Hvad gør jeg så, for det er i overkanten på en gammel 1,3 8v uden intercooler som bliver fodret gennem karburator
Justering af ladetryk på wastegate
Redaktør: Moderatorer
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Justering af ladetryk på wastegate
Poloen har endelig fået lidt tryk igen, men jeg har et problem. Justering af ladetrykket via wastegaten giver 1 bar, når stangen er så løs at den kun lige akkurat holder wastegaten lukket.
Hvad gør jeg så, for det er i overkanten på en gammel 1,3 8v uden intercooler som bliver fodret gennem karburator
Hvad gør jeg så, for det er i overkanten på en gammel 1,3 8v uden intercooler som bliver fodret gennem karburator
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
Kaas
- Medlem
- Indlæg: 184
- Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
- Kontakt:
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Større wastegate ventil, da turbinen siden er for lille, og ikke kan slippe af med gasserne.
Og vil typisk overboste.
MVh
Morten
Og vil typisk overboste.
MVh
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Morten VJ skrev:Større wastegate ventil, da turbinen siden er for lille, og ikke kan slippe af med gasserne.
Og vil typisk overboste.
MVh
Morten
Det er en KKK lader fra en iveco turbo diesel 2,8 - tror ikke problemet ligger i for lille wastegate.
Jeg kan holde 1 bar helt præcist gennem hele registeret. Problemet er bare hvis jeg løsner den bare en anelse mere, vil wastegaten stå åben, så fjederforspændingen i actuatoren må jo så være for hård.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo