Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...
Redaktør: Moderatorer
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354 Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C
#1
Indlæg
af JerrilD » 06 dec 2008, 00:43
Er der nogen der ved om en G40 motor kan holde til at montere en turbo istedet for g-lader?
Hvad skal der til for at det vil spille sammen??
Min kammerater overvejer at lave sådan en motor... Og så skal ha selvfølgelig ha noget hjælp
hehe
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664 Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
#2
Indlæg
af Runesm » 06 dec 2008, 12:07
JerrilD skrev: Er der nogen der ved om en G40 motor kan holde til at montere en turbo istedet for g-lader?
Hvad skal der til for at det vil spille sammen??
Min kammerater overvejer at lave sådan en motor... Og så skal ha selvfølgelig ha noget hjælp
hehe
Mig bekendt er det bolt-on, større dyser (Folk kan godt li' at bruge G60 dyserne) og chip, det er jo en motor designet til tryk i forvejen, og en hurtig søgning på bilgalleri afslører en del g40 turbo'er.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354 Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C
#3
Indlæg
af JerrilD » 06 dec 2008, 14:44
hvilken turbo kan anbefales?
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664 Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
#4
Indlæg
af Runesm » 06 dec 2008, 18:50
JerrilD skrev: hvilken turbo kan anbefales?
Et bud vil være t2 eller t25. Nok helst t25'eren, eller andre fabrikater i den størrelse.
Selv kører jeg en eller anden KKK lader på min polo fra en Iveco Turbo Daily 2.8 diesel
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354 Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C
#5
Indlæg
af JerrilD » 06 dec 2008, 19:29
Skal man ikke ha fat i en manifold til den turbo kom jeg lige til at tænke på??
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664 Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
#6
Indlæg
af Runesm » 06 dec 2008, 19:51
JerrilD skrev: Skal man ikke ha fat i en manifold til den turbo kom jeg lige til at tænke på??
Jo
Eller man kan lave en selv.
Dertil også olie til turboen, og olie fra turboen, dvs der skal svejses en studs i bundkaret
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354 Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C
#8
Indlæg
af JerrilD » 07 dec 2008, 16:56
Hvad regner du med at skal ha for manifolden?
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354 Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C
#9
Indlæg
af JerrilD » 08 dec 2008, 23:59
Nogen som ved ca hvad man kan hive ud af sådan en maskine af hk/nm ? Sådan cirkus... Skulle gerne være til at holde ud at køre i.
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Henrik D.S.
Junior Medlem
Indlæg: 59 Tilmeldt: 15 sep 2003, 17:20
Geografisk sted: Fyn
Kontakt:
#10
Indlæg
af Henrik D.S. » 16 dec 2008, 20:48
Tja vi fik da en 1,1 til og holde til 215hk.
std. indmad
Der var bearbejdet topstykke og lavet justerbart takthjul. Med en GT2056.
235nm 5600omdr og 215hk ved 6800mdr. ca. 1,5bar tryk. Fuck det er en sjov "kone" bil
Men desværre kun 4trins gearkasse og ingen spær
Mvh Henrik