Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 15:25

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 07 jun 2009, 16:50 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 03 jan 2008, 21:12
Indlæg: 33
Min 525 med turbo har drillet mig på vej til DHB, den åd 2 fuld tank så det kostede mig 300 km 1800 kr i benz :shock:

Og den hakkede hele tiden og trækker ingen veje som før, og ryger sindsyg sort, den har dog ikke brugt olie. Der nye stempler, plejelejer krumtap, top , pakning osv. Hvad kan der være galt.?

_________________
MPOWAH!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jun 2009, 17:14 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Det er vel ligegyldigt hvad der VAR galt...?

Efter du har kørt 300km med nedvaskede cylindre og bensin i olien på din nybyggede motor, så bør du måske spekulere på om det er noget mere undervejs end bare sort røg og dyrt i brændstof :coffee:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jun 2009, 17:26 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 03 jan 2008, 21:12
Indlæg: 33
Ja sket er sket, vil bare gerne finde fejlen og se om det kan rettes nu.

_________________
MPOWAH!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jun 2009, 10:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Indlæg: 234
Geografisk sted: Brædstrup
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=22162 Tror du finder grunde i denne tråd. Der er måske en grund til at de "flinke" flok bliver ved med at holde på at det aldrig kommer til at virke uden en anden motorstyring.
Har også selv hoppet på den med at de godt kunne køre uden en ordenligt styring en gang, det kan det også men aldrig ret godt. Og det ender altid med et brag før eller siden.

Tror også at Henrik har ret i at efter du har skyllet motoren igennnem med over 100 liter benzin på 300 km, så er der rimeligt god chance for at den ikke er i topform mere. Du skal da i hvertfald overveje at skifte olien, da den snart må være blevet til knallert benzin i stedet. :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jun 2009, 10:32 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
For ikke ret længe siden var der een forbi med en lowbudget løsning på en dyr motor.

Wake-up called til manden kom da jeg viste ham at olieniveauet STEG i motoren.

Så trak jeg oliepinden op, gik lidt væk fra bilen, og tændte oliepinden med en lighter. BLUS, så brændte olien(eller hvad man nu skal kalde det).

Mærkeligt nok havde den lidt sjov med at holde tryk på løftere, og sagde også mærkeligt. Bensin er ikke så godt til at smøre med....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jun 2009, 17:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Et bud kunne være at du har monteret stikket til motor temperatur føleren, til den forkerte giver.
Motorstyringen tror at motoren er -40 grade og giver benzin derefter.

MVh

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jun 2009, 02:52 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
HenrikGM skrev:
For ikke ret længe siden var der een forbi med en lowbudget løsning på en dyr motor.

Wake-up called til manden kom da jeg viste ham at olieniveauet STEG i motoren.

Så trak jeg oliepinden op, gik lidt væk fra bilen, og tændte oliepinden med en lighter. BLUS, så brændte olien(eller hvad man nu skal kalde det).

Mærkeligt nok havde den lidt sjov med at holde tryk på løftere, og sagde også mærkeligt. Bensin er ikke så godt til at smøre med....


hehe , god ide at se om olien kunne brænde :gnaek:

men fortæl lidt mere om hvor der gik low-budget i den og med hvilken kværn

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jun 2009, 14:07 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 03 jan 2008, 21:12
Indlæg: 33
Morten VJ skrev:
Et bud kunne være at du har monteret stikket til motor temperatur føleren, til den forkerte giver.
Motorstyringen tror at motoren er -40 grade og giver benzin derefter.

MVh

Morten


Jeg har prøvet at skifte føleren det hjalp ikke og stikket er blåt så det sidder rigtigt . Har tjekket diverse vaccum og de sidder også som de skal, men har fået et bud på benzin regulatoren, spørgsmålet er bare hvor den sidder på sådan en sjov fætter med m20 motor :roll: I må godt fortælle inden jeg ser i data 8)

Lidt for meget benzin at skylle motoren med kan BMW sagtens holden til :tooth:

_________________
MPOWAH!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jun 2009, 14:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 jul 2005, 02:55
Indlæg: 240
Geografisk sted: kalundborg
hva styring kører du med på den? hvordan ligger blandingen?
jeg ville nok se at få den skilt ad i en fart og se om og hvor meget der har taget skade af den manglende smøring..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jun 2009, 14:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Citat:

Jeg har prøvet at skifte føleren det hjalp ikke og stikket er blåt så det sidder rigtigt . Har tjekket diverse vaccum og de sidder også som de skal, men har fået et bud på benzin regulatoren, spørgsmålet er bare hvor den sidder på sådan en sjov fætter med m20 motor :roll: I må godt fortælle inden jeg ser i data 8)

Lidt for meget benzin at skylle motoren med kan BMW sagtens holden til :tooth:



SÅ SÆT DIG DOG IND I TINGENE FØR DU SPRINGER UD I DET!

At der er en fejl på din bil er vi efterhånden ingen der er i tvivl om, og at der ville komme en latterlig post hvor en (i mine øjne TOTALT uvidene !) person forsøger at finde fejlen, er vel bare typisk.
Den største fejl er FEJL 40 og hvad den medbringer af "uheld" vil tiden vise.


Vi har alle været "grønne" engang og ja en del mærkelige spørgsmål er da skrevet herinde igennem tiden, men når personen på ingen måde sætter sig ind i hvad det er han har med at gøre og så regner med at få hjælp... :damn: :damn: :damn:

som jeg også har skrevet til dig i et tidligere indlæg er der en bog der (næsten) skal læses før man springer ud i et projekt.

Forced Induction Performance Tuning: A.Graham Bell. Det er nok de bedste 400kr du kan investere.

Og Nej din bimmer kan ikke klare alt, specielt ikke at få skyllet cyllindervægene med benzin Pga.dårlig blanding.

Nu hvor mit sure opstød er overstået,

Øverst i billedet er en (sølvfarvet) benzintryksregulator, den hæver det originale benzintryk kontra det ladetryk bilen nu måtte køre med, da dyserne ellers skulle have en urimelig størrelse for at følge med.

så følg dysebroen og et eller andet sted i forbindelse med dysebroen (direkte eller indirekte via slanger) sidder der en regulator.



Billede

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team