BOSCH tændingsmoduler brænder varme med dobbelt tænspoler...
Redaktør: Moderatorer
-
Havog
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: 05 nov 2009, 16:55
BOSCH tændingsmoduler brænder varme med dobbelt tænspoler...
Der er sat sådan 2 dobbelt tændspolemodul på fra westspeed og så 2 BOSCH tændingsmoduler - sådan nogle std. 7 benede nogen - til at trække dem. Men de brænder varme. Der er sat en kæmpe køleplade på og der er brugt pasta.
Hvad skal vi bruge i stedet for de BOSCH moduler??
Mvh. Henrik
Hvad skal vi bruge i stedet for de BOSCH moduler??
Mvh. Henrik
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Hej Lasse.
Kender du mandens opsætning?
Hvis ja, så ok, hvis nej, så er du ved at give manden et farligt råd!
Modulerne bliver varme fordi de bliver mishandlet. De forsøger at fortælle manden at han gør noget forkert.
Boschmoduler(valgt rigtigt!) er normalt en skudsikker måde at gøre det på, og dejligt universalt.
Kender du mandens opsætning?
Hvis ja, så ok, hvis nej, så er du ved at give manden et farligt råd!
Modulerne bliver varme fordi de bliver mishandlet. De forsøger at fortælle manden at han gør noget forkert.
Boschmoduler(valgt rigtigt!) er normalt en skudsikker måde at gøre det på, og dejligt universalt.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
-
Havog
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: 05 nov 2009, 16:55
Hmm...
Der er ingen effektudgangstrin - ingen MOSFET - på IGNITION udgangene på den motorstyring vi bruger (EMS-Pro). Og jo, tændingsmodulet kræver alligevel en del A for at kunne virke - især når belasningen er dobbelt så stor som alm. vis pga. dobbeltspoler med wasted spark setup. Så trækker begge spoler max hver gang. Og dette overbalster åbenbart tændingsmodulerne.
Hvis man prøver at trække modulerne direkte risikerer man at brænde motorstyringen af.....
Mvh. Henrik
Hvis man prøver at trække modulerne direkte risikerer man at brænde motorstyringen af.....
Mvh. Henrik
- ae86
- Mester Medlem
- Indlæg: 1316
- Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
hvad er det for spoler?...og det modul er det ikke et af de 'intelligente' edis moduler der selv styre dwell? grunden til jeg spoerger til spolerne er at de kunne vaere bygget til at skulle have en formodstand lige som i gamledage... men jeg tvivler staerkt da jeg ikke har set et moderne taendingssystem med en stroem begraensene modstand
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Da det er en MS1 i forklædning.
Så burde du læse lidt om Dwell.
http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... .htm#dwell
Og modulet er dumt så derfor skal dwell/ladetiden justeres.
Hvad er dine indstillinger?
PS flytter den til motorstyringer-
MVH
Morten
Så burde du læse lidt om Dwell.
http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... .htm#dwell
Og modulet er dumt så derfor skal dwell/ladetiden justeres.
Hvad er dine indstillinger?
PS flytter den til motorstyringer-
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Havog
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: 05 nov 2009, 16:55
Tændspoler
Hej
Ja det er vel bare en MS1 i ny indpakning. Og så er der prisen til forskel. Ved ikke hvad forskellen ellers er.
Nå, men med "intelligente" tændingsmoduler behøver man ikke stille dwell tider. Det havde jeg glemt alt om. Det er måske nok det der gør at dem vi har koger så...
Nogen gode forslag til intelligente moduler man kunne investere i??
Det er forresten de her tændspoler
http://www.westspeed.dk/Grafik/DFU2cyl.jpg
Tak for hjælpen
Mvh. Henrik
Ja det er vel bare en MS1 i ny indpakning. Og så er der prisen til forskel. Ved ikke hvad forskellen ellers er.
Nå, men med "intelligente" tændingsmoduler behøver man ikke stille dwell tider. Det havde jeg glemt alt om. Det er måske nok det der gør at dem vi har koger så...
Nogen gode forslag til intelligente moduler man kunne investere i??
Det er forresten de her tændspoler
http://www.westspeed.dk/Grafik/DFU2cyl.jpg
Tak for hjælpen
Mvh. Henrik
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Glem alt om de intilligente moduler.
De er smatre moduler der varierer opladningstiden ift spændingen.
Og ikke ift. spolen.
Så medmindre dine spoler har samme elektriske egenskaber, som spolen til et smart modul.
Så er tanken dødfødt.
Indstil din dwell istedet, det kommer du længere med.
MVH
Morten
De er smatre moduler der varierer opladningstiden ift spændingen.
Og ikke ift. spolen.
Så medmindre dine spoler har samme elektriske egenskaber, som spolen til et smart modul.
Så er tanken dødfødt.
Indstil din dwell istedet, det kommer du længere med.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
