Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 21:32

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 10 mar 2010, 15:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
Jeg har endelig fået alt gjort klar til opstart med min V6 cosworth motor med wastedspark.

Jeg har haft den startet for 1 år siden, men lavede et dumt nummer for kort tid siden, som nogen nok ved.
Nå men, boksen er tilbage og alt er godt.

Boksen er sat op som for 1 år siden, men den starter ikke. Den er tæt på at springe igang. Men så tænder den i indsugningen / for tidligt. Som så enten bremser motoren fuldstændig eller siger puf/bang i indsugningen.

Har gået tændings systemet efter, lavet stikket om til mit sluttrin, samt ohm´et alt igennem op til boksen.
Jeg har prøvet at rykke tændingen i megatune uden ændringer.

Sådan er mit tænding sat op http://i236.photobucket.com/albums/ff88 ... keflge.jpg


Jeg kender ikke så meget til megatune endnu, så kan være jeg har overset.

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Senest rettet af needspeed 11 mar 2010, 14:01, rettet i alt 4 gange.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 mar 2010, 16:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Tændingspistol!

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 mar 2010, 17:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
Runesm skrev:
Tændingspistol!


Kommer på i morgen.

bonus info.
Jeg kører med org. 36-1 tandhjul og induktiv giver.
manglende tand er 60 grader før top, som det org. EDIS kører med og det er også sat ind i megatune.

Når jeg så får en tændingspistol på og finder ud af at det ikke stemmer. Hvad gør jeg så?

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 mar 2010, 18:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Tændkablerne på tændspolen ser noget underligt ud.
Du har 120 grader imellem hver gnist.
Ms fyrer gnisten af 1 gang for hver 360 grader, på en enkelt spole
Så hvis vi siger at
Cyl
1=0
4=120
2=240
5=360
3=480
6=600

Så får jeg cyl
1=0+360=cyl5
4=120+360=cyl3
2=240+360=cyl6

Dvs
1-5=360 grader
4-3=360 grader
2-6=360 grader
Skal på samme spole

Som du har det nu
er
1-4=120 grader
2-5=120 grader
3-6=120 grader

Hvis jeg ikke har taget helt fejl.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 mar 2010, 19:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
Morten VJ skrev:
Tændkablerne på tændspolen ser noget underligt ud.
Du har 120 grader imellem hver gnist.
Ms fyrer gnisten af 1 gang for hver 360 grader, på en enkelt spole
Så hvis vi siger at
Cyl
1=0
4=120
2=240
5=360
3=480
6=600

Så får jeg cyl
1=0+360=cyl5
4=120+360=cyl3
2=240+360=cyl6

Dvs
1-5=360 grader
4-3=360 grader
2-6=360 grader
Skal på samme spole

Som du har det nu
er
1-4=120 grader
2-5=120 grader
3-6=120 grader

Hvis jeg ikke har taget helt fejl.

MVH

Morten


Du kan nemt have ret. Jeg gik lidt kold i det.
Tolerancedata skriver at rækkefølgen er 1 - 4 - 2 - 5 - 3 - 6
Og tændkabler sidder som org.

Det er da en smal sag at bytte kablerne som du skriver og det bliver nok ikke ringere end det er..

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 mar 2010, 19:54 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:26
Indlæg: 310
Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
Tændingsrækkefølgen er god nok 1 4 2 5 3 6

dvs.
1 4 2
5 3 6


cyl 1 og 5
4 og 3
2 og 6


Fejlen er tegningen at motoren - cyl. hedder 123 i højre side og 456 i venstre, forfra og bag ud

_________________
Mvh Kenneth

Alt under 800Nm burde være 2 takt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 mar 2010, 19:57 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
zky skrev:
Tændingsrækkefølgen er god nok 1 4 2 5 3 6

dvs. 1 4 2
5 3 6 cyl 1 og 5, 4 og 3, 2 og 6

Fejlen er tegningen at motoren - cyl. hedder 123 i højre side og 456 i venstre, forfra og bag ud


Tegningen er fra tolerancedata, men det er ikke første gang de laver fejl.

Men så er det ihvertfald klart den siger sjovt :hrmpf:

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 mar 2010, 20:48 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:26
Indlæg: 310
Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
needspeed skrev:
Tegningen er fra tolerancedata, men det er ikke første gang de laver fejl.

Men så er det ihvertfald klart den siger sjovt :hrmpf:


Ja det kan jeg godt se - men alle cologne V6ere - 2,0 2,3 2,4 2,6 2,8 2,9 hedder 142536 og 1 2 3 til højre og 4 5 6 til venstre

_________________
Mvh Kenneth

Alt under 800Nm burde være 2 takt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 mar 2010, 20:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
zky skrev:
needspeed skrev:
Tegningen er fra tolerancedata, men det er ikke første gang de laver fejl.

Men så er det ihvertfald klart den siger sjovt :hrmpf:


Ja det kan jeg godt se - men alle cologne V6ere - 2,0 2,3 2,4 2,6 2,8 2,9 hedder 142536 og 1 2 3 til højre og 4 5 6 til venstre


Tror også på dig :gnaek:
Sådan gør vi også ved V6 og V8 motorer i både.
Prøver at bytte rundt på kablerne i morgen.

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 mar 2010, 20:55 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hvis det er kludder i tændingsrækkefølgen på wasted spark setup, monteret af en rookie, så er det vist bare et stage du skal igennem ligesom alle andre.

Du er ihvertfald ikke den første!

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team