Hej alle,
Jeg er stadig lidt ny her og ny til MS så tag lidt godt imod.
Jeg går og prøver at få en Sierra 2.0 DOHC med kompressor til at køre og i den forbindelse er jeg løbet ind i nogen problemer med tomgangen på den.
Min tomgangsregulator er fra en Opel vectra 2.0 C20Ne, og problemet er at den kører somom den kun skyder på 3 cylendere.
Samtidigt har jeg ingen kontrol over tomgangen fra MS, lige meget hvad jeg sætter den til er der ingen forandring at mærke.
Jeg har derfor 2 spørgsmål.
1: Hvad i alverden kan der være galt hvis vi tager udgangspunkt i at alt det mekaniske er i orden - fordi den del er der styr på?
2: kan jeg helt undvære tomgangsregulatoren, og styre tomgangen evt på anden vis (ligesom man ville gøre på spjældhuse) - og i givet fald hvordan gør jeg det?
På forhånd tak!
Tomgang og MS
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
1: skrot tomgangsmotoren til at begynde med.
2: Få motoren til at gå tomgang med en simpel spjældstopskrue, eller lign. luftomløb.
3: Hvis den vil gå pænt varm og kold, så bliv fra tomgangsmotoren indtil du har tjeck på MS. Motoren skal kunne køre uden tomgangsmotor.
4: KISS. KeepItSimpleStupid. Godt princip. Tilføj ikke noget du ikke SKAL bruge før du har hold i nødvendige funktioner.
5: Du kan altid gå agurk i mærkelige features bagefter.
2: Få motoren til at gå tomgang med en simpel spjældstopskrue, eller lign. luftomløb.
3: Hvis den vil gå pænt varm og kold, så bliv fra tomgangsmotoren indtil du har tjeck på MS. Motoren skal kunne køre uden tomgangsmotor.
4: KISS. KeepItSimpleStupid. Godt princip. Tilføj ikke noget du ikke SKAL bruge før du har hold i nødvendige funktioner.
5: Du kan altid gå agurk i mærkelige features bagefter.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
Nu jeg heller ikke en fandens haj til det, MEN.
Er det de samme 3 cylinder den hele tiden køre på? Eller er der bare udsættere på alle cylindere?
Uanset hvad, tyder det på det har sammenhæng med tænding... Men er slet ikke sikker...
Er det de samme 3 cylinder den hele tiden køre på? Eller er der bare udsættere på alle cylindere?
Uanset hvad, tyder det på det har sammenhæng med tænding... Men er slet ikke sikker...
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
-
Peterplys
- Nyt Medlem
- Indlæg: 17
- Tilmeldt: 29 apr 2007, 20:20
klyfax skrev:Nu jeg heller ikke en fandens haj til det, MEN.
Er det de samme 3 cylinder den hele tiden køre på? Eller er der bare udsættere på alle cylindere?
Uanset hvad, tyder det på det har sammenhæng med tænding... Men er slet ikke sikker...
Hej med dig,
Tak for hurtigt svar. Jeg ved ikke OM det er fordi den kører på 3 cyl eller om det bare lyder sådan.
Så snart jeg giver bare lidt gas så kører den fint iøvrigt.
I givet fald - hvis det er tænding - så går jeg ud fra jeg selv må finde ud af om jeg skal stille den frem eller tilbage?