Hey,
Har lige et hurtigt lille spørgsmål omkring rør...
Er der nogle gyldne regle for diameter og længde på rørføringen???
Ved jo at en udstødnings og en indsunings manifold skal have en meget præcis længde og diameter.
Men hva med ned til intercooleren og op til indsugning??? Det skal jo nok ikke bare være så stor som muligt, Og skal rørnde helst være lige lange, og hvis det er lige meget er det så bedst at have det korteste rør før eller efter IC???
Har lagt mærke til at på flere modene diesel biler er røret fra turbo'en mindre end den der går op til indsugningen
Nu er min motor jo ikke så stor (0,6L) og laver ca 70hk og 80Nm på den, Turboen er lidt til den store side, men så laver den jo ikke så meget modtryk.
Er der noge der kan give et finger peg om diameter på min rørføring, det er lavet i 2" rør, og har fået at vide at det nok er lidt forstort.
Rørføring mellem turbo, ic og indsugning???
Redaktør: Moderatorer
- Lars E
- Mester Medlem
- Indlæg: 603
- Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
- Geografisk sted: 7160 Aale city
Rørføring mellem turbo, ic og indsugning???
Hilsen Lars E
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
- Lars E
- Mester Medlem
- Indlæg: 603
- Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
- Geografisk sted: 7160 Aale city
Syntes da også at det ser fornuftig ud,
Kan ikke huske hvor det var jeg fik det at vide, de var for store. og det ville gøre at mit lade tryk kom senere.
Det skal lige siges at der kan mærkes en lille forskeld, men det er ikke at det kommer senere, men at det kommer lidt blødere og ikke så pluselig.
Har 0,1-0,2bar, fra lidt under 2000 omdr. Fra ca 4000-4200omdr. starter lade trykket og er nået max ved ca 5000 omdr.
50% ladetryk kommer nok 100-200 omdr. senere efter montering af intercolleren
Kan ikke huske hvor det var jeg fik det at vide, de var for store. og det ville gøre at mit lade tryk kom senere.
Det skal lige siges at der kan mærkes en lille forskeld, men det er ikke at det kommer senere, men at det kommer lidt blødere og ikke så pluselig.
Har 0,1-0,2bar, fra lidt under 2000 omdr. Fra ca 4000-4200omdr. starter lade trykket og er nået max ved ca 5000 omdr.
50% ladetryk kommer nok 100-200 omdr. senere efter montering af intercolleren
Hilsen Lars E
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk