Justering af ladetryk på wastegate

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

Justering af ladetryk på wastegate

#1 Indlæg af Runesm »

Poloen har endelig fået lidt tryk igen, men jeg har et problem. Justering af ladetrykket via wastegaten giver 1 bar, når stangen er så løs at den kun lige akkurat holder wastegaten lukket.

Hvad gør jeg så, for det er i overkanten på en gammel 1,3 8v uden intercooler som bliver fodret gennem karburator :P
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#2 Indlæg af K-FINN »

Anden fjeder i WG, eller fjeder der trækker lidt i stangen, lidt et cowboy trick, men det virker ok...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Kaas
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
Kontakt:

#3 Indlæg af Kaas »

Har du prøvet en anden actuator? Ellers har jeg sikkert en, men det kommer an på beslaget.
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#4 Indlæg af K-FINN »

Ja blandede lidt sammen, anden aktuator , eller fjerde anden vej, den med fjeder anden vej virker jo ikke ret godt på extern :-)
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#5 Indlæg af Runesm »

Cowboy eller ej, jo mere fusket jo bedre.

Lars - det er en KKK-lader fra en iveco turbo daily 2,8'er - kan ikke sige nærmere end det faktisk.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#6 Indlæg af Morten VJ »

Større wastegate ventil, da turbinen siden er for lille, og ikke kan slippe af med gasserne.
Og vil typisk overboste.

MVh

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#7 Indlæg af Runesm »

Morten VJ skrev:Større wastegate ventil, da turbinen siden er for lille, og ikke kan slippe af med gasserne.
Og vil typisk overboste.

MVh

Morten


Det er en KKK lader fra en iveco turbo diesel 2,8 - tror ikke problemet ligger i for lille wastegate.

Jeg kan holde 1 bar helt præcist gennem hele registeret. Problemet er bare hvis jeg løsner den bare en anelse mere, vil wastegaten stå åben, så fjederforspændingen i actuatoren må jo så være for hård.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Besvar