Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 feb 2025, 16:53

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 jan 2009, 14:26 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Hey,
Har lige et hurtigt lille spørgsmål omkring rør...

Er der nogle gyldne regle for diameter og længde på rørføringen???
Ved jo at en udstødnings og en indsunings manifold skal have en meget præcis længde og diameter.
Men hva med ned til intercooleren og op til indsugning??? Det skal jo nok ikke bare være så stor som muligt, Og skal rørnde helst være lige lange, og hvis det er lige meget er det så bedst at have det korteste rør før eller efter IC???

Har lagt mærke til at på flere modene diesel biler er røret fra turbo'en mindre end den der går op til indsugningen

Nu er min motor jo ikke så stor (0,6L) og laver ca 70hk og 80Nm på den, Turboen er lidt til den store side, men så laver den jo ikke så meget modtryk.
Er der noge der kan give et finger peg om diameter på min rørføring, det er lavet i 2" rør, og har fået at vide at det nok er lidt forstort.


_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2009, 15:37 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
2"nok lidt for stort... til hvad? hvad er det rådgiverne mener problemet skulle være? ja det kunne sikkert sagtens være tæt på en tomme mindre, men har meget svært ved at se problemet ved de 2". MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2009, 16:58 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Nogle har jo den mening at for stor IC og rørføring giver senere ladetryk, har dog aldrig set nogen mærkbar forandring ved skift til stører IC og ladetryksrør.

Kan heller ikke se noget problem i 2" rørføring..

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2009, 17:28 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Heller ikk mig, er gået fra 1½ " til 2½" + større IC , har ikke mærket nogen forandring mht tøven :)

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2009, 14:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Syntes da også at det ser fornuftig ud,

Kan ikke huske hvor det var jeg fik det at vide, de var for store. og det ville gøre at mit lade tryk kom senere.

Det skal lige siges at der kan mærkes en lille forskeld, men det er ikke at det kommer senere, men at det kommer lidt blødere og ikke så pluselig.

Har 0,1-0,2bar, fra lidt under 2000 omdr. Fra ca 4000-4200omdr. starter lade trykket og er nået max ved ca 5000 omdr.

50% ladetryk kommer nok 100-200 omdr. senere efter montering af intercolleren

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team