2.0V motor med 20V topstykke?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
mrixen
Indlæg: 3
Tilmeldt: 07 jul 2008, 17:21

2.0V motor med 20V topstykke?

#1 Indlæg af mrixen »

Hey har gået og tænkt over om det var muligt at montere et 1.8 20v topstykke, på en 2.0 8v motor. Det skal lige sige at det er vw motorer der er tale om.?

På forhånd tak.

/MriXen
audi 80 1,8 turbo
Medlem
Indlæg: 227
Tilmeldt: 10 jul 2005, 12:14
Geografisk sted: østjylland

Re: 2.0V motor med 20V topstykke?

#2 Indlæg af audi 80 1,8 turbo »

mrixen skrev:Hey har gået og tænkt over om det var muligt at montere et 1.8 20v topstykke, på en 2.0 8v motor. Det skal lige sige at det er vw motorer der er tale om.?

På forhånd tak.

/MriXen


næsten alt kan lade sig gøre det er bare et spørgsmål om det kan betale sig i forhold til hva det koster og hva tid og energi der skal proppes i det... man kan selvfølgelig også gøre det bare for at det vil man prøve og fordi at man kan.
du skal enten ud i noget med at fræse ud i eksisterende stempler for at få plads til ventilerne da de er skråt stillede på en 20v(der er fræst forbybninger i stemplerne på en 20v for at ventilerne kan være der) eller også skal du tage både stempler og topstykke fra en 20v og så er vi ved at være der henne hvor man lige så godt kan tage hele 20v motoren over(20v har samtidig undersmøring og sikkert både stærkere og lettere krumtap uden at have under søgt det med tappen)
sikkert både billigere og meget nemmere at tage hele 20v motor over i

vil lige sige at jeg selv har lavet noget lignende engang.... bare med et 16v topstykke og g60 stempler men i bund og grund det samme projekt... grunden til jeg lavede nummeret var at jeg havde alle delene liggende og stempler og plejlstænger fra en g60 er forholdsvis robuste
+ jeg havde/har fri adgang til både drejebænk og fræser

Tommy
første gear er for biler uden moment
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

Re: 2.0V motor med 20V topstykke?

#3 Indlæg af Wildert »

audi 80 1,8 turbo skrev:du skal enten ud i noget med at fræse ud i eksisterende stempler for at få plads til ventilerne da de er skråt stillede på en 20v(der er fræst forbybninger i stemplerne på en 20v for at ventilerne kan være der) eller også skal du tage både stempler og topstykke fra en 20v og så er vi ved at være der henne hvor man lige så godt kan tage hele 20v motoren over(20v har samtidig undersmøring og sikkert både stærkere og lettere krumtap uden at have under søgt det med tappen)
sikkert både billigere og meget nemmere at tage hele 20v motor over i


Det misser jo de sidste 200 ccm. :-).
Alt efter hvilken 2.0'er der er tale om, så har nogle af dem faktisk undersmøring. F.eks. 16V'eren.

Jeg er mere "bekymret" for hvilken type motor man vil lave. Hvis det er for at få en vild suge-20V'er, så ville jeg ikke gide.
20V'eren har bl.a. nogle ret små knastfølgere som gør det svært at køre med aggressive knaster.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: 2.0V motor med 20V topstykke?

#4 Indlæg af HenrikGM »

Wildert skrev:[

Jeg er mere "bekymret" for hvilken type motor man vil lave. Hvis det er for at få en vild suge-20V'er, så ville jeg ikke gide.
20V'eren har bl.a. nogle ret små knastfølgere som gør det svært at køre med aggressive knaster.


Med det flow der er i 20V, så bliver løftehøjden i en sugemotor lidt irrelevant. Det skal ihvertfald være en ekstrem sugemotor før det bliver knastfølgerne der bliver flaskehalsen.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
audi 80 1,8 turbo
Medlem
Indlæg: 227
Tilmeldt: 10 jul 2005, 12:14
Geografisk sted: østjylland

Re: 2.0V motor med 20V topstykke?

