Har MS II konstant stel på spolen?

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Juel
Senior Medlem
Indlæg: 257
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Har MS II konstant stel på spolen?

#1 Indlæg af Juel »

Hej Alle..

Base info:
MS2 extra 2.01 board v3
Wasted spark på dual coils
Coil wireing:
http://www.extraefi.co.uk/Drawings/PDF_ ... l_Pack.pdf
disse ignition drivers:
http://wiki.diyefi.co.uk/Fairchild_ISL9 ... ion_Driver


Nå nu skulle svinet endeligt startes, alle sensorer ser ud til at spille efter lidt modificering. Men når jeg sætter tændspolerne på ledningsnettet, og tænder for strømmen hugger den 10A sikringen :cry:
Jeg tog så boksen ud og målte på den, og på ben 6 og 36 er der når boksen får power kun ca 7ohm til stel?! skal den stå med konstant kontakt til stel? Troede kun den lagde til stel når den skulle trigge gnist?
Skal selvfølgeligt have målt efter på ledningsnettet, men undrede mig bare over den måling!

Og jeg har bare søgt forummer igennem, men synes ikke jeg kan finde noget info om dette nogle steder :damn:

Nogle der ved noget?
Mvh
Morten
G1 Cab 2,1L 16v m. Megasquirt.
Brugeravatar
Blob
Senior Medlem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Geografisk sted: Randers

#2 Indlæg af Blob »

Mangler der ikke et tændingsmodul?

Du skal have fast plus på din spole, og så skal du have ms til at styre din stel.
Plusén kan evt. blive styre af det samme relæ som du har sat til at styre din benzinpumpe.

Så nej der er ikke nogen fast stel til din spole.
Med mindre der er noget opsætningsproblem i MS.

Jakob
Juel
Senior Medlem
Indlæg: 257
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#3 Indlæg af Juel »

Blob skrev:Mangler der ikke et tændingsmodul?

Du skal have fast plus på din spole, og så skal du have ms til at styre din stel.
Plusén kan evt. blive styre af det samme relæ som du har sat til at styre din benzinpumpe.

Så nej der er ikke nogen fast stel til din spole.
Med mindre der er noget opsætningsproblem i MS.

Jakob


Hehe Nej mangler ikke et tændingsmodul :)
Det er ms der skal styre spolerne direkte.. Jeg må sq have sat noget forkert op i ms'en, eller glemt at fjerne en modstand eller ligende..
For de 2 dioder der viser om spolerne bliver tricket, blinker som de skal..
Og spolerne får konstant 12v ved tænding, kan ikke se det store hokus pokus i at sætte det på samme relæ som benz pumpen, da de jo alligevel ikke ville få stel før tænding.. eller overser jeg noget?

Nå men så bliver det en efterforsknings dag :damn:
Mvh
Morten
G1 Cab 2,1L 16v m. Megasquirt.
Jesper H
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Geografisk sted: Sønderjylland

#4 Indlæg af Jesper H »

Har du husket at sætte "Spark output inverted" til Yes under "Spark settings"?
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"
Juel
Senior Medlem
Indlæg: 257
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#5 Indlæg af Juel »

Jesper H skrev:Har du husket at sætte "Spark output inverted" til Yes under "Spark settings"?

Mener jeg at have gjort, men checker det senere og vender tilbage :)
Mvh
Morten
G1 Cab 2,1L 16v m. Megasquirt.
Juel
Senior Medlem
Indlæg: 257
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#6 Indlæg af Juel »

Tadaaa, fejlen fundet.. fejl 40 :damn:
Jeg må have sovet da jeg samlede den ms, jeg havde glemt at isolere de 2 ISL9V5036P3 IGBT Ignition Drivers :oops:

Nå så må vi se om den kan starte imorgen :rock:
Mvh
Morten
G1 Cab 2,1L 16v m. Megasquirt.
Kaas
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
Kontakt:

#7 Indlæg af Kaas »

ha, en klassisk fejl, den har jeg også lavet før, det var bare til tomgangsstyring istedet. Den virkede fint nok, men da jeg så monterede boksen fast med skruer så fik boksen stel og derved fik tomgangs motoren konstant 12volt samt stel, så den steg helt vildt i tomgang. Så det er vigtig med de isolerings plader.
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
Juel
Senior Medlem
Indlæg: 257
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#8 Indlæg af Juel »

Hehe var bare sikker på at jeg havde isoleret dem, men det må være blevet ved tanken :D Så er det jo klart den har futtet sikringen til tændspolerne :D
Mvh
Morten
G1 Cab 2,1L 16v m. Megasquirt.
Besvar