Kompressor til Duratec V6...

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Xemplarcougar

Kompressor til Duratec V6...

#1 Indlæg af Xemplarcougar »

Hej der...

Går og planlægger tryk på min 2001 V6 Cougar, den er standard nu, men større spjældhus, bedre indsugning plus større dyser kommer næste uge. Med chip og ny udstødningsmanifold skulle jeg ramme 200hk (mod std 170).... Da det ikke helt er nok overvejer jeg en kompressorløsning ala www.3lduratec.com problemet er bare at med told og moms løber det op i næsten 30.000, som er lidt i overkanten bare i dele. Det kit som jeg linker til bruger en Vortech V9 F-trim kompressor, og spørgsmålet går på om nogle har alternative kompressorer som kunne fungere?

Rotrex virker ikke da kører baglens, og der er ikke plads til root/screw kompressorer... altså skal det være en centrifugal... nogle forslag? :)
Lars PH
Mester Medlem

#2 Indlæg af Lars PH »

det er ikke muligt at vende kompressoren så den løber den rigtige vej eller sætte en ribbe rem med ribber på begge sider
Brugeravatar
luske
Mester Medlem

#3 Indlæg af luske »

var der ikke noget med at en bruger (vistnok brianhkd eller hdk eller noget) herinde der monterede en kompressor med noget der gjorde den løb den rigtige vej rundt ?? mener det var på en honda integra ??

har aldrig selv set hvordan det var gjort men han kunne måske komme med guldkornet

MVH Luske
Xemplarcougar

#4 Indlæg af Xemplarcougar »

Hmm... Altså ham der har lavet kittet sagde han havde kigget på rotrex med at de ikke kunne bruges... men skal da ikke kunne sige om der er en som har fundet en løsning... hvis du er derude så sig endelig til! :)
LionTamer
Senior Medlem
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)

#5 Indlæg af LionTamer »

Jeg ville da fange nogen af dem der kører med kompressor på deres vr6'er, da de har samme problem.. Jeg mener faktisk at nogen af dem kører med dobbeltsidet ribrem.. Og så lader kompressoren køre oven på remmen...
Brugeravatar
Shelby 500
Senior Medlem
Geografisk sted: kbh

#6 Indlæg af Shelby 500 »

prøv at ringe til ccr-tuning i roskilde, de har en del erfaring med kompressor/vw 8)
RS-
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#7 Indlæg af Ravnen »

Du kan godt bruge Rotrex, men den skal monteres nede "under" motoren bagvendt og ved siden af gearkassen, drevet af en lang aksel, prøv at kontakte den kolde, jeg ved at de rodede med den løsning for en del år siden...
corvus terrae terror...

Billede

Geografisk sted: i midten af midtjylland

#8 Indlæg af møffe »

Ravnen skrev:Du kan godt bruge Rotrex, men den skal monteres nede "under" motoren bagvendt og ved siden af gearkassen, drevet af en lang aksel, prøv at kontakte den kolde, jeg ved at de rodede med den løsning for en del år siden...

hvaa du ravn.. hvad med en turbo monteret ved bagpotten på sådan en cougar? eller et andet sted. kan det klares. er so set på de større amerikanere.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Brugeravatar
needspeed
Mester Medlem
Geografisk sted: Ribe

#9 Indlæg af needspeed »

møffe skrev:
Ravnen skrev:Du kan godt bruge Rotrex, men den skal monteres nede "under" motoren bagvendt og ved siden af gearkassen, drevet af en lang aksel, prøv at kontakte den kolde, jeg ved at de rodede med den løsning for en del år siden...

hvaa du ravn.. hvad med en turbo monteret ved bagpotten på sådan en cougar? eller et andet sted. kan det klares. er so set på de større amerikanere.

Lidt ligesom her http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=126371
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
Xemplarcougar

#10 Indlæg af Xemplarcougar »

møffe skrev:

Turbo kan godt lade jeg gøre, nautilus performance laver kits med T28 og T3/T4... :) men jeg går nu efter en kompressor...

Hmm... en lang aksel er nok ikke at fortrække, jeg ved at de tidlige vortech kit havde holdbarhedsproblem der første blev løst ved at "pakke" akslen ind i et pindrive...

Du er da også alle steder Møffe!!!! :wink:
Besvar