dobbelte ventilfjedre vs std

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
jesperhj
Junior Medlem
Indlæg: 57
Tilmeldt: 19 aug 2009, 22:02

dobbelte ventilfjedre vs std

#1 Indlæg af jesperhj »

hej

hvornår begynder det at blive nødvendigt med dobbelte ventilfjedre?
det er en volvo 760 som vil få omkring 1,1-1,4 bar ladetryk,men er det ikke mere til meget skarpe knaster at det er nødvendigt,eller er det bare et most at have dobbelte,så man er sikker på de lukker ordentligt og ikke klapre ell lign.??

vh jesper
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: dobbelte ventilfjedre vs std

#2 Indlæg af HenrikGM »

jesperhj skrev:hej

hvornår begynder det at blive nødvendigt med dobbelte ventilfjedre?
det er en volvo 760 som vil få omkring 1,1-1,4 bar ladetryk,men er det ikke mere til meget skarpe knaster at det er nødvendigt,eller er det bare et most at have dobbelte,så man er sikker på de lukker ordentligt og ikke klapre ell lign.??

vh jesper


Det bliver ikke nødvendigt med det tryk. Du skal vel ikke køre +7500rpm på den med een eller anden grum vild knast?
Hvis nej, så bliv du bare ved det std grej.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#3 Indlæg af lqs »

er der nogen, der kan give et eksempel fra den virkelige verden, hvor turbotryk har gjort det nødvendigt at skifte fjedre?
MVH søren
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#4 Indlæg af HenrikGM »

lqs skrev:er der nogen, der kan give et eksempel fra den virkelige verden, hvor turbotryk har gjort det nødvendigt at skifte fjedre?
MVH søren


Traktortræk.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
wukshady
Senior Medlem
Indlæg: 475
Tilmeldt: 16 okt 2004, 23:51
Geografisk sted: Vendsyssel

#5 Indlæg af wukshady »

HenrikGM skrev:
Traktortræk.


Præcis. Se evt www.teamdingo.dk
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#6 Indlæg af K-FINN »

lqs skrev:er der nogen, der kan give et eksempel fra den virkelige verden, hvor turbotryk har gjort det nødvendigt at skifte fjedre?
MVH søren


Ja det bliver nödvendigt paa en 4agte 20V
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
jesperhj
Junior Medlem
Indlæg: 57
Tilmeldt: 19 aug 2009, 22:02

#7 Indlæg af jesperhj »

ok,tak for jeres svar.
jeg vil så holde mig til std fjedre 8)

vh jesper
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#8 Indlæg af lqs »

Supra MK4 skrev:
lqs skrev:er der nogen, der kan give et eksempel fra den virkelige verden, hvor turbotryk har gjort det nødvendigt at skifte fjedre?
MVH søren


Ja det bliver nödvendigt paa en 4agte 20V

hvordan fandt i ud af det?
MVH søren
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#9 Indlæg af lqs »

wukshady skrev:
HenrikGM skrev:
Traktortræk.


Præcis. Se evt www.teamdingo.dk

kan du evt vise hvor på DINGO siden der står noget om dette?
kan kun finde noget om DÆMPEDE fjedre... hvordan virker sådan noget?
MVH søren
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#10 Indlæg af K-FINN »

lqs skrev:
Supra MK4 skrev:
lqs skrev:er der nogen, der kan give et eksempel fra den virkelige verden, hvor turbotryk har gjort det nødvendigt at skifte fjedre?
MVH søren


Ja det bliver nödvendigt paa en 4agte 20V

hvordan fandt i ud af det?
MVH søren


En del boejede ventiler.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Besvar