Tilslutning af dyser - V6 cosworth

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
needspeed
Mester Medlem
Indlæg: 786
Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Geografisk sted: Ribe

Tilslutning af dyser - V6 cosworth

#1 Indlæg af needspeed »

Jeg mangler kun at tilslutte mine dyser til min V6´er.
Men er kommet i tvivl om hvordan det lige gøres.

Boksen er fra HenrikGM og der fulgte jo en fin Pinout med.
Men jeg har fået mig selv forvirret.
Der står dette:
Stikpin 16 (Inj1) Dyseudgange. Går til stel v. aktivering. Boksen har FlyBack. 16,17 og 35 er ens
Stikpin 17 (Inj1) Dyseudgange. Går til stel v. aktivering. Boksen har FlyBack. 16,17 og 35 er ens
Stikpin 18 (Inj2) Dyseudgange. Går til stel v. aktivering. Boksen har FlyBack. 18, 36 og 37 er ens
Stikpin 35 Inj1 Dyseudgange. Går til stel v. aktivering. Boksen har FlyBack. 16,17 og 35 er ens
Stikpin 36 Inj2 Dyseudgange. Går til stel v. aktivering. Boksen har FlyBack. 18,36 og 37 er ens
Stikpin 37 Inj2 Dyseudgange. Går til stel v. aktivering. Boksen har FlyBack. 18,36 og 37 er ens
[/u]

Og punkt 12: Tilslut dyserne. +12volt til dysens ene ben, og en af pin 16,17,18,35,36,37. Husk at konfigurere MS til dysestørrelsen. Dyseudgangene er kraftige nok til at parallelkoble 6 dyser pr kanal, ialt 12 dyser.

Så læser jeg det som at f.eks. 16,17 og 35 vil gå til stel (åbne) samtidigt?
Og det har fået mig rundt på gulvet med hvilke udgange der skal til hvilke dyser :reading:

Det er noget tid siden jeg tilsluttede alle følere med succes , så føler mig skisme noget dum/grøn igen, :damn: så ved ikke om den hører til i spørgehjørnet eller her :tooth:
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

Re: Tilslutning af dyser - V6 cosworth

#2 Indlæg af Runesm »

needspeed skrev:Der står dette:
Stikpin 16 (Inj1) Dyseudgange. Går til stel v. aktivering. Boksen har FlyBack. 16,17 og 35 er ens
Stikpin 17 (Inj1) Dyseudgange. Går til stel v. aktivering. Boksen har FlyBack. 16,17 og 35 er ens
Stikpin 18 (Inj2) Dyseudgange. Går til stel v. aktivering. Boksen har FlyBack. 18, 36 og 37 er ens
Stikpin 35 Inj1 Dyseudgange. Går til stel v. aktivering. Boksen har FlyBack. 16,17 og 35 er ens
Stikpin 36 Inj2 Dyseudgange. Går til stel v. aktivering. Boksen har FlyBack. 18,36 og 37 er ens
Stikpin 37 Inj2 Dyseudgange. Går til stel v. aktivering. Boksen har FlyBack. 18,36 og 37 er ens
[/u]

16,17,35 åbner samtidig og kaldes INJ1
18,36,37 åbner samtidig og kaldes INJ2

Er det ikke noget i den stil du fisker efter?
Hvordan dyserne åbner (Altså om det er sekventielt eller samtidig) har vel også noget at gøre med hvordan du bør koble dem.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
needspeed
Mester Medlem
Indlæg: 786
Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Geografisk sted: Ribe

#3 Indlæg af needspeed »

Jo det er også sådan jeg forstod det.
Men så kommer den til at sprøjte i andre takter end indsugning.
Men det er åbenbart normalt så.
For har jo 6 dyser.
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#4 Indlæg af Runesm »

needspeed skrev:Jo det er også sådan jeg forstod det.
Men så kommer den til at sprøjte i andre takter end indsugning.
Men det er åbenbart normalt så.
For har jo 6 dyser.


