Problem med opstart - MS ---Løst----
Redaktør: Moderatorer
- needspeed
- Mester Medlem
- Indlæg: 786
- Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
- Geografisk sted: Ribe
Problem med opstart - MS ---Løst----
Jeg har endelig fået alt gjort klar til opstart med min V6 cosworth motor med wastedspark.
Jeg har haft den startet for 1 år siden, men lavede et dumt nummer for kort tid siden, som nogen nok ved.
Nå men, boksen er tilbage og alt er godt.
Boksen er sat op som for 1 år siden, men den starter ikke. Den er tæt på at springe igang. Men så tænder den i indsugningen / for tidligt. Som så enten bremser motoren fuldstændig eller siger puf/bang i indsugningen.
Har gået tændings systemet efter, lavet stikket om til mit sluttrin, samt ohm´et alt igennem op til boksen.
Jeg har prøvet at rykke tændingen i megatune uden ændringer.
Sådan er mit tænding sat op http://i236.photobucket.com/albums/ff88 ... keflge.jpg
Jeg kender ikke så meget til megatune endnu, så kan være jeg har overset.
Jeg har haft den startet for 1 år siden, men lavede et dumt nummer for kort tid siden, som nogen nok ved.
Nå men, boksen er tilbage og alt er godt.
Boksen er sat op som for 1 år siden, men den starter ikke. Den er tæt på at springe igang. Men så tænder den i indsugningen / for tidligt. Som så enten bremser motoren fuldstændig eller siger puf/bang i indsugningen.
Har gået tændings systemet efter, lavet stikket om til mit sluttrin, samt ohm´et alt igennem op til boksen.
Jeg har prøvet at rykke tændingen i megatune uden ændringer.
Sådan er mit tænding sat op http://i236.photobucket.com/albums/ff88 ... keflge.jpg
Jeg kender ikke så meget til megatune endnu, så kan være jeg har overset.
Senest rettet af needspeed 11 mar 2010, 14:01, rettet i alt 4 gange.
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
Da det ikke virker uden..
- needspeed
- Mester Medlem
- Indlæg: 786
- Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
- Geografisk sted: Ribe
Runesm skrev:Tændingspistol!
Kommer på i morgen.
bonus info.
Jeg kører med org. 36-1 tandhjul og induktiv giver.
manglende tand er 60 grader før top, som det org. EDIS kører med og det er også sat ind i megatune.
Når jeg så får en tændingspistol på og finder ud af at det ikke stemmer. Hvad gør jeg så?
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
Da det ikke virker uden..
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Tændkablerne på tændspolen ser noget underligt ud.
Du har 120 grader imellem hver gnist.
Ms fyrer gnisten af 1 gang for hver 360 grader, på en enkelt spole
Så hvis vi siger at
Cyl
1=0
4=120
2=240
5=360
3=480
6=600
Så får jeg cyl
1=0+360=cyl5
4=120+360=cyl3
2=240+360=cyl6
Dvs
1-5=360 grader
4-3=360 grader
2-6=360 grader
Skal på samme spole
Som du har det nu
er
1-4=120 grader
2-5=120 grader
3-6=120 grader
Hvis jeg ikke har taget helt fejl.
MVH
Morten
Du har 120 grader imellem hver gnist.
Ms fyrer gnisten af 1 gang for hver 360 grader, på en enkelt spole
Så hvis vi siger at
Cyl
1=0
4=120
2=240
5=360
3=480
6=600
Så får jeg cyl
1=0+360=cyl5
4=120+360=cyl3
2=240+360=cyl6
Dvs
1-5=360 grader
4-3=360 grader
2-6=360 grader
Skal på samme spole
Som du har det nu
er
1-4=120 grader
2-5=120 grader
3-6=120 grader
Hvis jeg ikke har taget helt fejl.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- needspeed
- Mester Medlem
- Indlæg: 786
- Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
- Geografisk sted: Ribe
Morten VJ skrev:Tændkablerne på tændspolen ser noget underligt ud.
Du har 120 grader imellem hver gnist.
Ms fyrer gnisten af 1 gang for hver 360 grader, på en enkelt spole
Så hvis vi siger at
Cyl
1=0
4=120
2=240
5=360
3=480
6=600
Så får jeg cyl
1=0+360=cyl5
4=120+360=cyl3
2=240+360=cyl6
Dvs
1-5=360 grader
4-3=360 grader
2-6=360 grader
Skal på samme spole
Som du har det nu
er
1-4=120 grader
2-5=120 grader
3-6=120 grader
Hvis jeg ikke har taget helt fejl.
MVH
Morten
Du kan nemt have ret. Jeg gik lidt kold i det.
Tolerancedata skriver at rækkefølgen er 1 - 4 - 2 - 5 - 3 - 6
Og tændkabler sidder som org.
Det er da en smal sag at bytte kablerne som du skriver og det bliver nok ikke ringere end det er..
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
Da det ikke virker uden..
-
zky
- Senior Medlem
- Indlæg: 310
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
- Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
- Kontakt:
- needspeed
- Mester Medlem
- Indlæg: 786
- Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
- Geografisk sted: Ribe
zky skrev:Tændingsrækkefølgen er god nok 1 4 2 5 3 6
dvs. 1 4 2
5 3 6 cyl 1 og 5, 4 og 3, 2 og 6
Fejlen er tegningen at motoren - cyl. hedder 123 i højre side og 456 i venstre, forfra og bag ud
Tegningen er fra tolerancedata, men det er ikke første gang de laver fejl.
Men så er det ihvertfald klart den siger sjovt
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
Da det ikke virker uden..
-
zky
- Senior Medlem
- Indlæg: 310
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
- Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
- Kontakt:
needspeed skrev:Tegningen er fra tolerancedata, men det er ikke første gang de laver fejl.
Men så er det ihvertfald klart den siger sjovt
Ja det kan jeg godt se - men alle cologne V6ere - 2,0 2,3 2,4 2,6 2,8 2,9 hedder 142536 og 1 2 3 til højre og 4 5 6 til venstre
Mvh Kenneth
Alt under 800Nm burde være 2 takt
Alt under 800Nm burde være 2 takt
- needspeed
- Mester Medlem
- Indlæg: 786
- Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
- Geografisk sted: Ribe
zky skrev:needspeed skrev:Tegningen er fra tolerancedata, men det er ikke første gang de laver fejl.
Men så er det ihvertfald klart den siger sjovt
Ja det kan jeg godt se - men alle cologne V6ere - 2,0 2,3 2,4 2,6 2,8 2,9 hedder 142536 og 1 2 3 til højre og 4 5 6 til venstre
Tror også på dig
Sådan gør vi også ved V6 og V8 motorer i både.
Prøver at bytte rundt på kablerne i morgen.
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
Da det ikke virker uden..
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Hvis det er kludder i tændingsrækkefølgen på wasted spark setup, monteret af en rookie, så er det vist bare et stage du skal igennem ligesom alle andre.
Du er ihvertfald ikke den første!
Du er ihvertfald ikke den første!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!