Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 21:15

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 16 nov 2009, 05:35 
Offline

Tilmeldt: 05 nov 2009, 16:55
Indlæg: 14
Der er sat sådan 2 dobbelt tændspolemodul på fra westspeed og så 2 BOSCH tændingsmoduler - sådan nogle std. 7 benede nogen - til at trække dem. Men de brænder varme. Der er sat en kæmpe køleplade på og der er brugt pasta.

Hvad skal vi bruge i stedet for de BOSCH moduler??


Mvh. Henrik


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 nov 2009, 16:14 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
hvorfor vil i dog ha tændingsmodulet på det de spoler?

spolerne trækkes uden problemer direkte af en omex motorstyring, så det bør andre motorstyringer også kunne.

modulet sidder der jo for at forstærke, men mon ikke din styring kan trække dem uden modulet, det ville jeg tro

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 nov 2009, 23:25 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hej Lasse.

Kender du mandens opsætning?
Hvis ja, så ok, hvis nej, så er du ved at give manden et farligt råd!

Modulerne bliver varme fordi de bliver mishandlet. De forsøger at fortælle manden at han gør noget forkert.

Boschmoduler(valgt rigtigt!) er normalt en skudsikker måde at gøre det på, og dejligt universalt.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 nov 2009, 23:34 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
nej det gør jeg ikke, men jeg kender de spoler han benytter og der skal ikke ret meget til at trække dem. men det er nu bare det jeg har erfaret.

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel: Hmm...
Indlæg: 18 nov 2009, 05:41 
Offline

Tilmeldt: 05 nov 2009, 16:55
Indlæg: 14
Der er ingen effektudgangstrin - ingen MOSFET - på IGNITION udgangene på den motorstyring vi bruger (EMS-Pro). Og jo, tændingsmodulet kræver alligevel en del A for at kunne virke - især når belasningen er dobbelt så stor som alm. vis pga. dobbeltspoler med wasted spark setup. Så trækker begge spoler max hver gang. Og dette overbalster åbenbart tændingsmodulerne.

Hvis man prøver at trække modulerne direkte risikerer man at brænde motorstyringen af.....

Mvh. Henrik


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 nov 2009, 07:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
hvad er det for spoler?...og det modul er det ikke et af de 'intelligente' edis moduler der selv styre dwell? grunden til jeg spoerger til spolerne er at de kunne vaere bygget til at skulle have en formodstand lige som i gamledage... men jeg tvivler staerkt da jeg ikke har set et moderne taendingssystem med en stroem begraensene modstand


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 nov 2009, 07:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
kom lige til at taenke paa om du har koblet modulet forkert op sa det ikke 'stel'styre spolerne...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 nov 2009, 18:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Da det er en MS1 i forklædning.
Så burde du læse lidt om Dwell.
http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... .htm#dwell

Og modulet er dumt så derfor skal dwell/ladetiden justeres.

Hvad er dine indstillinger?

PS flytter den til motorstyringer-

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel: Tændspoler
Indlæg: 18 nov 2009, 19:16 
Offline

Tilmeldt: 05 nov 2009, 16:55
Indlæg: 14
Hej

Ja det er vel bare en MS1 i ny indpakning. Og så er der prisen til forskel. Ved ikke hvad forskellen ellers er.

Nå, men med "intelligente" tændingsmoduler behøver man ikke stille dwell tider. Det havde jeg glemt alt om. Det er måske nok det der gør at dem vi har koger så...

Nogen gode forslag til intelligente moduler man kunne investere i??

Det er forresten de her tændspoler

http://www.westspeed.dk/Grafik/DFU2cyl.jpg



Tak for hjælpen

Mvh. Henrik


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 nov 2009, 20:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Glem alt om de intilligente moduler.
De er smatre moduler der varierer opladningstiden ift spændingen.
Og ikke ift. spolen.
Så medmindre dine spoler har samme elektriske egenskaber, som spolen til et smart modul.
Så er tanken dødfødt.

Indstil din dwell istedet, det kommer du længere med.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team