BMW Hakker og æder Benz

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Amanoglu
Nyt Medlem
Indlæg: 33
Tilmeldt: 03 jan 2008, 21:12

BMW Hakker og æder Benz

#1 Indlæg af Amanoglu »

Min 525 med turbo har drillet mig på vej til DHB, den åd 2 fuld tank så det kostede mig 300 km 1800 kr i benz :shock:

Og den hakkede hele tiden og trækker ingen veje som før, og ryger sindsyg sort, den har dog ikke brugt olie. Der nye stempler, plejelejer krumtap, top , pakning osv. Hvad kan der være galt.?
MPOWAH!
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#2 Indlæg af HenrikGM »

Det er vel ligegyldigt hvad der VAR galt...?

Efter du har kørt 300km med nedvaskede cylindre og bensin i olien på din nybyggede motor, så bør du måske spekulere på om det er noget mere undervejs end bare sort røg og dyrt i brændstof :coffee:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Amanoglu
Nyt Medlem
Indlæg: 33
Tilmeldt: 03 jan 2008, 21:12

#3 Indlæg af Amanoglu »

Ja sket er sket, vil bare gerne finde fejlen og se om det kan rettes nu.
MPOWAH!
JDJ
Medlem
Indlæg: 234
Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Geografisk sted: Brædstrup
Kontakt:

#4 Indlæg af JDJ »

http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=22162 Tror du finder grunde i denne tråd. Der er måske en grund til at de "flinke" flok bliver ved med at holde på at det aldrig kommer til at virke uden en anden motorstyring.
Har også selv hoppet på den med at de godt kunne køre uden en ordenligt styring en gang, det kan det også men aldrig ret godt. Og det ender altid med et brag før eller siden.

Tror også at Henrik har ret i at efter du har skyllet motoren igennnem med over 100 liter benzin på 300 km, så er der rimeligt god chance for at den ikke er i topform mere. Du skal da i hvertfald overveje at skifte olien, da den snart må være blevet til knallert benzin i stedet. :wink:
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#5 Indlæg af HenrikGM »

For ikke ret længe siden var der een forbi med en lowbudget løsning på en dyr motor.

Wake-up called til manden kom da jeg viste ham at olieniveauet STEG i motoren.

Så trak jeg oliepinden op, gik lidt væk fra bilen, og tændte oliepinden med en lighter. BLUS, så brændte olien(eller hvad man nu skal kalde det).

Mærkeligt nok havde den lidt sjov med at holde tryk på løftere, og sagde også mærkeligt. Bensin er ikke så godt til at smøre med....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#6 Indlæg af Morten VJ »

Et bud kunne være at du har monteret stikket til motor temperatur føleren, til den forkerte giver.
Motorstyringen tror at motoren er -40 grade og giver benzin derefter.

MVh

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#7 Indlæg af luske »

HenrikGM skrev:For ikke ret længe siden var der een forbi med en lowbudget løsning på en dyr motor.

Wake-up called til manden kom da jeg viste ham at olieniveauet STEG i motoren.

Så trak jeg oliepinden op, gik lidt væk fra bilen, og tændte oliepinden med en lighter. BLUS, så brændte olien(eller hvad man nu skal kalde det).

Mærkeligt nok havde den lidt sjov med at holde tryk på løftere, og sagde også mærkeligt. Bensin er ikke så godt til at smøre med....


hehe , god ide at se om olien kunne brænde :gnaek:

men fortæl lidt mere om hvor der gik low-budget i den og med hvilken kværn

MVH Luske
Amanoglu
Nyt Medlem
Indlæg: 33
Tilmeldt: 03 jan 2008, 21:12

#8 Indlæg af Amanoglu »

Morten VJ skrev:Et bud kunne være at du har monteret stikket til motor temperatur føleren, til den forkerte giver.
Motorstyringen tror at motoren er -40 grade og giver benzin derefter.

MVh

Morten


Jeg har prøvet at skifte føleren det hjalp ikke og stikket er blåt så det sidder rigtigt . Har tjekket diverse vaccum og de sidder også som de skal, men har fået et bud på benzin regulatoren, spørgsmålet er bare hvor den sidder på sådan en sjov fætter med m20 motor :roll: I må godt fortælle inden jeg ser i data 8)

Lidt for meget benzin at skylle motoren med kan BMW sagtens holden til :tooth:
MPOWAH!
michael f
Medlem
Indlæg: 240
Tilmeldt: 26 jul 2005, 03:55
Geografisk sted: kalundborg

#9 Indlæg af michael f »

hva styring kører du med på den? hvordan ligger blandingen?
jeg ville nok se at få den skilt ad i en fart og se om og hvor meget der har taget skade af den manglende smøring..
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#10 Indlæg af grydesvamp »


Jeg har prøvet at skifte føleren det hjalp ikke og stikket er blåt så det sidder rigtigt . Har tjekket diverse vaccum og de sidder også som de skal, men har fået et bud på benzin regulatoren, spørgsmålet er bare hvor den sidder på sådan en sjov fætter med m20 motor :roll: I må godt fortælle inden jeg ser i data 8)

Lidt for meget benzin at skylle motoren med kan BMW sagtens holden til :tooth:



SÅ SÆT DIG DOG IND I TINGENE FØR DU SPRINGER UD I DET!

At der er en fejl på din bil er vi efterhånden ingen der er i tvivl om, og at der ville komme en latterlig post hvor en (i mine øjne TOTALT uvidene !) person forsøger at finde fejlen, er vel bare typisk.
Den største fejl er FEJL 40 og hvad den medbringer af "uheld" vil tiden vise.


Vi har alle været "grønne" engang og ja en del mærkelige spørgsmål er da skrevet herinde igennem tiden, men når personen på ingen måde sætter sig ind i hvad det er han har med at gøre og så regner med at få hjælp... :damn: :damn: :damn:

som jeg også har skrevet til dig i et tidligere indlæg er der en bog der (næsten) skal læses før man springer ud i et projekt.

Forced Induction Performance Tuning: A.Graham Bell. Det er nok de bedste 400kr du kan investere.

Og Nej din bimmer kan ikke klare alt, specielt ikke at få skyllet cyllindervægene med benzin Pga.dårlig blanding.

Nu hvor mit sure opstød er overstået,

Øverst i billedet er en (sølvfarvet) benzintryksregulator, den hæver det originale benzintryk kontra det ladetryk bilen nu måtte køre med, da dyserne ellers skulle have en urimelig størrelse for at følge med.

så følg dysebroen og et eller andet sted i forbindelse med dysebroen (direkte eller indirekte via slanger) sidder der en regulator.



Billede
Fri bane fuld hane! :-)
Besvar