mrixen skrev:
Hey har gået og tænkt over om det var muligt at montere et 1.8 20v topstykke, på en 2.0 8v motor. Det skal lige sige at det er vw motorer der er tale om.?
På forhånd tak.
/MriXen
næsten alt kan lade sig gøre det er bare et spørgsmål om det kan betale sig i forhold til hva det koster og hva tid og energi der skal proppes i det... man kan selvfølgelig også gøre det bare for at det vil man prøve og fordi at man kan.
du skal enten ud i noget med at fræse ud i eksisterende stempler for at få plads til ventilerne da de er skråt stillede på en 20v(der er fræst forbybninger i stemplerne på en 20v for at ventilerne kan være der) eller også skal du tage både stempler og topstykke fra en 20v og så er vi ved at være der henne hvor man lige så godt kan tage hele 20v motoren over(20v har samtidig undersmøring og sikkert både stærkere og lettere krumtap uden at have under søgt det med tappen)
sikkert både billigere og meget nemmere at tage hele 20v motor over i
vil lige sige at jeg selv har lavet noget lignende engang.... bare med et 16v topstykke og g60 stempler men i bund og grund det samme projekt... grunden til jeg lavede nummeret var at jeg havde alle delene liggende og stempler og plejlstænger fra en g60 er forholdsvis robuste
+ jeg havde/har fri adgang til både drejebænk og fræser
Tommy