Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 jun 2025, 14:35

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 25 aug 2008, 12:47 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Poloen har endelig fået lidt tryk igen, men jeg har et problem. Justering af ladetrykket via wastegaten giver 1 bar, når stangen er så løs at den kun lige akkurat holder wastegaten lukket.

Hvad gør jeg så, for det er i overkanten på en gammel 1,3 8v uden intercooler som bliver fodret gennem karburator :P

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 aug 2008, 12:50 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Anden fjeder i WG, eller fjeder der trækker lidt i stangen, lidt et cowboy trick, men det virker ok...

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 aug 2008, 12:54 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
Har du prøvet en anden actuator? Ellers har jeg sikkert en, men det kommer an på beslaget.

_________________
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 aug 2008, 12:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Ja blandede lidt sammen, anden aktuator , eller fjerde anden vej, den med fjeder anden vej virker jo ikke ret godt på extern :-)

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 aug 2008, 13:17 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Cowboy eller ej, jo mere fusket jo bedre.

Lars - det er en KKK-lader fra en iveco turbo daily 2,8'er - kan ikke sige nærmere end det faktisk.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 aug 2008, 19:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Større wastegate ventil, da turbinen siden er for lille, og ikke kan slippe af med gasserne.
Og vil typisk overboste.

MVh

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 aug 2008, 19:43 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Morten VJ skrev:
Større wastegate ventil, da turbinen siden er for lille, og ikke kan slippe af med gasserne.
Og vil typisk overboste.

MVh

Morten


Det er en KKK lader fra en iveco turbo diesel 2,8 - tror ikke problemet ligger i for lille wastegate.

Jeg kan holde 1 bar helt præcist gennem hele registeret. Problemet er bare hvis jeg løsner den bare en anelse mere, vil wastegaten stå åben, så fjederforspændingen i actuatoren må jo så være for hård.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team