Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 dec 2024, 00:43

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 31 mar 2009, 08:01 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 257
Hej Alle..

Base info:
MS2 extra 2.01 board v3
Wasted spark på dual coils
Coil wireing:
http://www.extraefi.co.uk/Drawings/PDF_ ... l_Pack.pdf
disse ignition drivers:
http://wiki.diyefi.co.uk/Fairchild_ISL9 ... ion_Driver


Nå nu skulle svinet endeligt startes, alle sensorer ser ud til at spille efter lidt modificering. Men når jeg sætter tændspolerne på ledningsnettet, og tænder for strømmen hugger den 10A sikringen :cry:
Jeg tog så boksen ud og målte på den, og på ben 6 og 36 er der når boksen får power kun ca 7ohm til stel?! skal den stå med konstant kontakt til stel? Troede kun den lagde til stel når den skulle trigge gnist?
Skal selvfølgeligt have målt efter på ledningsnettet, men undrede mig bare over den måling!

Og jeg har bare søgt forummer igennem, men synes ikke jeg kan finde noget info om dette nogle steder :damn:

Nogle der ved noget?

_________________
Mvh
Morten
G1 Cab 2,1L 16v m. Megasquirt.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 mar 2009, 10:25 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
Mangler der ikke et tændingsmodul?

Du skal have fast plus på din spole, og så skal du have ms til at styre din stel.
Plusén kan evt. blive styre af det samme relæ som du har sat til at styre din benzinpumpe.

Så nej der er ikke nogen fast stel til din spole.
Med mindre der er noget opsætningsproblem i MS.

Jakob


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 mar 2009, 10:38 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 257
Blob skrev:
Mangler der ikke et tændingsmodul?

Du skal have fast plus på din spole, og så skal du have ms til at styre din stel.
Plusén kan evt. blive styre af det samme relæ som du har sat til at styre din benzinpumpe.

Så nej der er ikke nogen fast stel til din spole.
Med mindre der er noget opsætningsproblem i MS.

Jakob


Hehe Nej mangler ikke et tændingsmodul :)
Det er ms der skal styre spolerne direkte.. Jeg må sq have sat noget forkert op i ms'en, eller glemt at fjerne en modstand eller ligende..
For de 2 dioder der viser om spolerne bliver tricket, blinker som de skal..
Og spolerne får konstant 12v ved tænding, kan ikke se det store hokus pokus i at sætte det på samme relæ som benz pumpen, da de jo alligevel ikke ville få stel før tænding.. eller overser jeg noget?

Nå men så bliver det en efterforsknings dag :damn:

_________________
Mvh
Morten
G1 Cab 2,1L 16v m. Megasquirt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 mar 2009, 11:31 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
Har du husket at sætte "Spark output inverted" til Yes under "Spark settings"?

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 mar 2009, 11:55 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 257
Jesper H skrev:
Har du husket at sætte "Spark output inverted" til Yes under "Spark settings"?

Mener jeg at have gjort, men checker det senere og vender tilbage :)

_________________
Mvh
Morten
G1 Cab 2,1L 16v m. Megasquirt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 mar 2009, 17:46 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 257
Tadaaa, fejlen fundet.. fejl 40 :damn:
Jeg må have sovet da jeg samlede den ms, jeg havde glemt at isolere de 2 ISL9V5036P3 IGBT Ignition Drivers :oops:

Nå så må vi se om den kan starte imorgen :rock:

_________________
Mvh
Morten
G1 Cab 2,1L 16v m. Megasquirt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 apr 2009, 04:50 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
ha, en klassisk fejl, den har jeg også lavet før, det var bare til tomgangsstyring istedet. Den virkede fint nok, men da jeg så monterede boksen fast med skruer så fik boksen stel og derved fik tomgangs motoren konstant 12volt samt stel, så den steg helt vildt i tomgang. Så det er vigtig med de isolerings plader.

_________________
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 apr 2009, 06:33 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 257
Hehe var bare sikker på at jeg havde isoleret dem, men det må være blevet ved tanken :D Så er det jo klart den har futtet sikringen til tændspolerne :D

_________________
Mvh
Morten
G1 Cab 2,1L 16v m. Megasquirt.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team