Turbovalg til 2.0l 16v motor, mål = 300hk

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

Turbovalg til 2.0l 16v motor, mål = 300hk

#1 Indlæg af Saab-Daniel »

Hej guys...
Skal lave et lille projekt på en 2.0Turbo 16v saab-motor.
Målet er 300hk, lidt over eller under er acceptabelt.

Krav til turbo er:
Garret Kugleleje-turbo (grundet spool-up tid)
T25-flange grundet manifold
Intern wastegate

300hk er et forholdsvist beskedent krav, men ønsker heller ikke 2 bars ladetryk for at nå dem...
Der er arrangeret for Siemens deka 630cc dyser, front monteret IC i alu, 3" udstødning fra turbo.
Motorstyring bliver individuel mapping af bilens standard motorstyring der fint kan kapere effekten.
Koblingen er ligeledes skiftet til kraftigere grej der kan klare sagerne...

Jeg har kigget på en Garrett GT2860RS 340hk som på linket: http://shop.scanturbo.dk/pi/Garrett_GT2 ... 58_23.aspx

Er der andre bud på turbo-valg?

Mvh,
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#2 Indlæg af Yugo Turbo »

GT2860RS... mega fed turbo og virkelig god til 2 liters motorer. min kørte rigtig godt synes jeg
Brap brap brap...
Billede
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#3 Indlæg af Saab-Daniel »

Tak for svaret...!
Andre der har ideer? Ellers tyder det vist på det skal være en RS'er...!
Hvor meget tryk/ca-effekt kørte du med på den, Lasse?
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
efterz
Mester Medlem
Indlæg: 601
Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Kontakt:

#4 Indlæg af efterz »

Jeg ville klart også vælge 2860RSéren.... der er til ca 340hk... Du kunne også tage GT2860R, og få højere moment og lidt tidligere ladetryk.... men den topper også omkring de 300-310hk...

Jeg har selv brugt GT2860RS på min SEAT i de gode gamle dage, inden det blev vildere, men det var en fin lader, med rigtig god spoolup, selv på min 1.8l...
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#5 Indlæg af Saab-Daniel »

Ok, lyder fornuftigt, jeg tror det bliver sådan en omgang så...
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#6 Indlæg af Yugo Turbo »

jeg ladede ca 1,7, grundet noget boostcreap. det hang sammen med at jeg havde købt et T3 turbinehus til den, og det hus der er lavet at ATP turbo, der er WG hullet ud til WG for småt til hvad jeg havde brug for... det virkede ok, men ikke så smart lavet af dem. ville klart holde mig til det originale hus hvis jeg skulle ha sådan en turbo igen en dag
Brap brap brap...
Billede
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#7 Indlæg af møffe »

Yugo Turbo skrev:jeg ladede ca 1,7, grundet noget boostcreap. det hang sammen med at jeg havde købt et T3 turbinehus til den, og det hus der er lavet at ATP turbo, der er WG hullet ud til WG for småt til hvad jeg havde brug for... det virkede ok, men ikke så smart lavet af dem. ville klart holde mig til det originale hus hvis jeg skulle ha sådan en turbo igen en dag
ville du gerne have højere eller lavere tryk end de 1,7bar? for var ikke klar over at man kunne få T3 hus til en T25 turbo, men det giver da bestemt flere muligheder.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Brugeravatar
Volvo-Dennis
Senior Medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
Geografisk sted: Syddjurs

#8 Indlæg af Volvo-Dennis »

Jeg bryder lige ind med et spørgsmål.. Hvor kan man få T3 huset til Gt2860'eren?

Dennis
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
Jesper H
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Geografisk sted: Sønderjylland

#9 Indlæg af Jesper H »

Volvo-Dennis skrev:Jeg bryder lige ind med et spørgsmål.. Hvor kan man få T3 huset til Gt2860'eren?

Dennis


Scanturbo
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"
Daugbjerg
Junior Medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 22 dec 2007, 19:43
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

#10 Indlæg af Daugbjerg »

Hej, vi sælger ikke T3 huse til GT2860RS og GT2871 mere, fordi de desværre ikke er gode nok. Så de fåes kun med org. T25 hus og flange.
Men så ved man også at man får høj kvalitet.
MVH Daugbjerg
www.scanturbo.dk
Besvar