kontra ventil??
Redaktør: Moderatorer
-
fire_dre
- Nyt Medlem
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: 08 jun 2009, 22:54
- Geografisk sted: skælskør
- Kontakt:
kontra ventil??
jeg kan simpelthen ikke blive klog på hvad jeg skal gøre, alle skiver noget forskelligt, altså jeg er ved at bygge en sierra turbo og den kører af lort til og ved det har noget med den mapsensor at gøre. og så lyder spørgsmålet, skal jeg sætte en lille kontra ventil i et T stykke så det lufter ud når der kommer tryk eller skal jeg bare sætte den på slangen så der ikke kan komme tryk til mapsensor? men så er der jo os max undertryk hele tiden når den lufter jo ikke ud ? . i må evt gerne sige hvilken bil jeg kan finde en lille kontra ventil fra.
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: kontra ventil??
fire_dre skrev:jeg kan simpelthen ikke blive klog på hvad jeg skal gøre, alle skiver noget forskelligt, altså jeg er ved at bygge en sierra turbo og den kører af lort til og ved det har noget med den mapsensor at gøre. og så lyder spørgsmålet, skal jeg sætte en lille kontra ventil i et T stykke så det lufter ud når der kommer tryk eller skal jeg bare sætte den på slangen så der ikke kan komme tryk til mapsensor? men så er der jo os max undertryk hele tiden når den lufter jo ikke ud ? . i må evt gerne sige hvilken bil jeg kan finde en lille kontra ventil fra.
Det du oplever er helt enkelt manglende indkøring(muligheder).
Enten skal du tweake på dit eksisterende, eller finde en styring der kan håndtere din motor.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Re: kontra ventil??
HenrikGM skrev:Det du oplever er helt enkelt manglende indkøring(muligheder).
Ja, og hvis det lykkedes dig at få den en-vejs-ventil til at fungere, så mapsensoren ikke ser ladetryk, hvad i alverden vil du så gøre derefter? Så er du i benzinunderskud fra 0,0 bar og op, og tændingen står helt af fløjten til for en turbomotor.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Ja vi kan hurtig blive enig om det er en hurtig løsning...
Men der er nu mange der er slubbet afsted med sådan et lavbudget løsning..
Går udfra han vil bruge noget MF2..
Andgående tænding, hvis man starter med og trække den 3-5 grader, så kan det nemt ske den orginale styring kan ordne resten, det har vi tit gjort på en toyota..
Nu ved jeg så ikke om der er banke styring på sådan en vogn.
Men der er nu mange der er slubbet afsted med sådan et lavbudget løsning..
Går udfra han vil bruge noget MF2..
Andgående tænding, hvis man starter med og trække den 3-5 grader, så kan det nemt ske den orginale styring kan ordne resten, det har vi tit gjort på en toyota..
Nu ved jeg så ikke om der er banke styring på sådan en vogn.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: kontra ventil??
fire_dre skrev: . i må evt gerne sige hvilken bil jeg kan finde en lille kontra ventil fra.
Kør ud til et trykluftfirma og køb din kontraventil. Den slags løsninger du leder efter findes ikke rigtigt på originale biler.
Godt tip: Skaf en motorstyring der kan det du vil, og slå en halv snes fluer med eet smæk, incl få den til at holde op med at køre af lort til....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
211hk er set på dette setup som er meget back to basic.
kolstrup brugte på det de biler han lagde navn til med 170hk. (kittet er reelt et turbo teknik sæt fra uk)
tænding kan sættes tilbage med et stykke ledning,
hvordan det virker. tjaa. godt nok til at være en start. og std delene er ikke helt så dårlige som antaget. og nu kan den endda chippes igen. mon ikke vi finder ud af om den kan programeres til tryk senere.
btw den køre kun map.
kolstrup brugte på det de biler han lagde navn til med 170hk. (kittet er reelt et turbo teknik sæt fra uk)
tænding kan sættes tilbage med et stykke ledning,
hvordan det virker. tjaa. godt nok til at være en start. og std delene er ikke helt så dårlige som antaget. og nu kan den endda chippes igen. mon ikke vi finder ud af om den kan programeres til tryk senere.
btw den køre kun map.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
-
Alex_Reedtz
- Senior Medlem
- Indlæg: 293
- Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
- Geografisk sted: Juelsminde