sr20det, varm luft over 1 bar ladetryk

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
DTM-dk
Indlæg: 13
Tilmeldt: 06 apr 2009, 17:44
Geografisk sted: NyNørup

sr20det, varm luft over 1 bar ladetryk

#1 Indlæg af DTM-dk »

Nu ruller mit lille forsøg med en sr20det, havde den på rullefelt for et par uger siden, og da vi rullede den lavede den kun 231 hk og 262 nm ved 1.075 bar og havde maks effekt ved 4500 omdr, og den kørte med en AFR på 11.5:1.

Den køre stadigvæk med org. motorstyring

Turboen er dog også ved at være lidt slidt, men hvad kan problemet ellers være et for lille intercooler og udstødnings system, eller skal jeg lede et andet sted??
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#2 Indlæg af K-FINN »

Kører den med den orginale T25.
Lille turbo på stor motor giver varm luft og modtryk.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
DTM-dk
Indlæg: 13
Tilmeldt: 06 apr 2009, 17:44
Geografisk sted: NyNørup

#3 Indlæg af DTM-dk »

det er en gti-r maskine, den køre med en garret tb2806 fra fabrikken...

problemet var også at den over 1 bar blæste varm luft ind i motoren?? så kan det skyldes at turboen er for lille??
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#4 Indlæg af K-FINN »

Hvis det er en standard turbo, oplever man tit indsug temperatur stiger når man begynder og hæve ladetryk.

Ret sikker på temperatur ville falde hvis du monterede en større turbo, og kørte samme ladetryk.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#5 Indlæg af Mads B (dk) »

den turbo er god 300-320hk..... hvad køre du med af udstødning og hvilket luftfilter setup køre du med

Er det HK på motoren eller på hjulene
Billede
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#6 Indlæg af lqs »

fortæl lidt mere... skan evt rulning i her. der er et par ting der virker lidt mærkelige! bla rpm, eller rettere at motor laver max hk så langt nede. hvordan måler i ladetryk? er der mulighed for at få dette med på udskrift?
MVH søren
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#7 Indlæg af K-FINN »

Kan jo også være det bare er fordi turbo er slidt.
Taber den tryk ud på rpm.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
DTM-dk
Indlæg: 13
Tilmeldt: 06 apr 2009, 17:44
Geografisk sted: NyNørup

#8 Indlæg af DTM-dk »

jamen lige pt køre den med 2,5" udstødning med et lille 2.5" forrør. intercooleren er ikke meget større end org. og trykrørene er 2".

dog er der bestilt ny turbo, stadig org. og en meget større intercooler med 3" trykrør og imens det er på vej hjem er jeg ved at fikse et 3" udstødningssystem sammen.

vi måler ladetryk ved en studs lige under gaspjældene.

jeg kan lige prøve at scanne papirene fra rulningen( første rulning hvor jeg rent faktisk lærte noget :reading: )

bilen køre med padehatte filter tror jeg de kalder det
Brian-HKD
Medlem
Indlæg: 124
Tilmeldt: 07 mar 2006, 20:58

#9 Indlæg af Brian-HKD »

2,5" udstødning skal være nok til +300 HK, så burde ikke være der problemet er.
2" til trykrør er måske lige fedtet nok, så der skal i nok op i 2,5" hvis den skal over 300 HK.
Det er også vigtigt hvor godt din IC flower og at der ikke er for mange bøjninger undervejs.

Nu roder jeg jo kun med Honda'er, men på 1,6 VTI og 1,8 Integra laver vi 300-375 HK alt efter setup ved 1 bars ladetryk.

Prøv at lave en logning på ladetryk i forhold til omdrejninger og se om den falder i ladetrykket når den kommer op i omdrejninger.
DTM-dk
Indlæg: 13
Tilmeldt: 06 apr 2009, 17:44
Geografisk sted: NyNørup

#10 Indlæg af DTM-dk »

nu sidder jeg ikke lige med udskrifterne fra rulningen, men jeg mener at efter den havde lavet maks effekt ved 4500omdr sænkede den ladetrykket til 0.6 bar,
HKS...?? Laver de ikke kun sko??
Besvar