bmw e34 535 i fra 1990

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
bjarkeherning
Medlem
Indlæg: 186
Tilmeldt: 24 dec 2005, 03:19
Geografisk sted: kolding

bmw e34 535 i fra 1990

#1 Indlæg af bjarkeherning »

hejsa
den er helt standart

tænkte på ville gerne have omkring de 250 hk i den
nogen der har en god ide til hvordan jeg får det
ingen turbo til mig
skal være NA
vil have turbo
kan du hjælpe ?
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

..

#2 Indlæg af BANDIT »

smid en M5 motor i.

Tar jeg meget fejl eller er det ikke stort set samme motor som den du har i nu, evt smide en komplet M5 Top overpå med indsugning & udstødnings manifolder og sprøjt :reading:
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Brugeravatar
HSJ
Medlem
Indlæg: 130
Tilmeldt: 02 jun 2006, 18:21
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

#3 Indlæg af HSJ »

Køb en Alpina B10 motor fra en E34 hos en evt. tysk ophugger (husk Styreboks) = 254HK :P
larslaursen
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 18 nov 2007, 19:12

#4 Indlæg af larslaursen »

En 535 er en V8.

E34 M5 er rækkesekser på enten 3,5 liter eller 3,8. Jeg har en 3,5 holdende til salg hvis det var noget? :) Er på bilbasen.
Så er der 315 lovlige og meget stabile heste i folden.

Mvh
Lars
Bravo HGT 20vt 6 speed
331 HK 405 NM
Brembo, Forge, Walbro, Bosch, Garrett etc.
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#5 Indlæg af Ravnen »

larslaursen skrev:En 535 er en V8.

E34 M5 er rækkesekser på enten 3,5 liter eller 3,8. Jeg har en 3,5 holdende til salg hvis det var noget? :) Er på bilbasen.
Så er der 315 lovlige og meget stabile heste i folden.

Mvh
Lars


Den skal du vist længere ud på landet med...

E34 535 har 6 cyl., du skal op i 540 før det bliver en 8 cyl.
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Decolour
Indlæg: 8
Tilmeldt: 08 nov 2007, 12:19

#6 Indlæg af Decolour »

det er så vist heller ikke helt rigtigt, man kan da få en 530 som også er en 8 cylindret hvis jeg husker rigtigt.

- Kim
Brugeravatar
kolermanden
Senior Medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 17 jul 2007, 13:57
Geografisk sted: Jylland (Fiskebyen)
Kontakt:

#7 Indlæg af kolermanden »

Decolour skrev:det er så vist heller ikke helt rigtigt, man kan da få en 530 som også er en 8 cylindret hvis jeg husker rigtigt.

- Kim



Rigtig !!!


hør selv darth

http://www.youtube.com/watch?v=FLB1-jkCqgs
>Goril< en, Gorilla i menneskeskikkelse, som ikke har fornemmelse for finesse.
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#8 Indlæg af Ravnen »

Decolour skrev:det er så vist heller ikke helt rigtigt, man kan da få en 530 som også er en 8 cylindret hvis jeg husker rigtigt.

- Kim


Korrekt men det gør stadig ikke 535 til en V8, men jo 530 blev lavet som både V8 og V6...
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
JDJ
Medlem
Indlæg: 234
Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Geografisk sted: Brædstrup
Kontakt:

#9 Indlæg af JDJ »

Ravnen skrev:
Korrekt men det gør stadig ikke 535 til en V8, men jo 530 blev lavet som både V8 og V6...


R6 :mrgreen:

Men hvorfor ikke noget tryk? Det virker altså godt på sådan en gammel bmw, og hvis du ikke vil have mere end 250-260 hk så kan det jo laves for ret små penge.

Hvis du vil lave 250 hk i sådan en der på konv. vis så kommer det i hvertfald til at koste en hel del mere.
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#10 Indlæg af Ravnen »

JDJ skrev:
Ravnen skrev:
Korrekt men det gør stadig ikke 535 til en V8, men jo 530 blev lavet som både V8 og V6...


R6 :mrgreen:

Men hvorfor ikke noget tryk? Det virker altså godt på sådan en gammel bmw, og hvis du ikke vil have mere end 250-260 hk så kan det jo laves for ret små penge.

Hvis du vil lave 250 hk i sådan en der på konv. vis så kommer det i hvertfald til at koste en hel del mere.


R6 selfølgelig...

Men som Bandit siger M5 er vejen frem, hvis det ikke skal være turbo...

Eller hvad med V12?
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Besvar