Ja det kommer den til, men benzinen står lige ovenfor ventilen og venter, og det er alligevel ikke mange millisekunder det kommer til at vente.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#5 Indlæg af Wildert »

needspeed skrev:Jo det er også sådan jeg forstod det.
Men så kommer den til at sprøjte i andre takter end indsugning.
Men det er åbenbart normalt så.
For har jo 6 dyser.


Det er inderligt ligegyldigt i praksis, og tit her folk snubler ift. MegaSquirt, da de tror det er meget vigtigt. Det er det IKKE...

Det betyder lidt i tomgang, og lige over. Men så snart det begynder at gå lidt hurtigere, så er ventilen åben i så kort tid mellem sprøjtene, at en indsprøjtningsdyse faktisk ikke kan nå at sprøjte den nødvendige mængde benzin ind, mens ventilen er åben alligevel.
Så selv hvis du havde den sekventielle indsprøjtning, så er forskellen væk ganske kort tid efter at du har forladt tomgang.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Brugeravatar
needspeed
Mester Medlem
Indlæg: 786
Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Geografisk sted: Ribe

#6 Indlæg af needspeed »

Wildert skrev:
needspeed skrev:Jo det er også sådan jeg forstod det.
Men så kommer den til at sprøjte i andre takter end indsugning.
Men det er åbenbart normalt så.
For har jo 6 dyser.


Det er inderligt ligegyldigt i praksis, og tit her folk snubler ift. MegaSquirt, da de tror det er meget vigtigt. Det er det IKKE...

Det betyder lidt i tomgang, og lige over. Men så snart det begynder at gå lidt hurtigere, så er ventilen åben i så kort tid mellem sprøjtene, at en indsprøjtningsdyse faktisk ikke kan nå at sprøjte den nødvendige mængde benzin ind, mens ventilen er åben alligevel.
Så selv hvis du havde den sekventielle indsprøjtning, så er forskellen væk ganske kort tid efter at du har forladt tomgang.


Det var det jeg ville høre.
Begyndte at kludre en masse sammen i mit hovedet, så ville lige spørge :tooth:
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
Brugeravatar
needspeed
Mester Medlem
Indlæg: 786
Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Geografisk sted: Ribe

#7 Indlæg af needspeed »

Dvs. at jeg sætter:
dyse 1 til stikben 16 (inj. 1)
dyse 2 til stikben 18 (inj. 2)
dyse 3 til stikben 17 (inj. 1)
dyse 4 til stikben 35 (inj. 2)
dyse 5 til stikben 36 (inj. 1)
dyse 6 til stikben 37 (inj. 2)

Tændingsreækkefølge :

http://www.tolerancedata.com/tools/ResizeImg.aspx?img=e:\WebSites\www.tolerancedata.com-R20092-01-0001\TekPic\PCTD\SeV6FFb.Gif&maxsize=500

Fuck jeg føler mig da dummere og dummere :tooth: :damn:
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
Brugeravatar
needspeed
Mester Medlem
Indlæg: 786
Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Geografisk sted: Ribe

#8 Indlæg af needspeed »

Jeg har fået motoren til at starte, så jeg afslutter dette topic.
Tak for svar :mrgreen:
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#9 Indlæg af HenrikGM »

needspeed skrev:Jeg har fået motoren til at starte, så jeg afslutter dette topic.
Tak for svar :mrgreen:


Så er der sejrsdans igen? :rock:

Man defeats machine :gnaek:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
needspeed
Mester Medlem
Indlæg: 786
Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Geografisk sted: Ribe

#10 Indlæg af needspeed »

HenrikGM skrev:
needspeed skrev:Jeg har fået motoren til at starte, så jeg afslutter dette topic.
Tak for svar :mrgreen:


Så er der sejrsdans igen? :rock:

Man defeats machine :gnaek:


Ja nemlig ja :mrgreen:
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
Besvar