Og i så fald hvorfor sidder de så før intercooleren standart på en rx7er.
Blowoff ventil så tæt på spjæld som muligt hvorfor?
Redaktør: Moderatorer
-
ad2
- Senior Medlem
- Indlæg: 399
- Tilmeldt: 09 aug 2004, 23:35
Blowoff ventil så tæt på spjæld som muligt hvorfor?
Jeg har tit hørt at det er vigtigt at blowoff ventilen sidder så tæt på spældet som muligt, men hvorfor?
Og i så fald hvorfor sidder de så før intercooleren standart på en rx7er.

Og i så fald hvorfor sidder de så før intercooleren standart på en rx7er.
fiat coupe 2,0 16v turbo
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=95132
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=95132
- duckstar
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
- Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Nogle vil mene det handler om at få trykbølgen udluftet atmosfærisk kortest vej efter det trykker tilbage (når spjældet lukkes).
Det er dog mere teoretisk end praktisk, og som du selv skriver er mange biler monteret med den ved IC eller i et trykrør før spjæld. TFSI motorerne i VAG koncernen har recirkulerende bov siddende direkte i røret på turboladerens kold/trykside. Se billede vedhæftet. N249 recirkulerer direkte til indsugningsrøret.
Det er dog mere teoretisk end praktisk, og som du selv skriver er mange biler monteret med den ved IC eller i et trykrør før spjæld. TFSI motorerne i VAG koncernen har recirkulerende bov siddende direkte i røret på turboladerens kold/trykside. Se billede vedhæftet. N249 recirkulerer direkte til indsugningsrøret.
- Vedhæftede filer
-
- 20TFSi_BWA_Turbo.jpg (41.4 KiB) Vist 3407 gange
Vh. Anders
- duckstar
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
- Geografisk sted: Brønshøj/Husum
klyfax skrev:N249 er det blow off på en VAG?? Jeg mener sku da det er en ventil til noget jeg ikke kan huske...
Det er blow-off. Der er adgang fra kompressorsiden til indsugningssiden af laderen via en kanal, hvor N249 åbner op for flow styret af motorstyringen. N75 er ladetryksreguleringen.
Vh. Anders