Opbygning af maler kabine...
Redaktør: Moderatorer
-
manta cc
- Nyt Medlem
- Geografisk sted: Mors
Opbygning af maler kabine...
Jeg er ved at bygge nyt værksted... På den anden sider af ende vægen har jeg en gammel garage 3.5 gange 7 meter. højde er 3 i værkstedssiden og 5m i midten og 2 meter i enden....
Pt er den støbt gulv som ser meget trivlsom ud og skal selvfølgelig rivet op....
Hvordan bygger jeg det op med udsugning/varme7gulv og loft og alt det der.... sam hvor manget lys amature skal man sætte op.....
Pt er den støbt gulv som ser meget trivlsom ud og skal selvfølgelig rivet op....
Hvordan bygger jeg det op med udsugning/varme7gulv og loft og alt det der.... sam hvor manget lys amature skal man sætte op.....
- syncroGT
- Senior Medlem
- Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland
Re: Opbygning af maler kabine...
manta cc skrev:Jeg er ved at bygge nyt værksted... På den anden sider af ende vægen har jeg en gammel garage 3.5 gange 7 meter. højde er 3 i værkstedssiden og 5m i midten og 2 meter i enden....
Hvorfor vil du bygge en maler kabine?
-
manta cc
- Nyt Medlem
- syncroGT
- Senior Medlem
- Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland
manta cc skrev:Ja jeg vil ha et ordenelig lokale at lakere mine biler i istedet for stå ude i værkstedet og gøre det......
Så derfor vil gerne vide om der nogle der ved hvordan man laver kabinen......
Du skal havde sug i bunden af kabinen.
Og indblæsning i toppen, som der laver overtryk i kabinen.
Og så skal du havde masser af lys, jo mere jo bedre...!
På indblæsnings siden skal du havde det styre så du kan komme op i temperatur, når du har larkeret der inde. ca 80grader skal du op på.
Er sådan en normal kabine er opbygget.
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
hvor proff skal den kabine være ?
Elefant rister lagt på opstøbninger i gulvet så der er plads til vand derunder.
Godt med lys (husk vitavrap udenpå lamperne ellers bliver de hurtigt lukket af maling).
Den bedste løsning er nok at finde nogle lamper med glat (plan) overflade og så sænke dem op i loftet så der ikke kan ligge støv ovenpå i kabinen.
varmen aner jeg ikke lige hvordan man bedst laver..
Elefant rister lagt på opstøbninger i gulvet så der er plads til vand derunder.
Godt med lys (husk vitavrap udenpå lamperne ellers bliver de hurtigt lukket af maling).
Den bedste løsning er nok at finde nogle lamper med glat (plan) overflade og så sænke dem op i loftet så der ikke kan ligge støv ovenpå i kabinen.
varmen aner jeg ikke lige hvordan man bedst laver..
Fri bane fuld hane! 
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
-
manta cc
- Nyt Medlem
Plads har jeg masser af men jeg måtte ikke bygge den hal på 500m2 som jeg planer om for komunen...
Så må jeg bar nøjes med de 600m2 jeg har i forvejen....
Men hvad så må jeg bare lave om i min gammel svine hus i stedet....
Jeg søgt på netten om man kunne finde nogle tegninger af hvordan ventilationen er lavet i en proff kabine. men det er årben bart ikke nogle der her lagt ud.....
Så må jeg bar nøjes med de 600m2 jeg har i forvejen....
Men hvad så må jeg bare lave om i min gammel svine hus i stedet....
Jeg søgt på netten om man kunne finde nogle tegninger af hvordan ventilationen er lavet i en proff kabine. men det er årben bart ikke nogle der her lagt ud.....
-
manta cc
- Nyt Medlem