VAG KKK03 turbo?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

VAG KKK03 turbo?

#1 Indlæg af TB206HDI »

Nu har jeg ledt vidt og bredt, kan bare ikke finde kompressormaps eller teknisk data for den KKK03 en A4 er født med :(

Det er en K03-005, 058 145 703H

Nogle der kan hjælpe?
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#2 Indlæg af TB206HDI »

Nå har fået lidt mere info..

Jeg har to turboer jeg kan bruge til en upgrade på min 2.0 L CommonRail

1) K03-2072GAA/4.82 (fra en Audi A4)
2) K03-2074CCB/5.88 (fra noget andet)

Har jeg ret i at 2 har større turbine side (5.88 vs. 4.82) og større kompressor side? (50.8mm exducer, 37,59mm inducer??)

Turboen skal bruges på min 2.0 HDI, men er blevet i tvivl om hvilken af af dem jeg skal tage. Jeg vil ikke ende op med en motor der ikke sætter ladetryk før 3.000 omdr/min, men den må heller ikke (som den originale) rende tør for flow inden motoren er drejet færdigt. :)

Org turbo er en KKK03, vist nok følgende: K03-1873EXDAA/4.81 (45,72mm exducer, 33,36mm inducer, turbine 4.81).

Hvad siger panelet?
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#3 Indlæg af TB206HDI »

Nå turbo 2 blev monteret på en HDI og følgende er resultatet:

KlIk for billedet

Der kan godt hentes mere effekt på den, men med den kurve der er den tæt på at gå så rent som en std. HDI. Den prutter lidt inden der er ordentligt blæs på turboen - for at prøve at tvinge den igang med at lade, men når der er ladetryk går den helt rent. Den lader 1.7bar, turboen er fra en Iveco 2.3l Dturbo, motor F1A.
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#4 Indlæg af lqs »

lidt uden for trådens emne... men må man spørge hvem der har feltet med den store enertimasse?
MVH søren
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#5 Indlæg af TB206HDI »

lqs skrev:lidt uden for trådens emne... men må man spørge hvem der har feltet med den store enertimasse?
MVH søren


Ass :) Andrews Speed Shop i Helsinge. :)
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#6 Indlæg af TB206HDI »

Nå valget faldt på en TF035 VNT lader istedet for :)
skodacombi
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 19 feb 2006, 20:10

#7 Indlæg af skodacombi »

hvilken effekt vil du opnå ???hvis du kun vil op på ca 220 hk kan du bruge en vnt 2256 fra en mb 270 dci de er ret stærke og hvis du skal meget længere op er der altid en 2260 lader fra en audi 3,0 tdi der hedder gtb 2260 vk de er meget stærke og lan lave ca 300 hk på en vw 1,9 tdi og de kan køre med over 2 bar i ladetryk uden problemer.......mvh michael
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#8 Indlæg af TB206HDI »

skodacombi skrev:hvilken effekt vil du opnå ???


Originale dyser vil ikke være med til meget mere end 200Hk, og du kan ikke få dyser der er større med den rette vinkel.

skodacombi skrev:hvis du kun vil op på ca 220 hk kan du bruge en vnt 2256 fra en mb 270 dci de er ret stærke
[/qoute]

..men spooler også markant langsommere end TF035'eren.

skodacombi skrev: og hvis du skal meget længere op er der altid en 2260 lader fra en audi 3,0 tdi der hedder gtb 2260 vk de er meget stærke og lan lave ca 300 hk på en vw 1,9 tdi og de kan køre med over 2 bar i ladetryk uden problemer.......mvh michael


Så vidt vil jeg slet ikke gå, det er budget projekt, jeg er ikke ude efter de sidste 5Hk der kan pines ud af den :)
skodacombi
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 19 feb 2006, 20:10

#9 Indlæg af skodacombi »

en vnt 2256 kan spole meget hurtigt hvis den bliver sat rigtigt op noget hurtigere en den du har på din udskrift .. og min 2260 lader kom noget hurtigere en den du har vist.mener at jeg lavede 420 nm v 2500 o/min og 215 hk ved 4000 o/min... ..men det er rigtigt hvis det ikke må koste det vilde så har du nok valgt den rigtige løsning men held og lykke med projektet...mvh michael
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#10 Indlæg af TB206HDI »

skodacombi skrev:en vnt 2256 kan spole meget hurtigt hvis den bliver sat rigtigt op noget hurtigere en den du har på din udskrift .. og min 2260 lader kom noget hurtigere en den du har vist.mener at jeg lavede 420 nm v 2500 o/min og 215 hk ved 4000 o/min... ..men det er rigtigt hvis det ikke må koste det vilde så har du nok valgt den rigtige løsning men held og lykke med projektet...mvh michael


Udskrifen er IKKE for tf035'eren men en iveco ko3 wastegate. Tf035'eren laver 1bar ved 1900 rpm med min nuværende chipning, det kan en 2256 ikke klare ;)
Besvar