dobbelte ventilfjedre vs std
Redaktør: Moderatorer
-
jesperhj
- Junior Medlem
- Indlæg: 57
- Tilmeldt: 19 aug 2009, 22:02
dobbelte ventilfjedre vs std
hej
hvornår begynder det at blive nødvendigt med dobbelte ventilfjedre?
det er en volvo 760 som vil få omkring 1,1-1,4 bar ladetryk,men er det ikke mere til meget skarpe knaster at det er nødvendigt,eller er det bare et most at have dobbelte,så man er sikker på de lukker ordentligt og ikke klapre ell lign.??
vh jesper
hvornår begynder det at blive nødvendigt med dobbelte ventilfjedre?
det er en volvo 760 som vil få omkring 1,1-1,4 bar ladetryk,men er det ikke mere til meget skarpe knaster at det er nødvendigt,eller er det bare et most at have dobbelte,så man er sikker på de lukker ordentligt og ikke klapre ell lign.??
vh jesper
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: dobbelte ventilfjedre vs std
jesperhj skrev:hej
hvornår begynder det at blive nødvendigt med dobbelte ventilfjedre?
det er en volvo 760 som vil få omkring 1,1-1,4 bar ladetryk,men er det ikke mere til meget skarpe knaster at det er nødvendigt,eller er det bare et most at have dobbelte,så man er sikker på de lukker ordentligt og ikke klapre ell lign.??
vh jesper
Det bliver ikke nødvendigt med det tryk. Du skal vel ikke køre +7500rpm på den med een eller anden grum vild knast?
Hvis nej, så bliv du bare ved det std grej.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
lqs skrev:er der nogen, der kan give et eksempel fra den virkelige verden, hvor turbotryk har gjort det nødvendigt at skifte fjedre?
MVH søren
Traktortræk.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
wukshady
- Senior Medlem
- Indlæg: 475
- Tilmeldt: 16 okt 2004, 23:51
- Geografisk sted: Vendsyssel
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
lqs skrev:Supra MK4 skrev:lqs skrev:er der nogen, der kan give et eksempel fra den virkelige verden, hvor turbotryk har gjort det nødvendigt at skifte fjedre?
MVH søren
Ja det bliver nödvendigt paa en 4agte 20V
hvordan fandt i ud af det?
MVH søren
En del boejede ventiler.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 