BOSCH tændingsmoduler brænder varme med dobbelt tænspoler...

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Havog
Indlæg: 14
Tilmeldt: 05 nov 2009, 16:55

BOSCH tændingsmoduler brænder varme med dobbelt tænspoler...

#1 Indlæg af Havog »

Der er sat sådan 2 dobbelt tændspolemodul på fra westspeed og så 2 BOSCH tændingsmoduler - sådan nogle std. 7 benede nogen - til at trække dem. Men de brænder varme. Der er sat en kæmpe køleplade på og der er brugt pasta.

Hvad skal vi bruge i stedet for de BOSCH moduler??


Mvh. Henrik
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#2 Indlæg af Yugo Turbo »

hvorfor vil i dog ha tændingsmodulet på det de spoler?

spolerne trækkes uden problemer direkte af en omex motorstyring, så det bør andre motorstyringer også kunne.

modulet sidder der jo for at forstærke, men mon ikke din styring kan trække dem uden modulet, det ville jeg tro
Brap brap brap...
Billede
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#3 Indlæg af HenrikGM »

Hej Lasse.

Kender du mandens opsætning?
Hvis ja, så ok, hvis nej, så er du ved at give manden et farligt råd!

Modulerne bliver varme fordi de bliver mishandlet. De forsøger at fortælle manden at han gør noget forkert.

Boschmoduler(valgt rigtigt!) er normalt en skudsikker måde at gøre det på, og dejligt universalt.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#4 Indlæg af Yugo Turbo »

nej det gør jeg ikke, men jeg kender de spoler han benytter og der skal ikke ret meget til at trække dem. men det er nu bare det jeg har erfaret.
Brap brap brap...
Billede
Havog
Indlæg: 14
Tilmeldt: 05 nov 2009, 16:55

Hmm...

#5 Indlæg af Havog »

Der er ingen effektudgangstrin - ingen MOSFET - på IGNITION udgangene på den motorstyring vi bruger (EMS-Pro). Og jo, tændingsmodulet kræver alligevel en del A for at kunne virke - især når belasningen er dobbelt så stor som alm. vis pga. dobbeltspoler med wasted spark setup. Så trækker begge spoler max hver gang. Og dette overbalster åbenbart tændingsmodulerne.

Hvis man prøver at trække modulerne direkte risikerer man at brænde motorstyringen af.....

Mvh. Henrik
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#6 Indlæg af ae86 »

hvad er det for spoler?...og det modul er det ikke et af de 'intelligente' edis moduler der selv styre dwell? grunden til jeg spoerger til spolerne er at de kunne vaere bygget til at skulle have en formodstand lige som i gamledage... men jeg tvivler staerkt da jeg ikke har set et moderne taendingssystem med en stroem begraensene modstand
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#7 Indlæg af ae86 »

kom lige til at taenke paa om du har koblet modulet forkert op sa det ikke 'stel'styre spolerne...
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#8 Indlæg af Morten VJ »

Da det er en MS1 i forklædning.
Så burde du læse lidt om Dwell.
http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... .htm#dwell

Og modulet er dumt så derfor skal dwell/ladetiden justeres.

Hvad er dine indstillinger?

PS flytter den til motorstyringer-

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Havog
Indlæg: 14
Tilmeldt: 05 nov 2009, 16:55

Tændspoler

#9 Indlæg af Havog »

Hej

Ja det er vel bare en MS1 i ny indpakning. Og så er der prisen til forskel. Ved ikke hvad forskellen ellers er.

Nå, men med "intelligente" tændingsmoduler behøver man ikke stille dwell tider. Det havde jeg glemt alt om. Det er måske nok det der gør at dem vi har koger så...

Nogen gode forslag til intelligente moduler man kunne investere i??

Det er forresten de her tændspoler

http://www.westspeed.dk/Grafik/DFU2cyl.jpg



Tak for hjælpen

Mvh. Henrik
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#10 Indlæg af Morten VJ »

Glem alt om de intilligente moduler.
De er smatre moduler der varierer opladningstiden ift spændingen.
Og ikke ift. spolen.
Så medmindre dine spoler har samme elektriske egenskaber, som spolen til et smart modul.
Så er tanken dødfødt.

Indstil din dwell istedet, det kommer du længere med.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar