Alt om motorstyringer
Redaktør: Moderatorer
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340 Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens
#1
Indlæg
af Captain Slow » 26 aug 2009, 17:05
topic siger vist alt
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Alex_Reedtz
Senior Medlem
Indlæg: 293 Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Geografisk sted: Juelsminde
#2
Indlæg
af Alex_Reedtz » 26 aug 2009, 22:02
Og hvis jeg må tilføje et lille spørgsmål; kan den styre det trinløst?
Spirillen
Senior Medlem
Indlæg: 365 Tilmeldt: 24 maj 2005, 10:16
Geografisk sted: Horsens
#3
Indlæg
af Spirillen » 27 aug 2009, 08:08
Man kan vel bruge Shiftlifht udgangen, til on/off skift?
Jeg ved ikke om der er en kode med pwm udgang?
! ! FRI BANE FULD HANE ! !
IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480 Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
#4
Indlæg
af K-FINN » 29 aug 2009, 13:50
Hvad skal du bruge det til, gaar ud fra det er til din 1UZFTE
Koer det som almindelig VVT
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340 Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens
#5
Indlæg
af Captain Slow » 29 aug 2009, 18:02
det er ikke til min bil, min MS er til salg og en evt. køber spørger til emnet
I love everything thats fast enough to do something stupid with
tonnilerche
Senior Medlem
Indlæg: 474 Tilmeldt: 15 aug 2006, 10:10
#6
Indlæg
af tonnilerche » 29 aug 2009, 19:09
i teorien vel..
men der er jo også forskel på vvt og vvti..
vvt er jo on/off optimering...
vvti er vist et 3-stage optimering, med glidende overgang - baseret både på rpm og tps..
http://en.wikipedia.org/wiki/VVT-i
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340 Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens
#7
Indlæg
af Captain Slow » 29 aug 2009, 19:32
joe, men der er jo 3 shift light udgange, som måske kan bruges ?
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Alex_Reedtz
Senior Medlem
Indlæg: 293 Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Geografisk sted: Juelsminde
#8
Indlæg
af Alex_Reedtz » 30 aug 2009, 00:11
Tror ikke den virker med de 3 udgange, i hvert fald ikke hvis det skal virke som det gør originalt, hvor det er fuldstændig justerbart, altså trinløst. Det må være noget PWM halløj der skal til, men det har jeg ingen forstand på.
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901 Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:
#9
Indlæg
af Transitfar » 30 aug 2009, 00:26
Alex_Reedtz skrev: ...hvis det skal virke som det gør originalt, hvor det er fuldstændig justerbart, altså trinløst....
Har du evt links til hvordan det virker originalt?
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Alex_Reedtz
Senior Medlem
Indlæg: 293 Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Geografisk sted: Juelsminde
#10
Indlæg
af Alex_Reedtz » 30 aug 2009, 00:35
Desværre ikke, men med en original Toyota tester kan vi sidde og regulere VVT-I trinløst, og jeg ved at den også gør det under kørsel.