Turbo på 2.0 DOHC ford motor
Redaktør: Moderatorer
- bølle1
- Junior Medlem
- Indlæg: 46
- Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:14
Turbo på 2.0 DOHC ford motor
jeg er ved at finde mig en motor til en kitcar... har fundet alt hvad jeg skal bruge, men 120 HK til en 4x4 sportsvogn er lige i underkanten... er der en nem måde at hente 20% mere på? gider ikke mere end de 20% for så får forsikringen bare $$$$$ i øjene og alt §§§§ bøvlet gider jeg sku heller ikke
mvh bo
pug 106 xs 1,4 '94
måske en dax rush hvis paverne ved fstyr.dk kan gå med til det
pug 106 xs 1,4 '94
måske en dax rush hvis paverne ved fstyr.dk kan gå med til det
- bølle1
- Junior Medlem
- Indlæg: 46
- Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:14
det jeg har gang i er en kitcar fra england der bruger en 2.0 DOCH motor fra ford... gearkassen er en 4x4 slags fra en sierra som æder ca 25% af de HK der er tilgænglig. Det jeg så vil er en turbo som kan opveje de 20% så jeg kun har mistet 5%....
og for at ement ikke løber af sporet så vil jeg gerne holde tråden til selve det at sætte en turbo på eller andet der kan øge effekten med 20% (og ikke mere end de 20)
mvh bo
og for at ement ikke løber af sporet så vil jeg gerne holde tråden til selve det at sætte en turbo på eller andet der kan øge effekten med 20% (og ikke mere end de 20)
mvh bo
mvh bo
pug 106 xs 1,4 '94
måske en dax rush hvis paverne ved fstyr.dk kan gå med til det
pug 106 xs 1,4 '94
måske en dax rush hvis paverne ved fstyr.dk kan gå med til det
- John Sahl
- Admin

- Indlæg: 2105
- Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
- Geografisk sted: Borup
- Kontakt:
- VRT
- Senior Medlem
- Indlæg: 327
- Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
- Geografisk sted: Gun City
Hvis det er til en Dax Rush, så kan den da laves med alm. baghjulstræk fra en Sierra. De sælger også monteringsdele til en Cosworth YB, og så har bilen da pludselig 204-224 hk, og så er der dokumentation på forurening, effekt m.m.
Det kan i hvert fald blive meget svært/dyrt, hvis du selv skal skaffe dokumentation på en hjemmebygget motor!
Det kan i hvert fald blive meget svært/dyrt, hvis du selv skal skaffe dokumentation på en hjemmebygget motor!
- bølle1
- Junior Medlem
- Indlæg: 46
- Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:14
jo men som skrevet i første indlæg så har jeg kunnet finde delene til en 4x4 ver.... meget sjældne dele som slet ikke er til at skaffe i england mere...
man kunne selvfølgelig vælge en cosworth motor men det giver så det næste problem og det er at forsikringen får $$$$$ i øjene og det fis gider jeg ikke
det eneste jeg vil er at opveje tabet på de 25% ved at øge med 20% som man må uden at skulle til syn
man kunne selvfølgelig vælge en cosworth motor men det giver så det næste problem og det er at forsikringen får $$$$$ i øjene og det fis gider jeg ikke
det eneste jeg vil er at opveje tabet på de 25% ved at øge med 20% som man må uden at skulle til syn
mvh bo
pug 106 xs 1,4 '94
måske en dax rush hvis paverne ved fstyr.dk kan gå med til det
pug 106 xs 1,4 '94
måske en dax rush hvis paverne ved fstyr.dk kan gå med til det
- bølle1
- Junior Medlem
- Indlæg: 46
- Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:14
John Sahl skrev:Skal det være lovligt, så glem alt om turbo, da dette pr. automatik regnes for mere end 20%
tja... det er lige som at de kloge hoveder siger vi har det bedste system til at give folk kørekort men at vi bliver kåret som de ringste billister på verdensplan
ikke for at gøre mig alt for klog så vil jeg da mene at effekten til dels er styret af trykket og man således laver en måling før og så gentager og justere tryk til man netop har de 20% og ikke mere... måske 19 for at være sikker
mvh bo
pug 106 xs 1,4 '94
måske en dax rush hvis paverne ved fstyr.dk kan gå med til det
pug 106 xs 1,4 '94
måske en dax rush hvis paverne ved fstyr.dk kan gå med til det
- John Sahl
- Admin

- Indlæg: 2105
- Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
- Geografisk sted: Borup
- Kontakt:
bølle1 skrev:ikke for at gøre mig alt for klog så vil jeg da mene at effekten til dels er styret af trykket og man således laver en måling før og så gentager og justere tryk til man netop har de 20% og ikke mere... måske 19 for at være sikker
Det nytter jo ikke noget når lovgivningen siger at trykladning med wastegate = mere end 20% tryk..
- bølle1
- Junior Medlem
- Indlæg: 46
- Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:14
John Sahl skrev:Det nytter jo ikke noget når lovgivningen siger at trykladning med wastegate = mere end 20% tryk..
Lad os så parkere lovgivning hvor den ikke kan ses når vi plukker jordbær...
Hvordan øger man nemmest effekten? kan man med tune den org tændings ECU så meget? eller findes der færdige turbo kits?
EDIT: de 120 HK som motoren har standard er såmænd mere end nok for mig, det er ikke en "brian slæde" jeg vil lave mig, men mere end vogn til "stille søndagsture" meeen vil da ikke have ædt alt for meget op.. på samme tid vil jeg gerne have en sjælden bil som man ikke finder hver dag... og det skulle en rush med 4x4 gå ind under
mvh bo
pug 106 xs 1,4 '94
måske en dax rush hvis paverne ved fstyr.dk kan gå med til det
pug 106 xs 1,4 '94
måske en dax rush hvis paverne ved fstyr.dk kan gå med til det
-
Slavteren
- Mester Medlem
- Indlæg: 1320
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
- Geografisk sted: Maribo
- Kontakt:
