tændrør til volvo 850

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
ejnarmc
Medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02

tændrør til volvo 850

#1 Indlæg af ejnarmc »

hejsa

hvad vil i anbefale af tændrør til en 5 benet volvo 850 med 414 hk ved 1.35 bar

skal der nogle specielle til eller bare std..


har nogle problemer med den skyder lidt engang i mellem, og det bliver værer med med tiden, og har kørt 30.000 med dem.
så mon ikke det er dem??
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#2 Indlæg af Ravnen »

NGK Iridium...
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
ejnarmc
Medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02

..

#3 Indlæg af ejnarmc »

hvilket grade tal??
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#4 Indlæg af Ravnen »

1 til 2 tal koldere end standard.
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
ejnarmc
Medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02

...

#5 Indlæg af ejnarmc »

hvad vil der ske hvis man vælger et der er 2 gader lavere end std. og det er for koldt??

tænker på hvordan bilen vil køre med et for koldt tændrør
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#6 Indlæg af lqs »

den får svært ved at holde dem rene. ofte svært ved at starte og gå rent ved lav belastning.
MVH søren
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: tændrør til volvo 850

#7 Indlæg af HenrikGM »

ejnarmc skrev:hejsa

hvad vil i anbefale af tændrør til en 5 benet volvo 850 med 414 hk ved 1.35 bar

skal der nogle specielle til eller bare std..


har nogle problemer med den skyder lidt engang i mellem, og det bliver værer med med tiden, og har kørt 30.000 med dem.
så mon ikke det er dem??


Std NGK der passer til motoren. Hvis du har problemer, så MAX 1 nummer koldere, men så skal tændrøret fortælle dig at det er FOR varmt.

Kolde rør medfører ofte flere problemer end de (måske) løser.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar