Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 18:39

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste
Forfatter besked
Junior Medlem
Brugeravatar

jeg er ved at finde mig en motor til en kitcar... har fundet alt hvad jeg skal bruge, men 120 HK til en 4x4 sportsvogn er lige i underkanten... er der en nem måde at hente 20% mere på? gider ikke mere end de 20% for så får forsikringen bare $$$$$ i øjene og alt §§§§ bøvlet gider jeg sku heller ikke

pug 106 xs 1,4 '94
måske en dax rush hvis paverne ved fstyr.dk kan gå med til det

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

prøv at fortæl mere nøjagtigt hvad det er du vil/er igang med. så bliver det noget nemmere at give dig et råd!
MVH søren

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

det jeg har gang i er en kitcar fra england der bruger en 2.0 DOCH motor fra ford... gearkassen er en 4x4 slags fra en sierra som æder ca 25% af de HK der er tilgænglig. Det jeg så vil er en turbo som kan opveje de 20% så jeg kun har mistet 5%....

og for at ement ikke løber af sporet så vil jeg gerne holde tråden til selve det at sætte en turbo på eller andet der kan øge effekten med 20% (og ikke mere end de 20)

mvh bo

pug 106 xs 1,4 '94

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
Skal det være lovligt, så glem alt om turbo, da dette pr. automatik regnes for mere end 20%

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gun City
Hvis det er til en Dax Rush, så kan den da laves med alm. baghjulstræk fra en Sierra. De sælger også monteringsdele til en Cosworth YB, og så har bilen da pludselig 204-224 hk, og så er der dokumentation på forurening, effekt m.m.
Det kan i hvert fald blive meget svært/dyrt, hvis du selv skal skaffe dokumentation på en hjemmebygget motor!

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

jo men som skrevet i første indlæg så har jeg kunnet finde delene til en 4x4 ver.... meget sjældne dele som slet ikke er til at skaffe i england mere...

man kunne selvfølgelig vælge en cosworth motor men det giver så det næste problem og det er at forsikringen får $$$$$ i øjene og det fis gider jeg ikke

det eneste jeg vil er at opveje tabet på de 25% ved at øge med 20% som man må uden at skulle til syn

pug 106 xs 1,4 '94

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

John Sahl skrev:
Skal det være lovligt, så glem alt om turbo, da dette pr. automatik regnes for mere end 20%

tja... det er lige som at de kloge hoveder siger vi har det bedste system til at give folk kørekort men at vi bliver kåret som de ringste billister på verdensplan

ikke for at gøre mig alt for klog så vil jeg da mene at effekten til dels er styret af trykket og man således laver en måling før og så gentager og justere tryk til man netop har de 20% og ikke mere... måske 19 for at være sikker

pug 106 xs 1,4 '94

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
bølle1 skrev:
ikke for at gøre mig alt for klog så vil jeg da mene at effekten til dels er styret af trykket og man således laver en måling før og så gentager og justere tryk til man netop har de 20% og ikke mere... måske 19 for at være sikker

Det nytter jo ikke noget når lovgivningen siger at trykladning med wastegate = mere end 20% tryk..

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

John Sahl skrev:
Det nytter jo ikke noget når lovgivningen siger at trykladning med wastegate = mere end 20% tryk..

Lad os så parkere lovgivning hvor den ikke kan ses når vi plukker jordbær...

Hvordan øger man nemmest effekten? kan man med tune den org tændings ECU så meget? eller findes der færdige turbo kits?

EDIT: de 120 HK som motoren har standard er såmænd mere end nok for mig, det er ikke en "brian slæde" jeg vil lave mig, men mere end vogn til "stille søndagsture" meeen vil da ikke have ædt alt for meget op.. på samme tid vil jeg gerne have en sjælden bil som man ikke finder hver dag... og det skulle en rush med 4x4 gå ind under

pug 106 xs 1,4 '94

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
har du overvejet en kompressor løsning i stedet? kunne forestille mig at det er den bedste løsning hvis du ikke vil have mere end 20% det giver noget mere i bunden og for at det ikke skal være løgn kan det gøres lovligt i forhold til de 20%...

www.slavteren.tk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time