårlige forbindelser.
En datalog, og et scope,eller en lysdiode kan give svar på problemet.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
dinmor
Medlem
Indlæg: 214
Tilmeldt: 08 okt 2008, 15:54

#5 Indlæg af dinmor »

Morten VJ skrev:Punkt
1 hvor tages omdrejnings signalet fra?
Får omdrejnings tælleren det korrekte signal
2 har i spikes på omdrejnings signalet til MS?
3 Har de biler en svaghed i omdrejnings tælleren?

Selve coden er stabil.
Så enten er det lort ind i ms og den vil give lort ud.

Eller i lider af dårlige forbindelser.
En datalog, og et scope,eller en lysdiode kan give svar på problemet.

MVH

Morten


Du stiller nogle gode spørgsmål, desværre nogle jeg ikke kan svare på.

1. Ved faktisk ikke om signalet bliver taget i den originale motorstyring, eller i MS'en. Begge styringer sidder jo stadig i bilen.

2. Har ikke haft scope på endnu, så ved det ikke (kan spikes ses i loggen på MS eller skal der scope til)?

3. Som sagt, så er der noget med MS OG mk3 omdrejningstæller. Har før haft en supra uden ms, og kender andre der også har kørt med supraer uden ms, de har aldrig haft problemet, så umildbart nej.

Jeg må nok hellere få scope på, og se hvad det siger. Så vender jeg tilbage :up:
dinmor
Medlem
Indlæg: 214
Tilmeldt: 08 okt 2008, 15:54

#6 Indlæg af dinmor »

Problem løst.

Endnu en "turbomotor" lodning der ikke kunne mere. Denne gang INDEN i igniter boksen, på driverne. Koldlodning efter koldlodning

Same old, same old...
Besvar