Går og planlægger tryk på min 2001 V6 Cougar, den er standard nu, men større spjældhus, bedre indsugning plus større dyser kommer næste uge. Med chip og ny udstødningsmanifold skulle jeg ramme 200hk (mod std 170).... Da det ikke helt er nok overvejer jeg en kompressorløsning ala www.3lduratec.com problemet er bare at med told og moms løber det op i næsten 30.000, som er lidt i overkanten bare i dele. Det kit som jeg linker til bruger en Vortech V9 F-trim kompressor, og spørgsmålet går på om nogle har alternative kompressorer som kunne fungere?
Rotrex virker ikke da kører baglens, og der er ikke plads til root/screw kompressorer... altså skal det være en centrifugal... nogle forslag?
var der ikke noget med at en bruger (vistnok brianhkd eller hdk eller noget) herinde der monterede en kompressor med noget der gjorde den løb den rigtige vej rundt ?? mener det var på en honda integra ??
har aldrig selv set hvordan det var gjort men han kunne måske komme med guldkornet
Hmm... Altså ham der har lavet kittet sagde han havde kigget på rotrex med at de ikke kunne bruges... men skal da ikke kunne sige om der er en som har fundet en løsning... hvis du er derude så sig endelig til!
Jeg ville da fange nogen af dem der kører med kompressor på deres vr6'er, da de har samme problem.. Jeg mener faktisk at nogen af dem kører med dobbeltsidet ribrem.. Og så lader kompressoren køre oven på remmen...
Du kan godt bruge Rotrex, men den skal monteres nede "under" motoren bagvendt og ved siden af gearkassen, drevet af en lang aksel, prøv at kontakte den kolde, jeg ved at de rodede med den løsning for en del år siden...
corvus terrae terror...
_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Ravnen skrev:Du kan godt bruge Rotrex, men den skal monteres nede "under" motoren bagvendt og ved siden af gearkassen, drevet af en lang aksel, prøv at kontakte den kolde, jeg ved at de rodede med den løsning for en del år siden...
hvaa du ravn.. hvad med en turbo monteret ved bagpotten på sådan en cougar? eller et andet sted. kan det klares. er so set på de større amerikanere.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Ravnen skrev:Du kan godt bruge Rotrex, men den skal monteres nede "under" motoren bagvendt og ved siden af gearkassen, drevet af en lang aksel, prøv at kontakte den kolde, jeg ved at de rodede med den løsning for en del år siden...
hvaa du ravn.. hvad med en turbo monteret ved bagpotten på sådan en cougar? eller et andet sted. kan det klares. er so set på de større amerikanere.
Ravnen skrev:Du kan godt bruge Rotrex, men den skal monteres nede "under" motoren bagvendt og ved siden af gearkassen, drevet af en lang aksel, prøv at kontakte den kolde, jeg ved at de rodede med den løsning for en del år siden...
hvaa du ravn.. hvad med en turbo monteret ved bagpotten på sådan en cougar? eller et andet sted. kan det klares. er so set på de større amerikanere.
Turbo kan godt lade jeg gøre, nautilus performance laver kits med T28 og T3/T4... men jeg går nu efter en kompressor...
Hmm... en lang aksel er nok ikke at fortrække, jeg ved at de tidlige vortech kit havde holdbarhedsproblem der første blev løst ved at "pakke" akslen ind i et pindrive...