Dyser kaput ?
Redaktør: Moderatorer
-
-Pedersen-
- Senior Medlem
- Indlæg: 470
- Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
- Geografisk sted: I æ corolla.
- Kontakt:
Dyser kaput ?
Vi var ved at køre ind i dag.
Blanding kom til at passe helt godt, og bilen kørte bedre og bedre for hvert minut vi brugte..
Men sidst på aftenen begynder bilen at banke ved friløb i anden gear mellem 3 og 4000.
Vi står længe og snakker om, det nu også er plejeleje. Da motoren er gået igennem fra a-z og og alle lejer osv er nye. Krumtap har været hos westspeed osv osv..
Nå men vi starter bilen op, og høre nu at i tomgang kommer og går lyden. Der er monteret 4 ekstra dyser i bunden af manifold, og det lyder meget som om det er dem der skifte vis lyder som om de hamre og banker som en gammel mercedes, og ellers stopper med at larme efter lidt tid..
Vi kan ikek rigtig komme til at rykke dem fra her sent på aftenen da det vil kræve at vi skal rykke manifolden af bilen.
Men kan det forekomme at dyser lamer meget når de begynder at blive defekte ?
Mvh
Blanding kom til at passe helt godt, og bilen kørte bedre og bedre for hvert minut vi brugte..
Men sidst på aftenen begynder bilen at banke ved friløb i anden gear mellem 3 og 4000.
Vi står længe og snakker om, det nu også er plejeleje. Da motoren er gået igennem fra a-z og og alle lejer osv er nye. Krumtap har været hos westspeed osv osv..
Nå men vi starter bilen op, og høre nu at i tomgang kommer og går lyden. Der er monteret 4 ekstra dyser i bunden af manifold, og det lyder meget som om det er dem der skifte vis lyder som om de hamre og banker som en gammel mercedes, og ellers stopper med at larme efter lidt tid..
Vi kan ikek rigtig komme til at rykke dem fra her sent på aftenen da det vil kræve at vi skal rykke manifolden af bilen.
Men kan det forekomme at dyser lamer meget når de begynder at blive defekte ?
Mvh
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
det er slet ikke ualmindeligt at dyser larmer. det plejer mest at være når de bliver startet op efter lang tids stilstand. tit ved motorskift. ofte kan tids (kørsel) og dyserens på dyse løse problemet.
noget helt andet er, at det for mig er svært at forstå, hvorfor i ikke i selve programet, kan koble det ene sæt dyser fra? kører i alle 8 nonstop?
MVH søren
noget helt andet er, at det for mig er svært at forstå, hvorfor i ikke i selve programet, kan koble det ene sæt dyser fra? kører i alle 8 nonstop?
MVH søren
-
-Pedersen-
- Senior Medlem
- Indlæg: 470
- Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
- Geografisk sted: I æ corolla.
- Kontakt:
- Captain Slow
- Mester Medlem
- Indlæg: 1340
- Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
- Geografisk sted: Horsens
-
-Pedersen-
- Senior Medlem
- Indlæg: 470
- Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
- Geografisk sted: I æ corolla.
- Kontakt:
Jamen det er af fysisiske årsager det ikke er til. Da placeringen af dem gør det umuligt, at få hænderne ned og rykke stikkene af. Derfor vi skal have manifold af
Og da bilen i sin tid kørte med 4 dyser monterede vi dem efter dette diagram
http://www.turbomotor.dk/media/megasquirt_Billede.jpg
Dvs 2 udgange pr dyse kreds, og derefter blev de paralell koblet ude ved dysestikkene...
Dvs ris til egen røv den dag i dag.
Men det er nu testet, og den banker vidre, frygter lidt en brændt ventil lige nu..
Mvh
Og da bilen i sin tid kørte med 4 dyser monterede vi dem efter dette diagram
http://www.turbomotor.dk/media/megasquirt_Billede.jpg
Dvs 2 udgange pr dyse kreds, og derefter blev de paralell koblet ude ved dysestikkene...
Dvs ris til egen røv den dag i dag.
Men det er nu testet, og den banker vidre, frygter lidt en brændt ventil lige nu..
Mvh
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Hvis du har brændt en ventil, så vil motoren kun tænde på 3 cylindre.
Så det er nok noget andet.
MVH
Morten
Så det er nok noget andet.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
-Pedersen-
- Senior Medlem
- Indlæg: 470
- Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
- Geografisk sted: I æ corolla.
- Kontakt:
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19