#5 Indlæg af audi 80 1,8 turbo »

Wildert skrev:
audi 80 1,8 turbo skrev:du skal enten ud i noget med at fræse ud i eksisterende stempler for at få plads til ventilerne da de er skråt stillede på en 20v(der er fræst forbybninger i stemplerne på en 20v for at ventilerne kan være der) eller også skal du tage både stempler og topstykke fra en 20v og så er vi ved at være der henne hvor man lige så godt kan tage hele 20v motoren over(20v har samtidig undersmøring og sikkert både stærkere og lettere krumtap uden at have under søgt det med tappen)
sikkert både billigere og meget nemmere at tage hele 20v motor over i


Det misser jo de sidste 200 ccm. :-).
Alt efter hvilken 2.0'er der er tale om, så har nogle af dem faktisk undersmøring. F.eks. 16V'eren.

Jeg er mere "bekymret" for hvilken type motor man vil lave. Hvis det er for at få en vild suge-20V'er, så ville jeg ikke gide.
20V'eren har bl.a. nogle ret små knastfølgere som gør det svært at køre med aggressive knaster.


Rigtigt med de 200 ccm mere, min tanketorsk :) ville nu ikke gide alligevel på trods af 200 ccm mere.
ved godt at G60-1.8 og 2.0 16v alle har undersmøring men kan nu ikke mindes at jeg har set en 2.0 8v (som manden her har som udgangspunkt skriver han) med undersmøring.

Tommy
første gear er for biler uden moment
Brugeravatar
golfmann
Indlæg: 13
Tilmeldt: 22 jul 2009, 01:25
Geografisk sted: midt/nordjylland

Re: 2.0V motor med 20V topstykke?

#6 Indlæg af golfmann »

lige til info, så har både 2.0 8v og 2.0 16v undersmørring, hvirtfald dem som ligger i golf3'erne :)
Husk,du kan kun vælge 2: Hurtig,Billig,Pålidelig


golf2 2.0 16v
golf2 2.0 8v
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

Re: 2.0V motor med 20V topstykke?

#7 Indlæg af Wildert »

HenrikGM skrev:
Wildert skrev:[

Jeg er mere "bekymret" for hvilken type motor man vil lave. Hvis det er for at få en vild suge-20V'er, så ville jeg ikke gide.
20V'eren har bl.a. nogle ret små knastfølgere som gør det svært at køre med aggressive knaster.


Med det flow der er i 20V, så bliver løftehøjden i en sugemotor lidt irrelevant.


Det er ikke højden der som sådan er problemet. Det er hvor agressiv rampen kan gøres.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: 2.0V motor med 20V topstykke?

#8 Indlæg af HenrikGM »

Wildert skrev:
HenrikGM skrev:
Wildert skrev:[

Jeg er mere "bekymret" for hvilken type motor man vil lave. Hvis det er for at få en vild suge-20V'er, så ville jeg ikke gide.
20V'eren har bl.a. nogle ret små knastfølgere som gør det svært at køre med aggressive knaster.


Med det flow der er i 20V, så bliver løftehøjden i en sugemotor lidt irrelevant.


Det er ikke højden der som sådan er problemet. Det er hvor agressiv rampen kan gøres.


Hvor aggressiv vil du have rampen, og hvorfor?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

Re: 2.0V motor med 20V topstykke?

#9 Indlæg af Wildert »

HenrikGM skrev:
Wildert skrev:
HenrikGM skrev:
Wildert skrev:[

Jeg er mere "bekymret" for hvilken type motor man vil lave. Hvis det er for at få en vild suge-20V'er, så ville jeg ikke gide.
20V'eren har bl.a. nogle ret små knastfølgere som gør det svært at køre med aggressive knaster.


Med det flow der er i 20V, så bliver løftehøjden i en sugemotor lidt irrelevant.


Det er ikke højden der som sådan er problemet. Det er hvor agressiv rampen kan gøres.


Hvor aggressiv vil du have rampen, og hvorfor?


Hvor langt er et stykke snor?

Du kan læse her: http://www.pumaracing.co.uk/PP02.htm (mod slutningen).
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
mrixen
Indlæg: 3
Tilmeldt: 07 jul 2008, 17:21

#10 Indlæg af mrixen »

Hey, tak for de hurtige svar. Kan godt se det nok ikke kan svare sig.
Syntes det kunne være fedt at lave en hurtig suge motor, men kan godt regne ud det blir en dyr fornøjelse.

/MriXen
Besvar