Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...
Redaktør: Moderatorer
LionTamer
Senior Medlem
Indlæg: 387 Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
#1
Indlæg
af LionTamer » 10 mar 2010, 13:31
Hey gutter.
Jeg har et topstykke liggende fra min tid med Rs turboén, som er lavet ved Bruno hansen med større ventiler, anden knast osv. Og så tænkte jeg på at jeg engang havde læst at englændere bygger en zetec bund sammen med en cvh top..
Hvordan og hvorledes skal jeg bære mig ad med dette?
Jeg sigter efter 300 hk.. Ved ikke om det er for urealistisk et mål.
Budgettet er ikke uendelig stor, men det er et langsigtet projekt, så jeg køber jo bare tingene hen af vejen.
I må gerne komme med input osv om hvilken turbo osv jeg skal bruge, og hvor jeg kan skaffe diverse stumper henne.
På forhånd tak.
Escort 3
Senior Medlem
Indlæg: 286 Tilmeldt: 16 okt 2004, 19:44
#2
Indlæg
af Escort 3 » 10 mar 2010, 16:55
har du set her ?
http://www.quantums.info/zvh.htm
Det er en del links på google der viser hvordan de er bygget op.
Der er jo mange muligheder 2,1 ZVH, 16V Zetec ?
Hvis du vælger zvh så husk lige du ikke skal købe en almindelig cvh tandrem...
Senest rettet af
Escort 3 10 mar 2010, 16:57, rettet i alt 1 gang.
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507 Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland
#3
Indlæg
af møffe » 10 mar 2010, 16:57
på budget. find en 1,8 zetec, de er nemmest at finde billigt.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
LionTamer
Senior Medlem
Indlæg: 387 Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
#4
Indlæg
af LionTamer » 10 mar 2010, 17:53
Havde nu satset mest på 2.0/2.1 og så med cvh 8v topstykke. Mener at det bliver for omfattende og dyrt hvis det skal køre med 16v topstykke...
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507 Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland
#5
Indlæg
af møffe » 10 mar 2010, 18:56
hvorfor bliver det for dyrt? det er bolton med RST udsmanifolden på et 16Vtop (sådan ca) og der fås et hav af turbomanifolde til små penge til zetec.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
LionTamer
Senior Medlem
Indlæg: 387 Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
#6
Indlæg
af LionTamer » 10 mar 2010, 20:21
Ja okay, det kan jeg godt se.. Men motoren skal i en fiesta, så tror der bliver problemer med pladsen også...
Passer manifolden fra en escort rs turbo på en zetec? Det har jeg aldrig hørt før, men skal sikkert nok passe..
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507 Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland
#7
Indlæg
af møffe » 10 mar 2010, 20:32
LionTamer skrev: Ja okay, det kan jeg godt se.. Men motoren skal i en fiesta, så tror der bliver problemer med pladsen også...
Passer manifolden fra en escort rs turbo på en zetec? Det har jeg aldrig hørt før, men skal sikkert nok passe..
hvilken model fiesta. MK3 fås trodsalt med en 1,8 16V motor i std.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
LionTamer
Senior Medlem
Indlæg: 387 Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
#8
Indlæg
af LionTamer » 10 mar 2010, 21:44
Det er en Mk2 som skal have hele turen med lexan ruder, letvægts fælge og strippet kabine.. Derfor det ku være sjovt at lave en 300 hk motor til den vogn
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784 Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland
#9
Indlæg
af BANDIT » 10 mar 2010, 22:08
Som møffe siger passer manifoldene næsten sammen , ikke svært at lave. Og når det aligevel ikke blir noget der kan synes er det nemmere og bedre at beholde 16v toppen.
Jeg har forresten en turbo indsugningsmanifold liggende til sådan en silvertop hvis det blir aktuelt
A3 -99 1.8T Quattro
S3 Optimeret
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507 Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland
#10
Indlæg
af møffe » 11 mar 2010, 12:27
der er skam en her i dk med en RS2000 motor i samme model fiesta.
zetec er meget normalt at ligge i en fizz.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS