Dyser kaput ?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
-Pedersen-
Senior Medlem
Indlæg: 470
Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
Geografisk sted: I æ corolla.
Kontakt:

Dyser kaput ?

#1 Indlæg af -Pedersen- »

Vi var ved at køre ind i dag.
Blanding kom til at passe helt godt, og bilen kørte bedre og bedre for hvert minut vi brugte..

Men sidst på aftenen begynder bilen at banke ved friløb i anden gear mellem 3 og 4000.
Vi står længe og snakker om, det nu også er plejeleje. Da motoren er gået igennem fra a-z og og alle lejer osv er nye. Krumtap har været hos westspeed osv osv..

Nå men vi starter bilen op, og høre nu at i tomgang kommer og går lyden. Der er monteret 4 ekstra dyser i bunden af manifold, og det lyder meget som om det er dem der skifte vis lyder som om de hamre og banker som en gammel mercedes, og ellers stopper med at larme efter lidt tid..

Vi kan ikek rigtig komme til at rykke dem fra her sent på aftenen da det vil kræve at vi skal rykke manifolden af bilen.
Men kan det forekomme at dyser lamer meget når de begynder at blive defekte ?

Mvh
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#2 Indlæg af lqs »

det er slet ikke ualmindeligt at dyser larmer. det plejer mest at være når de bliver startet op efter lang tids stilstand. tit ved motorskift. ofte kan tids (kørsel) og dyserens på dyse løse problemet.
noget helt andet er, at det for mig er svært at forstå, hvorfor i ikke i selve programet, kan koble det ene sæt dyser fra? kører i alle 8 nonstop?
MVH søren
-Pedersen-
Senior Medlem
Indlæg: 470
Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
Geografisk sted: I æ corolla.
Kontakt:

#3 Indlæg af -Pedersen- »

Jo dyser plejer at larme (klikke) men disederet at banke syntes jeg er lige volsomt nok. Og undre mig også over de ikke gør det hele tiden, problemet kommer og går..

Nej vi kan ikke koble de 4 fra, da alle 8 er parallel koblet på ms boksens udgange.
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#4 Indlæg af Captain Slow »

hvis de sidder parallelt kan i da sagtens pille de 4 af dyserne fra.

mine sidder 1-2 + 3-4 hvor der sidder 2 dyser på hhv. 1, 2, 3, 4

vi skulle også fejlsøge igår, (for støj) og kunne uden problem pille de 4 dyser fra
I love everything thats fast enough to do something stupid with
-Pedersen-
Senior Medlem
Indlæg: 470
Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
Geografisk sted: I æ corolla.
Kontakt:

#5 Indlæg af -Pedersen- »

Jamen det er af fysisiske årsager det ikke er til. Da placeringen af dem gør det umuligt, at få hænderne ned og rykke stikkene af. Derfor vi skal have manifold af :)

Og da bilen i sin tid kørte med 4 dyser monterede vi dem efter dette diagram
http://www.turbomotor.dk/media/megasquirt_Billede.jpg
Dvs 2 udgange pr dyse kreds, og derefter blev de paralell koblet ude ved dysestikkene...
Dvs ris til egen røv den dag i dag.

Men det er nu testet, og den banker vidre, frygter lidt en brændt ventil lige nu..


Mvh
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#6 Indlæg af Morten VJ »

Hvis du har brændt en ventil, så vil motoren kun tænde på 3 cylindre.

Så det er nok noget andet.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#7 Indlæg af klyfax »

En motor banker ikke lige pludslig og stopper igen. Tror du skal finde svaret ved siden af motoren et sted...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
-Pedersen-
Senior Medlem
Indlæg: 470
Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
Geografisk sted: I æ corolla.
Kontakt:

#8 Indlæg af -Pedersen- »

Svaret lå desværre i et messing farvet plejeleje.. :gnaek:

Det var en ommer..
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#9 Indlæg af m power »

ja det er så den 3 motor , der har smidt plejlejerne i denne uge :(
( her på forumet )


de 2 andre var toyota agte, hvilken motortype er den her så :?:
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#10 Indlæg af K-FINN »

m power skrev:ja det er så den 3 motor , der har smidt plejlejerne i denne uge :(
( her på forumet )


de 2 andre var toyota agte, hvilken motortype er den her så :?:


4AGTE :-)
Hvordan gør i ? :tooth:
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Besvar