Biturbo info søges
Redaktør: Moderatorer
-
amby
- Junior Medlem
- Indlæg: 80
- Tilmeldt: 11 feb 2004, 10:31
Biturbo info søges
Hejsa...
Skal sidde på Mondeo med Duratec RS motor...
Har vedhæftet et billede over hvordan jeg havde tænkt mig at lave det... er der nogle indvendinger til det.. ? eller er der evt nogle der har nogle gode links til andre der har lavet det.. ?
Virker det med Mht:
RPM på lille turbo
Tryk på "tryksiden" mht gasflow til den lille turbo, at trykket/luften vil gå baglæns i den lille turbo..
trykforske på gassiden / flow
På forhånd tak
Amby
Skal sidde på Mondeo med Duratec RS motor...
Har vedhæftet et billede over hvordan jeg havde tænkt mig at lave det... er der nogle indvendinger til det.. ? eller er der evt nogle der har nogle gode links til andre der har lavet det.. ?
Virker det med Mht:
RPM på lille turbo
Tryk på "tryksiden" mht gasflow til den lille turbo, at trykket/luften vil gå baglæns i den lille turbo..
trykforske på gassiden / flow
På forhånd tak
Amby
- Vedhæftede filer
-
- Turbo.jpg (24.1 KiB) Vist 6286 gange
MVH Anders Amby
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
Ligner mere et forsøg på at kvæle motoren...
Hvis begge spjæld åbner og lukker samtide dør motor i hvertfald. Der skal være flow igennem på udstødnings siden og lukket efter kompressoren på den store turbo. Når der så er tryk skal WG åbnes og lille turbo spooler op. Lukker du spjældet på udstødnings siden fjerner du flowet fra stor turbo, og stor turbo holder op med at lave tryk. WG lukkes og motor dør...
Kort sagt, det er ikke sådan lige at lave et 2 trins turbo sæt op med 2 turbo'er...
Hvis du endelig for styret udstødnings siden, så skal du også styre tryk siden. For laver den lille turbo ik noget, bliver den blæst baglæns af trykket fra den store turbo. Og dit tryk forsvinder ud igennem den lille turbo.
I min verden er det ik noget der er værd at kaste sig ud i...
Hvis begge spjæld åbner og lukker samtide dør motor i hvertfald. Der skal være flow igennem på udstødnings siden og lukket efter kompressoren på den store turbo. Når der så er tryk skal WG åbnes og lille turbo spooler op. Lukker du spjældet på udstødnings siden fjerner du flowet fra stor turbo, og stor turbo holder op med at lave tryk. WG lukkes og motor dør...
Kort sagt, det er ikke sådan lige at lave et 2 trins turbo sæt op med 2 turbo'er...
Hvis du endelig for styret udstødnings siden, så skal du også styre tryk siden. For laver den lille turbo ik noget, bliver den blæst baglæns af trykket fra den store turbo. Og dit tryk forsvinder ud igennem den lille turbo.
I min verden er det ik noget der er værd at kaste sig ud i...
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
-
Zorak
- Senior Medlem
- Indlæg: 406
- Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
- Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Fedt projekt at kaste sig ud i, men er det overhovedet muligt at få kastet 2 turboer ned i det motorrum? Har lavet på et par stykker efterhånden og synes der er seriøs dårlig plads til noget som helst... men hjælper måske hvis man får fjernet katten oppe i motorrummet?
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
- JerrilD
- Mester Medlem
- Indlæg: 1354
- Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
- Geografisk sted: Fredericia C
De har da proppet biturbo på sådan en focus her: http://vmax.dk/page/426
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
-
Zorak
- Senior Medlem
- Indlæg: 406
- Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
- Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
JerrilD skrev:De har da proppet biturbo på sådan en focus her: http://vmax.dk/page/426
Ja på en 4 cylinderet rækkemotor, ikke en v6 motor.. Men lad os nu se hvad han finder på..
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
-
-ae86-
- Junior Medlem
- Indlæg: 81
- Tilmeldt: 17 feb 2007, 12:50
- Kontakt:
-
-ae86-
- Junior Medlem
- Indlæg: 81
- Tilmeldt: 17 feb 2007, 12:50
- Kontakt:
-
Zorak
- Senior Medlem
- Indlæg: 406
- Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
- Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
-ae86- skrev:Hvor står der at det er en V6'er det skal bygges på ?
Det er en Duratec RS Motor, det er en 2liters række 4 så vidt jeg er indforstået med...
Der da ikke nogen af mondeo som er en RS motor? Det plejer da kun at være V6'eren som hedder duratech og så hedder de 4 benede normalt zetec op til de nyere mondeo'er.. Det så en Focus RS motor der snakkes om?
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
-
-ae86-
- Junior Medlem
- Indlæg: 81
- Tilmeldt: 17 feb 2007, 12:50
- Kontakt: