Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 14:54

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel: Dyser kaput ?
Indlæg: 13 maj 2009, 21:31 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
Vi var ved at køre ind i dag.
Blanding kom til at passe helt godt, og bilen kørte bedre og bedre for hvert minut vi brugte..

Men sidst på aftenen begynder bilen at banke ved friløb i anden gear mellem 3 og 4000.
Vi står længe og snakker om, det nu også er plejeleje. Da motoren er gået igennem fra a-z og og alle lejer osv er nye. Krumtap har været hos westspeed osv osv..

Nå men vi starter bilen op, og høre nu at i tomgang kommer og går lyden. Der er monteret 4 ekstra dyser i bunden af manifold, og det lyder meget som om det er dem der skifte vis lyder som om de hamre og banker som en gammel mercedes, og ellers stopper med at larme efter lidt tid..

Vi kan ikek rigtig komme til at rykke dem fra her sent på aftenen da det vil kræve at vi skal rykke manifolden af bilen.
Men kan det forekomme at dyser lamer meget når de begynder at blive defekte ?

Mvh


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 maj 2009, 23:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
det er slet ikke ualmindeligt at dyser larmer. det plejer mest at være når de bliver startet op efter lang tids stilstand. tit ved motorskift. ofte kan tids (kørsel) og dyserens på dyse løse problemet.
noget helt andet er, at det for mig er svært at forstå, hvorfor i ikke i selve programet, kan koble det ene sæt dyser fra? kører i alle 8 nonstop?
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 maj 2009, 05:23 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
Jo dyser plejer at larme (klikke) men disederet at banke syntes jeg er lige volsomt nok. Og undre mig også over de ikke gør det hele tiden, problemet kommer og går..

Nej vi kan ikke koble de 4 fra, da alle 8 er parallel koblet på ms boksens udgange.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 maj 2009, 12:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
hvis de sidder parallelt kan i da sagtens pille de 4 af dyserne fra.

mine sidder 1-2 + 3-4 hvor der sidder 2 dyser på hhv. 1, 2, 3, 4

vi skulle også fejlsøge igår, (for støj) og kunne uden problem pille de 4 dyser fra

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 maj 2009, 14:37 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
Jamen det er af fysisiske årsager det ikke er til. Da placeringen af dem gør det umuligt, at få hænderne ned og rykke stikkene af. Derfor vi skal have manifold af :)

Og da bilen i sin tid kørte med 4 dyser monterede vi dem efter dette diagram
http://www.turbomotor.dk/media/megasquirt_Billede.jpg
Dvs 2 udgange pr dyse kreds, og derefter blev de paralell koblet ude ved dysestikkene...
Dvs ris til egen røv den dag i dag.

Men det er nu testet, og den banker vidre, frygter lidt en brændt ventil lige nu..


Mvh


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 maj 2009, 17:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Hvis du har brændt en ventil, så vil motoren kun tænde på 3 cylindre.

Så det er nok noget andet.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 maj 2009, 18:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
En motor banker ikke lige pludslig og stopper igen. Tror du skal finde svaret ved siden af motoren et sted...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 maj 2009, 21:18 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
Svaret lå desværre i et messing farvet plejeleje.. :gnaek:

Det var en ommer..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 maj 2009, 22:32 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
ja det er så den 3 motor , der har smidt plejlejerne i denne uge :(
( her på forumet )


de 2 andre var toyota agte, hvilken motortype er den her så :?:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 maj 2009, 22:35 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
m power skrev:
ja det er så den 3 motor , der har smidt plejlejerne i denne uge :(
( her på forumet )


de 2 andre var toyota agte, hvilken motortype er den her så :?:


4AGTE :-)
Hvordan gør i ? :tooth:

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team