G40 motor med Turbo??

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

G40 motor med Turbo??

#1 Indlæg af JerrilD »

Er der nogen der ved om en G40 motor kan holde til at montere en turbo istedet for g-lader?

Hvad skal der til for at det vil spille sammen??

Min kammerater overvejer at lave sådan en motor... Og så skal ha selvfølgelig ha noget hjælp ;) hehe
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

Re: G40 motor med Turbo??

#2 Indlæg af Runesm »

JerrilD skrev:Er der nogen der ved om en G40 motor kan holde til at montere en turbo istedet for g-lader?

Hvad skal der til for at det vil spille sammen??

Min kammerater overvejer at lave sådan en motor... Og så skal ha selvfølgelig ha noget hjælp ;) hehe


Mig bekendt er det bolt-on, større dyser (Folk kan godt li' at bruge G60 dyserne) og chip, det er jo en motor designet til tryk i forvejen, og en hurtig søgning på bilgalleri afslører en del g40 turbo'er.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#3 Indlæg af JerrilD »

hvilken turbo kan anbefales?
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#4 Indlæg af Runesm »

JerrilD skrev:hvilken turbo kan anbefales?


Et bud vil være t2 eller t25. Nok helst t25'eren, eller andre fabrikater i den størrelse.

Selv kører jeg en eller anden KKK lader på min polo fra en Iveco Turbo Daily 2.8 diesel :)
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#5 Indlæg af JerrilD »

Skal man ikke ha fat i en manifold til den turbo kom jeg lige til at tænke på?? ;)
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#6 Indlæg af Runesm »

JerrilD skrev:Skal man ikke ha fat i en manifold til den turbo kom jeg lige til at tænke på?? ;)


Jo ;) Eller man kan lave en selv.
Billede

Dertil også olie til turboen, og olie fra turboen, dvs der skal svejses en studs i bundkaret :)
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

#7 Indlæg af Lars PH »

Hva vil du give for en manifold den er godt nok hjemme lavet og har også bundkar med olie retur studs http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=17281
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#8 Indlæg af JerrilD »

Lars PH skrev:Hva vil du give for en manifold den er godt nok hjemme lavet og har også bundkar med olie retur studs http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=17281


Hvad regner du med at skal ha for manifolden?
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#9 Indlæg af JerrilD »

Nogen som ved ca hvad man kan hive ud af sådan en maskine af hk/nm ? Sådan cirkus... Skulle gerne være til at holde ud at køre i.
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Henrik D.S.
Junior Medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 15 sep 2003, 17:20
Geografisk sted: Fyn
Kontakt:

#10 Indlæg af Henrik D.S. »

Tja vi fik da en 1,1 til og holde til 215hk. :twisted: std. indmad :!: Der var bearbejdet topstykke og lavet justerbart takthjul. Med en GT2056.
235nm 5600omdr og 215hk ved 6800mdr. ca. 1,5bar tryk. Fuck det er en sjov "kone" bil :lol: Men desværre kun 4trins gearkasse og ingen spær :cry:

Mvh Henrik
Besvar