sr20det, varm luft over 1 bar ladetryk
Redaktør: Moderatorer
-
DTM-dk
- Indlæg: 13
- Tilmeldt: 06 apr 2009, 17:44
- Geografisk sted: NyNørup
sr20det, varm luft over 1 bar ladetryk
Nu ruller mit lille forsøg med en sr20det, havde den på rullefelt for et par uger siden, og da vi rullede den lavede den kun 231 hk og 262 nm ved 1.075 bar og havde maks effekt ved 4500 omdr, og den kørte med en AFR på 11.5:1.
Den køre stadigvæk med org. motorstyring
Turboen er dog også ved at være lidt slidt, men hvad kan problemet ellers være et for lille intercooler og udstødnings system, eller skal jeg lede et andet sted??
Den køre stadigvæk med org. motorstyring
Turboen er dog også ved at være lidt slidt, men hvad kan problemet ellers være et for lille intercooler og udstødnings system, eller skal jeg lede et andet sted??
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Indlæg: 1402
- Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
-
DTM-dk
- Indlæg: 13
- Tilmeldt: 06 apr 2009, 17:44
- Geografisk sted: NyNørup
jamen lige pt køre den med 2,5" udstødning med et lille 2.5" forrør. intercooleren er ikke meget større end org. og trykrørene er 2".
dog er der bestilt ny turbo, stadig org. og en meget større intercooler med 3" trykrør og imens det er på vej hjem er jeg ved at fikse et 3" udstødningssystem sammen.
vi måler ladetryk ved en studs lige under gaspjældene.
jeg kan lige prøve at scanne papirene fra rulningen( første rulning hvor jeg rent faktisk lærte noget
)
bilen køre med padehatte filter tror jeg de kalder det
dog er der bestilt ny turbo, stadig org. og en meget større intercooler med 3" trykrør og imens det er på vej hjem er jeg ved at fikse et 3" udstødningssystem sammen.
vi måler ladetryk ved en studs lige under gaspjældene.
jeg kan lige prøve at scanne papirene fra rulningen( første rulning hvor jeg rent faktisk lærte noget
bilen køre med padehatte filter tror jeg de kalder det
-
Brian-HKD
- Medlem
- Indlæg: 124
- Tilmeldt: 07 mar 2006, 20:58
2,5" udstødning skal være nok til +300 HK, så burde ikke være der problemet er.
2" til trykrør er måske lige fedtet nok, så der skal i nok op i 2,5" hvis den skal over 300 HK.
Det er også vigtigt hvor godt din IC flower og at der ikke er for mange bøjninger undervejs.
Nu roder jeg jo kun med Honda'er, men på 1,6 VTI og 1,8 Integra laver vi 300-375 HK alt efter setup ved 1 bars ladetryk.
Prøv at lave en logning på ladetryk i forhold til omdrejninger og se om den falder i ladetrykket når den kommer op i omdrejninger.
2" til trykrør er måske lige fedtet nok, så der skal i nok op i 2,5" hvis den skal over 300 HK.
Det er også vigtigt hvor godt din IC flower og at der ikke er for mange bøjninger undervejs.
Nu roder jeg jo kun med Honda'er, men på 1,6 VTI og 1,8 Integra laver vi 300-375 HK alt efter setup ved 1 bars ladetryk.
Prøv at lave en logning på ladetryk i forhold til omdrejninger og se om den falder i ladetrykket når den kommer op i omdrejninger.
