Luftfilter

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
kepsus
Medlem
Indlæg: 188
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Luftfilter

#1 Indlæg af kepsus »

Hejsa
Jeg skal ud og ha nyt luftfilter, og har kigget på div sider, men syntes ikke de er ret gode til at opgive hvor mangebhp de kan flowe. Kender i nogen side hvor der er sammenligning/test af det.
Det skal være et åben filter med 4" tilslutning
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: Luftfilter

#2 Indlæg af HenrikGM »

kepsus skrev:Hejsa
Jeg skal ud og ha nyt luftfilter, og har kigget på div sider, men syntes ikke de er ret gode til at opgive hvor mangebhp de kan flowe. Kender i nogen side hvor der er sammenligning/test af det.
Det skal være et åben filter med 4" tilslutning


Skægt emne.

Det der skal til det er flow målt i CFM ved forskellige vacuum.

Problemet er at der ikke rigtigt er nogen det opgiver det. I bedste fald siger de bare "op til 1000hk", uden at opgive flow+trykfald.

4" tilslutning. Lad os høre mere om projektet?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
kepsus
Medlem
Indlæg: 188
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#3 Indlæg af kepsus »

Ja men det er mit fiat coupe 16v Turbo integrale som er under ombygning..

http://i66.photobucket.com/albums/h279/kepsus/HPIM3343.jpg
kobling
http://i66.photobucket.com/albums/h279/kepsus/HPIM3344.jpg
Plejlstang
http://i66.photobucket.com/albums/h279/kepsus/HPIM3345.jpg
stempler

tjaa og så er listen jo ellers lang, lige skiftet indsugnings manifold, og flowet topstykket på den.
Ændring af knaster
Gt3582 Lader (Derfor 4" :-)
racelogic traction control.

Men jeg må hellere skrive alle tingene lidt mere præcis under projekter på et tidspunkt.
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#4 Indlæg af Ravnen »

kepsus skrev:Ja men det er mit fiat coupe 16v Turbo integrale som er under ombygning..

http://i66.photobucket.com/albums/h279/kepsus/HPIM3343.jpg
kobling
http://i66.photobucket.com/albums/h279/kepsus/HPIM3344.jpg
Plejlstang
http://i66.photobucket.com/albums/h279/kepsus/HPIM3345.jpg
stempler

tjaa og så er listen jo ellers lang, lige skiftet indsugnings manifold, og flowet topstykket på den.
Ændring af knaster
Gt3582 Lader (Derfor 4" :-)
racelogic traction control.

Men jeg må hellere skrive alle tingene lidt mere præcis under projekter på et tidspunkt.


Hvad med forrør?
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#5 Indlæg af lqs »

http://autospeed.com/cms/search/index.h ... t&x=22&y=6 et sted på denne side gemmer der sig en test! men placeringen af filter har også rigtig meget at sige. rengøringen (af filter) eller mangel på samme er endda mere vigtigt.
MVH søren
kepsus
Medlem
Indlæg: 188
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#6 Indlæg af kepsus »

haha ja ja og her er forrør som Ravnen har lavet .-D

http://i66.photobucket.com/albums/h279/kepsus/HPIM3346.jpg
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#7 Indlæg af mh »

Lortespadserbus at skrue manifold på... :damn:
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#8 Indlæg af grydesvamp »

Vi prøvede for sjov at fjerne luftfilteret helt på en af gutternes golf 2.

Fra turboen gik der en 45graders 4" bøjning og ud i ca en halv meter 4" rør hvorpå luftfilter var monteret. filteret var et hks 4" (paddehatte filter med tragt)

uden luftfilter viste den ca 480hk.

med luftfilter uden skum 515hk ca.! sådan set bare en tragt!


Kan ikke huske effekten med skum, mener den var lidt lavere men ikke betydeligt.
Fri bane fuld hane! :-)
dinmor
Medlem
Indlæg: 214
Tilmeldt: 08 okt 2008, 15:54

#9 Indlæg af dinmor »

Der er tilbud ude ved hr. hansen med simota filtere. De er så billige man bare smider dem ud i stedet for at rense :rock:
Brugeravatar
tonnilerche
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 15 aug 2006, 10:10

#10 Indlæg af tonnilerche »

dinmor skrev:Der er tilbud ude ved hr. hansen med simota filtere. De er så billige man bare smider dem ud i stedet for at rense :rock:



Til gengæld filtrerer de ikke ordentligt, da det ikke er lavet ordentligt ude i enden ved chrom-ringen rundt. Der er hul ind.
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S
Besvar